Gå til innhold

Guttebaby mammaer hjelp?!

Betti

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kutte ut nattammingen nå så fort som mulig. Har hørt (vet ikke om det er riktig) at det kan være vanskeligere for gutter å slutte med amming. 

Har noen noen gode råd? 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri hørt noe om? Kan ikke se for meg at dette stemmer. Hvor gammelt er barnet? Min yngste sønn er 8,5 mnd nå og faser ut nattammingen selv nå. Storebror sluttet da han var 10 mnd, og da gav vi ham vann et par netter da han våknet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være vanskeligere med gutt enn jente? Det kommer helt an på barnet, uavhengig av kjønn

Anonymkode: 41f6c...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som gammel overtro...

Hvor gammel er barnet? Pass ihvertfall på at han får nok mat på kvelden, gjerne en god porsjon grøt før han legger seg (regner med han er gammel nok til å få sånt siden du vil avvenne). Tilby vann, smokk og kos når han våkner på natten. Mange opplever at det er enklere om far tar de første nettene, siden det jo er mor som betyr melk.

Anonymkode: 7a667...3a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dorey skrev:

Det har jeg aldri hørt noe om? Kan ikke se for meg at dette stemmer. Hvor gammelt er barnet? Min yngste sønn er 8,5 mnd nå og faser ut nattammingen selv nå. Storebror sluttet da han var 10 mnd, og da gav vi ham vann et par netter da han våknet. 

Glemte å skrive at gutten er 8 mnd om tre dager. Men bare 7 mnd korrigert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som gammel overtro...

Hvor gammel er barnet? Pass ihvertfall på at han får nok mat på kvelden, gjerne en god porsjon grøt før han legger seg (regner med han er gammel nok til å få sånt siden du vil avvenne). Tilby vann, smokk og kos når han våkner på natten. Mange opplever at det er enklere om far tar de første nettene, siden det jo er mor som betyr melk.

Anonymkode: 7a667...3a3

Han blir 8 mnd og spiser 4 fastføde måltider hver dag. Takk for tips! Jeg skal snakke med pappan og prøve i tillegg og få etterlengtet søvn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Betti skrev:

Jeg ønsker å kutte ut nattammingen nå så fort som mulig. Har hørt (vet ikke om det er riktig) at det kan være vanskeligere for gutter å slutte med amming. 

Har noen noen gode råd? 

Tusen takk!

Det er greit å legge fra seg overtroen med tanke på fremtiden...

Det meste er individuelt og ikke kjønnsbasert. Slik er det også for voksne..

Anonymkode: 5a35a...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...