AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Lang historie... Og derfor også langt innlegg. Beklager på forhånd! giftet meg i høst etter å ha vært forlovet i nesten 4 år og kjærester i 6 år før det. enkel seremoni hos byfogden, kun våre foreldre og søsken til stede. Etterpå spiste vi god middag. En kjempefin dag! Ventet noen dager før vi fortalte det til noen, vi har tross alt vært sammen en stund og følte ikke for å ha en stor fest (ikke minst å bruke så mye penger på det) eller gjøre en big deal ut av det. Vi tok derfor etter noen dager telefonen fatt og ringte til familiemedlemmer og venner, sendte noen sms og la også ut et bilde av ringene våre på IG. Men i ettertid har en venninne reagert svært negativt. Tror hun er sint fordi hun ikke var bedt, men det hun har kommunisert til meg er basically at hun synes det var frekt av oss å komme henne i forkjøpet. hun og samboer har planlagt stort bryllupp sommeren 2016 siden datoen ble spikret i 2013. Det er snakk om nesten 200 gjester og fest i 3 dager. Hun har planlagt dette lenge og liker å arrangere fester. Jeg gjør ikke det - og har derfor latt være Med andre ord føler hun at vi burde ha ventet til deres bryllupp var over før vi giftet oss. Hvorfor? Fordi de har vært kjærester lengre enn oss (!!!). Jeg klør meg i skallen. Vi er ikke nære venner, men var det på det tidspunktet når vi begge fikk oss kjærester med noen mnds mellomrom. I følge henne er det rette da at de blir forlovet og gift først også. At de ble forlovet før oss er ikke noe jeg har reflektert noe videre over for å være ærlig... for å toppe denne barnslige oppførselen ringte hennes forlovede meg i kveld og sa at bryllupet deres nå mest sannsynlig vil bli avlyst da min venninne "føler at magien er borte". Han vil jeg skal ringe henne og beklage. ringe og beklage at vi giftet oss sånn som vi ville uten å be henne om tillatelse. Som sagt tidligere er vi ikke nære venninner, vi bor på vær vår kant av landet og har ikke hatt nær kontakt de siste årene. Vi har pratet litt i telefon og møttes i feriene, og da har hun stort sett pratet om bryllupet. Jeg har ikke hatt så mye å bidra til i det temaet for å være ærlig, så kanskje hun føler jeg har lurt henne eller gått bak ryggen hennes? At hun tror jeg EGENTLIG synes bryllupsplanlegging er moro, men at jeg har latet som at jeg ikke liker det for å "lure" henne? Jeg fatter ikke at noen kan få noen annen sitt bryllup til å handle om dem selv :/ jeg ante ikke at dette var viktig for henne.. jeg måtte bare skrive dette et sted, er helt sjokkert over oppførselen. Kommer ikke til å beklage, da jeg ikke ser problemet. Nei, vi fortalte dem ikke om bryllupet på forhånd og inviterte dem heller ikke - men det gjorde vi heller ikke med noen andre av våre venner. Det var kun 4 foreldre og 4 søsken til stede på seremonien og middag. Det er minst 20 andre venner som har bedre grunn til å føle seg ekskludert, men forskjellen er at de er glade på våre vegne og ikke har noe problem med at vi valgte å gjøre det på denne måten... Hvis det er det at de ikke ble invitert som er problemet så er det vel ikke verre enn å ikke invitere oss i deres bryllup? De har ikke sendt ut invitasjoner ennå. er det jeg som er rar? Anonymkode: 02a2e...2d1
lovedrug Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Herregud for ett hespetre av ett kvinnemenneske hu veninna di må være . Du har absolutt ingenting å beklage ,du har jo ikke gjort noe galt.Hadde nok dumpa henne som venn ,hvis jeg var deg. 4
Gjest incognita Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Dette må du bare heve deg langt over. Du har ikke gjort noe galt. Om hun vil oppføre seg som tidenes dramaqueen må hun få lov til det, det har du ingen kontroll over, men vit med deg selv at du har alt ditt på det tørre.
Miss/usikker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Hun er helt på bærtur!! Kanskje sopptur!! Jeg er sjokkert!!! 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Det der er en selvopptatt psykokjærring. La henne avlyse bryllupet, da slipper du å dra. Anonymkode: cba99...f4b 4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Som om ekteskap er noe å konkurrere i... Uansett bør du le høyt i ansiktet til veninna di hun kan umulig være særiøs! Anonymkode: 55b2e...233
wintergirl Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 "Venninna " di trenger litt hjelp. En terapeut kan være tingen. Noen gifter seg etter et år, noen etter et halvt år og noen etter ti år. Noen vil ha et lite bryllup, noen vil ha et stort bryllup, noen vil be alle, mens andre vil be ingen/få. DET må venninna di akseptere og heller glede seg på deres vegne. Dere har ingen forpliktelser til henne og hun har ingen rett til å diktere deres liv. Ikke har dere ødelagt noe for henne heller, at dere giftet dere før dem. Så mye enkelte skal lage problemer for. Hun burde beklage seg for sin oppførsel og heller gratulere dere. Du har ingen grunn til å unnskylde deg overfor henne, men hvis du vil gjøre det for hennes skyld så er opp til deg, men du skylder henne det ikke. 1
den Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Dersom hun avlyser sitt eget bryllup på grunn av dette må hun ha alvorlige problemer. Er nok heller en mulighet til å få ekstra oppmerksomhet og fokus vekk fra dere og over på egen person. Det burde også gi forloveden hennes en tankevekker på hva han har i vente. Forhåpentligvis tenker han seg om et par ganger til når hun føler hun har fått nok oppmerksomhet og derfor vil gifte seg likevel.. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #11 Skrevet 3. januar 2016 TS her! takk for raske svar midt på natta.. Var et øyeblikk bekymra for at det var meg det var noe galt med som ikke skjønte problemet hennes. Godt å høre at dette ikke er normal tankegang.. vi har ikke noe særlig kontakt til vanlig, og kommer nok ikke akkurat til å ha mye kontakt fremover heller.. Føler derfor ikke det er vits å kutte henne ut på noen måte. Det plager ikke meg (sånn tross alt) at hun er sur på meg. Det er dessverre helt sant, ja. Hun har gått og surmula over bryllupet vårt lenge, ikke gratulert oss eller spurt hvordan det var eller hva vi gjorde. Så plutselig ringte hun meg før jul for å fortelle meg hvor dårlig gjort det var av oss å gifte oss før henne. Dette hadde hun tross alt planlagt i 3 år, og de har tross alt vært sammen lenger enn oss (2 mnd...) og det var dårlig gjort av oss å stjele oppmerksomheten fra dem. Hvis det ikke var så viktig for oss, hvorfor kunne vi ikke bare ventet et år? Osv. Ingen spørsmål, kun en lang monolog med helt håpløs logikk. og så ringte altså forloveden hennes nå i kveld og sa at mest sannsynlig vil bryllupet bli avlyst hvis ikke jeg unnskylder meg. For å komme ham i forsvar: mannen hennes er helt super og en tidligere veldig god kamerat av min mann. Men dessverre har hun venninna mi mye makt over ham, og nå har hun vist i tillegg blitt skikkelig bridezilla.. Så jeg er ikke sint på ham for at han ringte. Blir spennende å se om de faktisk avlyser, da! 3 år med planlegging i vasken... Hmm. men nå skal jeg ikke gruble mer på dette, på tide å legge seg Anonymkode: 02a2e...2d1 2
Luckiness Skrevet 3. januar 2016 #12 Skrevet 3. januar 2016 (endret) Dette er jo helt absurd! Vet ikke hva jeg skal si! Men en ting er sikkert, og det er at venninnen din oppfører seg ekstremt idiotisk og barnslig. Du må for all del ikke beklage ovenfor henne. Det er ingen sin feil at hun føler det hun føler nå. Det er kun hennes feil, fordi hun tydeligvis har hatt urealistiske forventninger i forhold til å gifte seg først og om hvordan fremtiden til henne selv og andre burde utarte seg. Jeg ville ikke sagt en dritt til henne og ventet til hun eventuelt tok kontakt. Og om hun spør hvorfor du giftet deg før henne e.l. så vær ærlig og si at det har hun ingenting med, at du ikke planla å ødelegge hennes tanker og forventninger og at du ikke skjønner hvorfor det har så mye å si. Oppfører venninnen din seg slik som dette, så ville jeg hvertfall tenkt mitt om dette venninneforholdet. Jeg blir helt målløs av oppførselen hennes, samt at forloveden hennes ringer deg på vegne av henne, som om han er enig i denne galskapen Endret 3. januar 2016 av Luckiness
Ruccula Skrevet 3. januar 2016 #13 Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her! takk for raske svar midt på natta.. Var et øyeblikk bekymra for at det var meg det var noe galt med som ikke skjønte problemet hennes. Godt å høre at dette ikke er normal tankegang.. vi har ikke noe særlig kontakt til vanlig, og kommer nok ikke akkurat til å ha mye kontakt fremover heller.. Føler derfor ikke det er vits å kutte henne ut på noen måte. Det plager ikke meg (sånn tross alt) at hun er sur på meg. Det er dessverre helt sant, ja. Hun har gått og surmula over bryllupet vårt lenge, ikke gratulert oss eller spurt hvordan det var eller hva vi gjorde. Så plutselig ringte hun meg før jul for å fortelle meg hvor dårlig gjort det var av oss å gifte oss før henne. Dette hadde hun tross alt planlagt i 3 år, og de har tross alt vært sammen lenger enn oss (2 mnd...) og det var dårlig gjort av oss å stjele oppmerksomheten fra dem. Hvis det ikke var så viktig for oss, hvorfor kunne vi ikke bare ventet et år? Osv. Ingen spørsmål, kun en lang monolog med helt håpløs logikk. og så ringte altså forloveden hennes nå i kveld og sa at mest sannsynlig vil bryllupet bli avlyst hvis ikke jeg unnskylder meg. For å komme ham i forsvar: mannen hennes er helt super og en tidligere veldig god kamerat av min mann. Men dessverre har hun venninna mi mye makt over ham, og nå har hun vist i tillegg blitt skikkelig bridezilla.. Så jeg er ikke sint på ham for at han ringte. Blir spennende å se om de faktisk avlyser, da! 3 år med planlegging i vasken... Hmm. men nå skal jeg ikke gruble mer på dette, på tide å legge seg Anonymkode: 02a2e...2d1 Plzzzzzz å legg ut masse bilder av deres lille bryllup på sosiale medier for å gni det inn litt skikkelig....gjør det!!!
Macro Skrevet 3. januar 2016 #14 Skrevet 3. januar 2016 5 minutter siden, Snublefella skrev: Plzzzzzz å legg ut masse bilder av deres lille bryllup på sosiale medier for å gni det inn litt skikkelig....gjør det!!! Da synker jo TS ned på samme nivå. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #15 Skrevet 3. januar 2016 Ville ringt henne jeg og fortalt henne hvor patetisk hun er, ikke f*en om hun hadde fått en unnskyldning Anonymkode: 0bf67...e1e
Gjest supernova_87 Skrevet 3. januar 2016 #16 Skrevet 3. januar 2016 Nei, du trenger definitivt ikke å gruble mer på dette. Det må være andre ting som ligger bak her, jeg nekter å tro at det er så enkelt at det er det at dere hadde bryllupet før dem somgjør at hun vil avlyse. I så fall så syns jeg egentlig det bare hadde vært greit om hun avlyste, kanskje hun fikk en liten oppvekker i livet da. Å mene at dere tar fra dem oppmerksomheten ved å gifte dere nesten et år i forveien? Det er jo over alle snøvleskaft (og støvleskaft)! Hun venninna må definitivt ha mye makt over forloveden ja, siden hun fikk ham til å gjøre dette, han må jo se hvor rart det er? Wow, nei, legg deg du.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #17 Skrevet 3. januar 2016 Kan du ikke ringe henne å si at du er glad for at din masterplan som utelukkende var å sabotere hennes bryllup slo til akkurat som du hadde håpet på. Så ler du høyt og rått og spiller en ellerannen brudemarsj i bakgrunnen og slenger på røret. Anonymkode: 32c15...81f 3
Cleopatra. Skrevet 3. januar 2016 #18 Skrevet 3. januar 2016 2 minutter siden, Macro skrev: Da synker jo TS ned på samme nivå. Hvorfor det?
Macro Skrevet 3. januar 2016 #19 Skrevet 3. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, Fireball skrev: Hvorfor det? Ts ville ikke at bryllupet skulle være en big deal, men med en gang veninna har klikket, DA skal hun begynne å kringkaste alt som skjedde? Folk skjønner jo da at det er for å provosere. Endret 3. januar 2016 av Macro Skrivefeil 1
Cleopatra. Skrevet 3. januar 2016 #20 Skrevet 3. januar 2016 (endret) 3 minutter siden, Macro skrev: Ts ville ikke at bryllupet skulle være en big deal, men med en gang veninna har klikket, DA skal hun begynne å kringlaste alt som skjedde? Folk skjønner jo da at det er for å provosere. Kommer jo an på hva intensjonen hennes var fra begynnelsen av. De er ikke nære venninner, så hva TS gjør burde sånn sett ikke bety så mye. Virker generelt som at venninnen er litt vel nærtagen, så tror ikke TS trenger å gjøre så mye for at denne venninnen skal klikke, sånn sett. Endret 3. januar 2016 av Fireball
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå