AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #41 Skrevet 8. januar 2016 Et øyeblikk siden, Arabella skrev: Enklere liv har alt du ikke visste at du trenger . Jeg vet ikke, men antar disse ørepluggene er i silikon. Du får dem også på apotek, leste jeg senere. Tusen takk! Anonymkode: cde77...d6d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #43 Skrevet 8. januar 2016 Den 3.1.2016 at 1.19, Mons skrev: Dette kan være støy fra en transformator, f eks i en forsterker, PC, TV. Eller at noen elektriske dingser står for tett til hverandre. Koble alt du har av utstyr i leiligheten fra strømnettet og se om lyden forsvinner. Hvis ja, kobler du en og en enhet til strømnettet igjen for å finne synderen. Trafostøy er en lavfrekvent lyd som kan komme i faste intervaller. Jeg tenker transformatorstasjon som er i bygget, men det hadde kanskje TS nevnt selv. Anonymkode: 42a69...a8c
Pinkee Skrevet 8. januar 2016 #44 Skrevet 8. januar 2016 Kan det være Moder Jord du hører? Leste engang om slike problemer, da var det snakk om noen få, som oppfattet lyder som lages inne i jorden. Mener å huske det ble beskrevet som during. Lenge siden jeg leste dette da, og husker ikke helt godt. Men, ettersom dere bor i sokkel, og det er noe som er kommet etter flytting, så demra noe bakerst i hjernebarken her. 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #45 Skrevet 8. januar 2016 10 timer siden, Pinkee skrev: Kan det være Moder Jord du hører? Leste engang om slike problemer, da var det snakk om noen få, som oppfattet lyder som lages inne i jorden. Mener å huske det ble beskrevet som during. Lenge siden jeg leste dette da, og husker ikke helt godt. Men, ettersom dere bor i sokkel, og det er noe som er kommet etter flytting, så demra noe bakerst i hjernebarken her. Det er jordskjelv du snakker om. De fleste får det med seg, og det er ikke langvarig som i dette tilfellet. Anonymkode: 42a69...a8c
Pinkee Skrevet 9. januar 2016 #46 Skrevet 9. januar 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jordskjelv du snakker om. De fleste får det med seg, og det er ikke langvarig som i dette tilfellet. Anonymkode: 42a69...a8c Nei, jeg snakker om lyder som er inne i jorden, hele tiden Jordskjelv er noe helt annet!
Cata Skrevet 9. januar 2016 #47 Skrevet 9. januar 2016 Har du lysrør noe sted (f.eks. på badet)? De kan komme med en slags durelyd når de begynner å nærme seg enden av levetida. Jeg holdt på å lete meg ihjel første gang det skjedde hos meg, men nå er jeg obs på lyden og bytter rør når den øker i intensitet.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #48 Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, Pinkee skrev: Nei, jeg snakker om lyder som er inne i jorden, hele tiden Jordskjelv er noe helt annet! Tenker du på denne? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum Anonymkode: 42a69...a8c
Pinkee Skrevet 9. januar 2016 #49 Skrevet 9. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på denne? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum Anonymkode: 42a69...a8c Noe i den duren ja. 3
Gjest Sisti Skrevet 9. januar 2016 #50 Skrevet 9. januar 2016 Uff, føler med deg! Jeg bodde i tre år i en leilighet hvor blokkas hovedviftegreie var installert i taket på badet mitt. Det var ikke høy lyd, men nok til at jeg ikke taklet det, og lyden var ujevn. Ble avhengig av ørepropper, som nå er blitt et problem fordi jeg har begynt å få sår i ørene, men det er umulig å sove uten selv om jeg nå bor i en stille bolig. Men jeg vil foreslå å stille spørsmålet til forumet på byggebolig.no. Kanskje noen der vet noe genialt. Vil også anbefale deg å prøve sleepphones, hvis ørepropper ikke fungerer. Det er headset som ligger i et pannebånd, og dermed er godt å sove med. Så kan du streame "White noise", som er lyd som skal være lett å sove til. Dette finnes som skurrelyd, vifteltyd, regn, vind, bølger - alt mulig! Spotify har masse! Er anbefalt for folk som for eksempel sover med snorkere, fordi hvit støy kan utligne ujevn lyd og gjøre at hjernen bare fokuserer på den hvite støyen, som er beroligende. Noen gjør det mer enkelt og setter på en vifte rett ved senga - men du kan altså streame slik lyd! ikke sikkert det funker for deg, men kanskje verd et forsøk for å bli mer vant med lyd?
Gjest Emera Skrevet 9. januar 2016 #51 Skrevet 9. januar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker du på denne? https://en.wikipedia.org/wiki/The_Hum Anonymkode: 42a69...a8c H(u)m... Noe så snedig! Det der har jeg aldri hørt om. Men jeg ser jo at det er temmelig nøyaktig dette jeg beskriver i den første innlegget mitt i tråden her. Og tanken har faktisk slått meg at det dreier seg om en lyd fra jorden selv, uten at jeg har kunnet spesifisere noe som helst. Jaja, kanskje det er det vi hører, trådstarter..? Endret 9. januar 2016 av Emera
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #52 Skrevet 9. januar 2016 1 time siden, Sisti skrev: Uff, føler med deg! Jeg bodde i tre år i en leilighet hvor blokkas hovedviftegreie var installert i taket på badet mitt. Det var ikke høy lyd, men nok til at jeg ikke taklet det, og lyden var ujevn. Ble avhengig av ørepropper, som nå er blitt et problem fordi jeg har begynt å få sår i ørene, men det er umulig å sove uten selv om jeg nå bor i en stille bolig. Men jeg vil foreslå å stille spørsmålet til forumet på byggebolig.no. Kanskje noen der vet noe genialt. Vil også anbefale deg å prøve sleepphones, hvis ørepropper ikke fungerer. Det er headset som ligger i et pannebånd, og dermed er godt å sove med. Så kan du streame "White noise", som er lyd som skal være lett å sove til. Dette finnes som skurrelyd, vifteltyd, regn, vind, bølger - alt mulig! Spotify har masse! Er anbefalt for folk som for eksempel sover med snorkere, fordi hvit støy kan utligne ujevn lyd og gjøre at hjernen bare fokuserer på den hvite støyen, som er beroligende. Noen gjør det mer enkelt og setter på en vifte rett ved senga - men du kan altså streame slik lyd! ikke sikkert det funker for deg, men kanskje verd et forsøk for å bli mer vant med lyd? Durelyd også? Anonymkode: 42a69...a8c 4
Gjest Dwight Skrevet 9. januar 2016 #53 Skrevet 9. januar 2016 Jeg hører lyder fra padder og ladere til datamaskin, mobiltelefon osv. De bruker litt tid på å "skru av" selv om strømmen er ute. Har du sjekket de? Ser du har sjekket mye. Er det aktuelt med tur til legen og sjekke om det er noe feil på hørselen? Bare for å utelukke det tilslutt?
Ragg Skrevet 24. januar 2016 #54 Skrevet 24. januar 2016 Kan det være øresus? Jeg hørte en slik lyd du beskriver og jeg holdt på å bli gal, alle leilighetene som lå inntil vår måtte ta av strømmen sin for å prøve å finne ut hvor lyden kom fra. Innså tilslutt at lyden var kommet for å bli og at flytting var eneste løsning. Så dro vi på ferie til varmere strøk og leide en villa opp i fjellene, gikk og la meg og durelyden var der og. Skjønte at det da var snakk om øresus.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #55 Skrevet 24. januar 2016 Har du prøvd å bruke hvit støy? Det skal nøytralisere mye annen støy Anonymkode: cde77...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2016 #56 Skrevet 24. januar 2016 Er det fjernvarmeanlegg i bygget? Disse kan skape vibrasjonsstøy som forplanter seg til andre deler av bygget gjennom anleggets fester i gulv/vegg, og det vil antakelig være mer støy når det er lavere temperaturer ute. Vibrasjonsstøy kan unngås med bedre vibrasjonsisolering av rør og fester. Anonymkode: 315fa...d79
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #57 Skrevet 5. mars 2016 Jess folkens! Da har jeg funnet ut hva den mystiske lyden er! Her om dagen skulle jeg skru opp panelovnen, etterpå mistet jeg noe på gulvet og lente meg derfor ned slik at jeg fikk hodet inn mot ovnen. Og den velkjente durelyden som har holdt meg våken kunne høres fra ovnen! Ovnen durer når den varmer, og kun da. Grunnen til at det begynte å plage meg i jula må ha vært fordi vi hadde det ekstra kaldt da og har siden brukt ovnene hver eneste dag. Når jeg tok ut alt av elektrisk utstyr i leiligheten, så tok jeg ikke ut ovnene, og slik jeg forstod det går de på en egen kurs. Det hadde aldri falt meg inn at de kunne lage en slik vibreringslyd som forplantet seg i leiligheten. Fordi man hører ikke direkte at det kommer fra dem, kun hvis man lener seg helt inn mot dem. Nå skal jeg sove og de durte for full guffe. Gikk å skrudde dem ned, og lyden er borte! Hurra! TS Anonymkode: f1c5b...2dc 16
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #58 Skrevet 5. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jess folkens! Da har jeg funnet ut hva den mystiske lyden er! Her om dagen skulle jeg skru opp panelovnen, etterpå mistet jeg noe på gulvet og lente meg derfor ned slik at jeg fikk hodet inn mot ovnen. Og den velkjente durelyden som har holdt meg våken kunne høres fra ovnen! Ovnen durer når den varmer, og kun da. Grunnen til at det begynte å plage meg i jula må ha vært fordi vi hadde det ekstra kaldt da og har siden brukt ovnene hver eneste dag. Når jeg tok ut alt av elektrisk utstyr i leiligheten, så tok jeg ikke ut ovnene, og slik jeg forstod det går de på en egen kurs. Det hadde aldri falt meg inn at de kunne lage en slik vibreringslyd som forplantet seg i leiligheten. Fordi man hører ikke direkte at det kommer fra dem, kun hvis man lener seg helt inn mot dem. Nå skal jeg sove og de durte for full guffe. Gikk å skrudde dem ned, og lyden er borte! Hurra! TS Anonymkode: f1c5b...2dc Så bra! Takk for oppdateringen! Anonymkode: cde77...d6d 2
MiniMjau Skrevet 5. mars 2016 #59 Skrevet 5. mars 2016 For en spennende tråd!! Og så bra du fant kilden, en kan bli KOKO av slike lyder. Her i huset har vi downlights og de "bråker" noe villt. Merker det ikke før vi skrur de av for kvelden og at det blir stille. Samme om tven er av men at vi ikke har skrudd den av med knappen på apparatet. 1
Cata Skrevet 5. mars 2016 #60 Skrevet 5. mars 2016 Takk for oppdateringen. Den der gjorde meg faktisk litt nysgjerrig ettersom jeg er ganske vár for lyder selv og vet hvor irriterende det kan være. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå