AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Veier svimlende 110kg, skal endelig gå inn for å komme meg ned i vekt. Har peøvd og feilet så mange ganger, er utrulig lei, så er klar til å vinne!!:) Har laget ein matplan, berre lure på om noken kan sei meg om dette er for lite mat... Vil ikkje suse ned i vekt, 30 kg til neste desmber er MÅLET! Resten vil eg fjerne forsette med i 2017;) FRUKOST : 1. 50 g havregryn + 1 frukt 2. 2 sport knekkebrød m/ skinke, kyllingpålegg, hamrygg + agurk/paprika 3. 3 gulrøter + 1 sport knekkebrød 4. 1 egg + 2 eggehvite + sopp og løk, salat. LUNSJ 1. Kyllingsalat m/ 50 g kylling 2. Omlett 1 egg + 2 eggehvite + salat 3. Knekkebrød m/magert pålegg MIDDAG : 1. 1 laksfilet m/salat 2. Kyllingfilet m/brokoli og gulrot 3. WOK m kylling, karbonadekjøttdeig, laks KVELDSMAT : SAMME SOM FRUKOST ELLER BERRE FRUKT! MELLOMMÅLTID om nødvendig ; Skyr Frukt/Grønnsaker Spinat smoothie Er 1.65 ca, er kokk så blir alltid litt smaking på diverrse, er veldig aktiv på jobb. Trening styre 4 ganger i uka, 3 med kondisjon og kanskje gå turer de dagene eg har "treningsfri". Anonymkode: e0f47...1fd
peppermyntete Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Kommer vel litt an på hvor mye du spiser av alt. Hva med å telle kalorier? Da ser du fort om du ligger for lavt eller ikke. Anbefaler Grete roede sine nettsider med gratis medlemsskap
Gjest Herr Heftig Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Synes dette ser ut som for lite mat jeg. 50g kylling er veldig lite.
KrisBro Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 3 minutter siden, peppermyntete skrev: Kommer vel litt an på hvor mye du spiser av alt. Hva med å telle kalorier? Da ser du fort om du ligger for lavt eller ikke. Anbefaler Grete roede sine nettsider med gratis medlemsskap På det meste med alle hovudmåltidene blir det 750-800kalorier! Har alt telt opp kaloriene for disse måltidene, det å telle kaloriene etter kvert på dagen har ikkje funka før.. Må peøve noke nytt, og meir strengt!!:)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 DU MÅ REGNE KALORIER Anonymkode: 85351...9cc 1
peppermyntete Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 14 minutter siden, KrisBro skrev: På det meste med alle hovudmåltidene blir det 750-800kalorier! Har alt telt opp kaloriene for disse måltidene, det å telle kaloriene etter kvert på dagen har ikkje funka før.. Må peøve noke nytt, og meir strengt!!:) Det blir for lite mat! ALT for lite. Skal ikke si jeg er noe knalleksempel eller ekspert, men jeg spiser rundt 1600 om dagen, trener en-fire ganger i uka og jeg går jevnt og trutt ned i vekt. 1
Taklampe Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hvis du veier 110 kg er du sikkert vant til å spise mye og helt annerledes. Hvis du starter så lavt (som regnes som helseskadelig), så er det også store sjanser for at du faller tilbake til gamle vaner, da det er lett å miste motivasjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Veier svimlende 110kg, skal endelig gå inn for å komme meg ned i vekt. Har peøvd og feilet så mange ganger, er utrulig lei, så er klar til å vinne!!:) Har laget ein matplan, berre lure på om noken kan sei meg om dette er for lite mat... Vil ikkje suse ned i vekt, 30 kg til neste desmber er MÅLET! Resten vil eg fjerne forsette med i 2017;) FRUKOST : 1. 50 g havregryn + 1 frukt 2. 2 sport knekkebrød m/ skinke, kyllingpålegg, hamrygg + agurk/paprika 3. 3 gulrøter + 1 sport knekkebrød 4. 1 egg + 2 eggehvite + sopp og løk, salat. LUNSJ 1. Kyllingsalat m/ 50 g kylling 2. Omlett 1 egg + 2 eggehvite + salat 3. Knekkebrød m/magert pålegg MIDDAG : 1. 1 laksfilet m/salat 2. Kyllingfilet m/brokoli og gulrot 3. WOK m kylling, karbonadekjøttdeig, laks KVELDSMAT : SAMME SOM FRUKOST ELLER BERRE FRUKT! MELLOMMÅLTID om nødvendig ; Skyr Frukt/Grønnsaker Spinat smoothie Er 1.65 ca, er kokk så blir alltid litt smaking på diverrse, er veldig aktiv på jobb. Trening styre 4 ganger i uka, 3 med kondisjon og kanskje gå turer de dagene eg har "treningsfri". Anonymkode: e0f47...1fd Dette er altfor lite mat når du per idag veier 110kg. Det kalorinivået du har lagt deg på er laaang under din basal forbrenning noe som vil være skadelig over tid. I tillegg vil du gå på snørra etter kort tid. Ikke rart at du har prøvd og feilet tidligere dersom du har lagt deg på tilsvarende kalori nivå. For det første vil jeg anbefale deg, som andre har svart deg, å telle kalorier. Alternativene du har listet opp til måltidene dine er ikke likt kalorimessig. Du burde bestemme for et kalori inntak og fordele dette jevnt over måltidene, f eks fire måltider og ett lite mellommåltid. Du burde legge deg på 1600 kalorier daglig, spise nok proteiner og trene 3-4 ganger i uken og dette vil du gå ned i vekt av og sannsynligheten for å lykkes er MYE større. For å bare ta et eksempel hvor mye mat du kan spise. Frokost: to brødskiver (gjerne brød som metter slik som rugbrød)som veier 40g hver, pålegg: ett lite egg og to skiver skinke Lunsj: to brødskiver, omelett laget av to små egg og grønnsaker og to skiver skinke Mellommåltid: en lettyoghurt (f. Eks yoplait) og 5mandler eller en frukt Middag: en middag som tilsvarer 500 kalorier. Eks en kyllingfilet stekt i litt smør, grønnsaker (300-400g) og 200g potet (2-3 mellomstore poteter og 1 dl saus med lavt kalori innehold. Kveldsmat: en brødskive med pålegg tilsvarende 50 kalorier f. Eks en porsjonspakke leverpostei, en skive ost etc og en frukt Dette tilsvarer 1600 kalorier, 300 i frokost, 450 i lunsj, 100 i mellommåltid, 500 i middag og 250 i kvelds. Dette er bare et eksempel, men rådet mitt er iallefall at du legger deg på et kalorinivå som er mye høyere enn det du skisserer for da er sjansen for å lykkes mye større. Og du vil gå ned minst 0,5 til 1 kg ukentlig med dette kaloriinntaket. Ønsker deg masse lykke til og synes det er flott at du har bestemt deg for å gå ned i vekt, men det er viktig å tenke varig kost og mosjonsendring. Anonymkode: fe253...232 3
Thorn Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Den lave matmengden og høye treningsmengden høres ut som oppskriften på å gå på en smell. Du må langt opp i kaloriinntak, og bør begynne forsiktig med treningen.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #10 Skrevet 3. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 1.65 ca, er kokk så blir alltid litt smaking på diverrse, er veldig aktiv på jobb. Trening styre 4 ganger i uka, 3 med kondisjon og kanskje gå turer de dagene eg har "treningsfri". Anonymkode: e0f47...1fd Jeg er enig med de som sier at den oppsatte måltidsplanen er alt for lite mat for deg, men jeg er uenig i at du må regne kalorier. Dette jeg har utevet er veldig viktig. Det er veldig vanskelig å regne smakingen inn i et kaloriregnskap, og jeg tror du må tenke på en litt annen måte enn ren kaloritelling siden dette er en del av jobben din, og ikke noe du kan kutte ut. La oss si at du en dag smaker 50 ganger i løpet av et skift, og du får i deg 2 kcal på hvert smak. Det blir 100 kcal ekstra. Neste skift smaker du bare 20 ganger, og dagen etter det, 100 ganger. Det vil bli helt umulig å holde regnskap over noe slikt. Jeg tror du må se på hva du i gjennomsnitt spiser i dag, og så redusere mengden litt, til du kommer til den mengden du ser gir deg vektnedgang. Anonymkode: 71ec4...b96
Mynona Skrevet 3. januar 2016 #11 Skrevet 3. januar 2016 Tråden stenges da den bryter med våre retningslinjer om for lavt matinntak. Sitat - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg