AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Januar er ofte min verste mnd. Kanskje delvis meg selv å takke. Jeg er vel aldrig så usunn som jeg er i julen, med masse kaker og mye alkohol i forhold til hva jeg vanligvis drikker. Er så og si avholds til vanlig. Ikke minst snur jeg døgnet. Mindre dagslys. Sammen med familien er jeg, og hjemme bor jeg alene. Langt fra her. Jeg trives jo der jeg bor og. Dette er ikke en sytetråd. Men jeg har bestandig denne følelsen før jeg skal reise...... I morgen er det en lang togtur hjem igjen. Alene. Anonymkode: fe645...9b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Helt normalt. Men om du plages av det så kan du jo ta grep. Feks å arrangere noe i januar som du kan glede deg til på turen hjem med toget vil minke følelsen av at nå er moroa over. En kveld med venner, en konsert/teater/event du har lyst til å gå på, en weekendtur? Om du planlegger til neste år så kan du til og med ønske deg dette i julegave. Til togturen foreslår jeg at du lager og pakker noe godt å drikke/spise og tar frem en bok/film/musikk du liker. Eller, dersom du synes tiden går fortere når du er "nyttig" (jeg er sånn når jeg er nedfor) så ser du gjennom budsjettet, setter opp en plan for å være sunn i januar eller leser noe pensum/faglitteratur. Anonymkode: 4b4a1...c65
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Høres ut som meg jo! Dro med toget igår. Våkna gretten og var det resten av dagen. Nå sitter jeg alene i leiligheten og skal på jobb igjen i morgen. Jeg mistrives heller ikke her, men har vært så sykt digg å være hjemme i julen med familie og venner! Anonymkode: f0fd9...d99
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 Elsker julefri og hater jobben min, så jeg blir ikke bare litt trist når ferien er over. Men men, bare holde ut et år så er det jul igjen. Anonymkode: 65dd2...780
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Har det sånn akkurat nå. Sov dårlig i natt pga jeg lå og tenkte på alt som venter meg på jobben idag. Et hav av ting og deadlines og det stresser meg allerede skikkelig. Herregud så deilig det var med ferie. Anonymkode: db5ba...6a2
Gjest Lunasama Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Nei, jeg blir i bedre humør utenfor høytidene. Jeg har ikke noe imot kristne tradisjoner, men føler man i alt for stor grad blir presset inn i noe mange ikke vil ha noe med å gjøre. Det fine er samvær med venner og familie og en tid hvor man bryr seg om hverandre og verdier som fremmer menneskeverd. Det triste som jeg føler dominerer er likevel materielt gavepress og gjennomsyret indoktrinering på skole og jobb, slik at det ikke føles frivillig. Det var vel ikke meningen at det skulle bli slikt i utgangspunktet. Jeg blir av mange sett ned på fordi jeg ikke feirer jul, ikke kjøper gaver, holder eget forbruket lavt og holder meg unna den mektige julematen. Jeg vet ikke om jeg gjør det på trass, eller i protest, men noen må jo gå bort fra slike usunne verdier som materialisme og høyt forbruk er.
Fandenivoldsk Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 Jeg har litt "post-holiday depression" ja, men det går fort over. Det verste er å dra fra hjemplassen min etter jula, det suger! Ikke minst pga en megalang reise. Men det føles bedre så snart jeg kommer frem, da føles det som om jeg aldri dro.
missLynch Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 Januar er den aller verste, mørkeste og kjedeligste måneden, synes jeg. Har ikke sååå mye til overs for jula heller(mye styr og unødvendig mye fokus på gaver, forbruk og shopping, inaktiv ferie, lite sollys). Det er påsken og vår som er tingen! Planen min for denne januar-måneden er å sluke masse serier på Netflix, komme meg ut og gå tur hver dag, og telle ned til februar. 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. januar 2016 #9 Skrevet 6. januar 2016 Å jadda du. Jeg har hvert utrolig deppa helt siden etter nyttårsaften. Vi har hatt besøk de to siste ukene i desember, og nå er huset så stille og rolig. For ikke å snakke om at skolen har starta og jeg må legge meg tidlig og våkne tidlig... Alt er mer stress nå, og avslapping og kosing er bare å glemme nå.. Er skikkelig deppa, men sånn var jeg i fjor også, så det kommer seg vel...
makkapakka Skrevet 6. januar 2016 #10 Skrevet 6. januar 2016 etter den søte kløe. faktisk liker jeg januar. Det er forholdsvis rolig måned, og jeg bruker den til å slappe av. I februar blir det mye skigåing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå