Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan få vekk kontakt dermatitt snarest mulig?!
Har skiftet sengetøy, dusjet, og selvfølgelig stoppet å bruke produktet som ga meg eksemen men det ser ut til å spre seg og bli værre.
Har ikke legetime før om 2 uker og kommer til å skamme meg så fælt av å gå på jobb denne uken pga jeg ser så fæl ut med utslett i ansiktet og halsen, er forelsket i en kollega på jobb.. Helst noe "home remedies" , men jeg har også daktacort og brulidin krem hjemme om det kan hjelpe?

Anonymkode: f0204...b40

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan få vekk kontakt dermatitt snarest mulig?!
Har skiftet sengetøy, dusjet, og selvfølgelig stoppet å bruke produktet som ga meg eksemen men det ser ut til å spre seg og bli værre.
Har ikke legetime før om 2 uker og kommer til å skamme meg så fælt av å gå på jobb denne uken pga jeg ser så fæl ut med utslett i ansiktet og halsen, er forelsket i en kollega på jobb.. Helst noe "home remedies" , men jeg har også daktacort og brulidin krem hjemme om det kan hjelpe?

les pakningsvedlegget og se hva som står der om hva du kan gjøre. Evt ring et vaktapotek og spør

Anonymkode: 74ce6...57b

AnonymBruker
Skrevet

^Brulidin kan brukes til seborisk eksem, står ikke noe om kontakt eksem og allergi som dette er.
Daktacort inneholder hydrokortison som også kan være effektivt for eksem, men også kan utløse mer eksem om man ikke tåler det.
Må vel finnes noe kjerringtips? Butikkene er stengt i morgen så jeg kommer meg ikke til et apotek før mandag, og skulle helst hatt det borte/dempet til da!...  :/

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

^Brulidin kan brukes til seborisk eksem, står ikke noe om kontakt eksem og allergi som dette er.
Daktacort inneholder hydrokortison som også kan være effektivt for eksem, men også kan utløse mer eksem om man ikke tåler det.
Må vel finnes noe kjerringtips? Butikkene er stengt i morgen så jeg kommer meg ikke til et apotek før mandag, og skulle helst hatt det borte/dempet til da!...  :/

Jeg leste for en tid tilbake om noen med eksem som tok grønnsåpebad. Vet ikke om det kunne hjulpet deg

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har den grønnsåpen og vil prøve det, kanskje de har den på bensinstasjon, eller en nabo eller venn har?

AnonymBruker
Skrevet

Ps på den bloggen står det om at lege anbefaler grønnsåpebad

AnonymBruker
Skrevet

Takk for link og tips men grønnsåpe bad er for seborisk eksem og ikke kontakt eksem/allergi reaksjon som jeg har fått :(
Har ikke badekar uansett

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for link og tips men grønnsåpe bad er for seborisk eksem og ikke kontakt eksem/allergi reaksjon som jeg har fått :(
Har ikke badekar uansett

Det var synd. Men kan du ringe til et vaktapotek i morgen (flere vaktapotek er åpne på søndager), og spørre om hva du kan bruke?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd. Men kan du ringe til et vaktapotek i morgen (flere vaktapotek er åpne på søndager), og spørre om hva du kan bruke?

Ja jeg får prøve det men de tipser nok bare om legemidler, håpte noen kjente til noen home remedies/kjerringtriks ala. tannkrem på kviser, grønn te for friskere hud, bare for kontaktdermatitt i stedet. Men takk for svar uansett , du er snill :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg får prøve det men de tipser nok bare om legemidler, håpte noen kjente til noen home remedies/kjerringtriks ala. tannkrem på kviser, grønn te for friskere hud, bare for kontaktdermatitt i stedet. Men takk for svar uansett , du er snill :)

Kanskje finner du noe her https://sml.snl.no/kontakteksem

Kortisonkrem er nevnt, men jeg vet ikke om det er til samme type eksem.

Om du ringer vaktapoteket, så kanskje du får beskjed om at en av de salvene du har, kan brukes.

Lykke til og god bedring! :hjerte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...