AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg tenker på om man kunne samle det avklippede håret på frisersalonger (og hjemme, for de som klipper selv) og bruke håret til noe nyttig Egner det seg ikke til karding og spinning og veving/ andre måter å lage tekstiler på? Anonymkode: f1056...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 3. januar 2016 #2 Del Skrevet 3. januar 2016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Del Skrevet 3. januar 2016 Nei, det egner seg ikke i det hele tatt. Alt for glatt, tykt og stivt. Prøv å slå knute på mer enn 4-5 hår selv, og se hvordan det oppfører seg. Anonymkode: f09e9...8de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Del Skrevet 3. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, det egner seg ikke i det hele tatt. Alt for glatt, tykt og stivt. Prøv å slå knute på mer enn 4-5 hår selv, og se hvordan det oppfører seg. Anonymkode: f09e9...8de Takk for svar! Men er det ikke noe det kan egne seg til? I hvertfall synes jeg at det er fint med de som donerer bort håret sitt til parykker til kreftrammede. Håper at flere gjør det dersom de har langt hår og plutselig ønsker en kort frisyre Anonymkode: f1056...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Del Skrevet 3. januar 2016 (hva har te stikler i denne tråden å gjøre?) Anonymkode: f1056...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aucaman Skrevet 3. januar 2016 #6 Del Skrevet 3. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: (hva har te stikler i denne tråden å gjøre?) Anonymkode: f1056...5f2 De har hår de også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Del Skrevet 3. januar 2016 Et øyeblikk siden, Aucaman skrev: De har hår de også! Det har du jammen rett i! Pulsvarmere av slike hår, kanskje? Anonymkode: f1056...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Del Skrevet 3. januar 2016 Det kan i hverfall brukes til noe: "Menneskehår mot rådyr Et annet tips går ut på å henge ut poser med menneskehår. Det skal visstnok skremme rådyrene vekk. Men håret må skiftes ut med jevne mellomrom. – Da kan man jo inngå en avtale med en eller annen frisør, smiler han" http://www.nrk.no/sorlandet/radyrplage-i-hagen-1.11043182 Anonymkode: f1056...5f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aucaman Skrevet 3. januar 2016 #9 Del Skrevet 3. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du jammen rett i! Pulsvarmere av slike hår, kanskje? Anonymkode: f1056...5f2 Heller det enn hals eller ørevarmere, selvom jeg helst avstår! Verdens dårligste julegave, by far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #10 Del Skrevet 3. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Men er det ikke noe det kan egne seg til? I hvertfall synes jeg at det er fint med de som donerer bort håret sitt til parykker til kreftrammede. Håper at flere gjør det dersom de har langt hår og plutselig ønsker en kort frisyre Anonymkode: f1056...5f2 Parykkmakeri blir jo noe annet, det dreier seg jo verken om spinning, karding eller veving på tradisjonelt vis. Jeg skal vel egentlig ikke si bastant at menneskehår ikke kan brukes til noe, men jevnt over er det alt for mye styr for alt for lite hår til at det er verdt å i det hele tatt prøve på? Mesteparten av håret som klippes av i salonger er jo ganske kort, og ikke brukende til noe som helst. Ellers ble det laget buestrenger av menneskehår, men det krevde nok at noen med veldig langt hår ofret seg. Det er nok ikke bare å skjøte sammen kortere lengder, så glatt som hår er. Anonymkode: f09e9...8de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #11 Del Skrevet 3. januar 2016 20 minutter siden, Satan-sMajorHelper skrev: Testikler er medfødt og kan ikke lages på noen annen måte enn under formeringen av fosterets kjønn ved svangerskap, og så videreutvikles de (eller ikke) i guttens pubertet. 2/10 4 effort doe Tekstiler =/= testikler Anonymkode: f09e9...8de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #12 Del Skrevet 3. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Parykkmakeri blir jo noe annet, det dreier seg jo verken om spinning, karding eller veving på tradisjonelt vis. Jeg skal vel egentlig ikke si bastant at menneskehår ikke kan brukes til noe, men jevnt over er det alt for mye styr for alt for lite hår til at det er verdt å i det hele tatt prøve på? Mesteparten av håret som klippes av i salonger er jo ganske kort, og ikke brukende til noe som helst. Ellers ble det laget buestrenger av menneskehår, men det krevde nok at noen med veldig langt hår ofret seg. Det er nok ikke bare å skjøte sammen kortere lengder, så glatt som hår er. Anonymkode: f09e9...8de Takk for svar! Jeg ble sittende å tenke på dette om det går an å bruke håret til tekstiler, da jeg har halvlangt hår, og kjenner hvor godt håret varmer rundt nakken Anonymkode: f1056...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 3. januar 2016 #13 Del Skrevet 3. januar 2016 Det blir brukt til løshår 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 3. januar 2016 #14 Del Skrevet 3. januar 2016 Det står jo tekstiler, ikke testikler? Er dere helt blinde eller er det jeg som er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #15 Del Skrevet 3. januar 2016 11 timer siden, Kratt skrev: Det står jo tekstiler, ikke testikler? Er dere helt blinde eller er det jeg som er det? Jeg skjønner heller ikke hva folk baler med, har lest over flere ganger Anonymkode: 57937...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #16 Del Skrevet 3. januar 2016 kanskje man kunne brukt det til isolasjon av hus? Anonymkode: f6e54...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #17 Del Skrevet 3. januar 2016 Nazistene barberte jødene under andre verdenskrig og brukte håret deres i tepper, blant annet. Aner ikke hvorfor, mulig det var jødene selv som fikk disse teppene. Ingenting skulle vel kastes, om det kunne brukes... Da var håret vevet inn i et annet materiale, som ull. Husker ikke historien rundt det, jeg fikk høre det på tur med hvite busser til Polen/Tyskland for en del år tilbake. I en av konsentrasjonsleirene finnes det et helt rom smekkfullt av hår som var barbert av jøder. Der luktet det ikke godt, for å si det sånn. Anonymkode: 499aa...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. januar 2016 #18 Del Skrevet 11. januar 2016 Kanskje det har med sosiale tabuer å gjøre? Vet at det finnes garnspinnerier hvor man kan få spinnet pelshåret til katter, hunder og andre kjæledyr om til garn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. januar 2016 #19 Del Skrevet 11. januar 2016 De strikket inn menneskehår i vanter og lignende før i tida. Det gjorde ulla ekstra varm og isolerende. Så jo det har vært brukt i Norge til klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. januar 2016 #20 Del Skrevet 11. januar 2016 Fant dette artikkelen: http://www.hindawi.com/journals/jwm/2014/498018/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå