AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har en blandingshud, den er tør men samtidig fet i T sonen. Jeg har nettopp byttet p-piller og føler jeg kom inn i puberteten igjen med fet hud. Jeg blir gal av å tenke på det og jeg kan ikke ta meg selv i ansiktet lengre uten å bli fett på fingrene. Hvordan sminker man fet hud? Jeg har sett litt på coverbrands som har en egen kategori som heter "anti-shine", er dette produkter å anbefale? jeg skal også kjøpe ansiktsrens og kremer tilpasset huden. (Huden som gledelig kom tilbake etter mange år). Anonymkode: 7937a...b1a
koko458 Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Vet ikke med antishine produktene, når jeg hadde fet hud brukte jeg translusent pudder og matt settingspray fungerte for meg :-)
dillyduzit Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 I mange av tilfellene har de med fet hud og kombohud mye talg/oljeproduksjon i huden for å "jevne" ut for det manglende av fuktighet. Skaff deg en fuktighetskrem med mye fukt, lite olje. Hold deg til produkter uten olje, bruk eventuelt en mattende primer. For å holde sminken på plass bruker du, som nevnt, primer og et mattende pudder etter du er ferdig med sminken. (Translucent pudder) Sliter du mye med utbrudd også kan hudprodukter med salisylsyre (Dermologica Clean Start, billigere altnernativ til de dyrere dermologica produktene) være gode å ha. Har selv kombohud, kunne fint stekt et egg i panna med den oljeproduksjonen jeg har i fjeset. Når jeg bruker en fuktighetsgivende hudkrem, pluss det jeg har nevnt over, holder sminken seg fin. Litt skinnende i løpet av slutten av dagen, men ingenting ekstremt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå