Gå til innhold

kan botox hjelpe mot arr???

Fremhevede innlegg

Skrevet

hm...kan botox hjelpe mot arr?

Takker for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke sannsynlig ut. Botox lammer muskulaturen og dermed slapper den av slik at rynker flater ut. Det er jo spesielt sinnarynken mellom øynene man tar botox for, og den skyldes muskulaturen under. Et arr er et arr, og har ikke noe med muskler og avslapning å gjøre.

Det er hva jeg tror i hvert fall..

Skrevet
Høres ikke sannsynlig ut. Botox lammer muskulaturen og dermed slapper den av slik at rynker flater ut. Det er jo spesielt sinnarynken mellom øynene man tar botox for, og den skyldes muskulaturen under. Et arr er et arr, og har ikke noe med muskler og avslapning å gjøre.  

Det er hva jeg tror i hvert fall..

:Nikke: Tror heller ikke det hjelper mot arr, i og med at Botox, som Mysan sier, kun lammer musklaturen...

Gjest Ninakanin
Skrevet

Vil du bli kvitt arr er det mange klinikker som bruker laser eller peeling eller ultralyd med gode resulater!

Men botox? Nei.

Gjest Anonymous
Skrevet

hjelper botox mot svetting dah?...syns jeg har hørt det.....men gjelder det alle plasser man svetter...?...hm... :-)

Gjest NoName__
Skrevet

Botox er fremstilt av det mest giftige du finner her på jord. Husker ikke helt hva det stoffet het.

Botox er da "vannet" ut X antall ganger og effekten er en lammelse på områdene man injeserer dette.

Det brukes til å slette ut rynker primært. Om det finnes bevis på om dette fungerer på andre områder vet jeg ikke. Heller ikke om dette i det hele tatt brukes på andre ting. Vil anbefalle deg å ta et par telefoner til klinikker som setter botox. Dem kan svare det med en god sikkerhet på tingene du lurer på.

Skrevet

Bruken av botox (Botulan? Les botulisme = matforgiftning) er så nytt at jeg ville ikke tatt sjansen på å bruke det i det hele tatt. Man vet altfor lite om senvirkninger.

Hva skjer med muskler som ikke er i bruk over tid?

Hvor lenge må du sitte med benet i gips på en stol før du merker at du blir svakere i det benet? Bare en liten tankevekker....

Gjest medisinstudine
Skrevet

Nei, Botox kan ikke brukes til å fjerne arr.

Steroid-kremer kan med ulikt hell minske synligheten av små arr. Laserbehandling kan være effektivt for å minske arr. (Ultralyd brukes i billeddiagnistikk, og kan på ingen måte ha noen effekt på arrvev.

:wink:

Gjest Ninakanin
Skrevet

(Ultralyd brukes i billeddiagnistikk, og kan på ingen måte ha noen effekt på arrvev.

:wink:

Eh, jo.

Skrevet
Vil du bli kvitt arr er det mange klinikker som bruker laser eller peeling eller ultralyd med gode resulater!

Hvor mye koster det, vet du? kan man kanskje få det dekt? :)

Skrevet
Botox er da "vannet" ut X antall ganger og effekten er en lammelse på områdene man injeserer dette.

Det brukes til å slette ut rynker primært.

Nope! Det brukes hovedsaklig til å lamme nerver hos personer som har store spasmer eller er amputert for å lindre smerter og/eller muliggjøre ortose-/protesebruk og/eller opptrening.

Mot arr hjelper det i hvert fall ikke.

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hvor mye koster det, vet du? kan man kanskje få det dekt? :)

Jeg tror nok du må slutte å tro at ting kan bli "dekket". Skattebetalere betaler for at røykere skal få behandling for lungekreft, for fyllekjørere som har skadet seg på biltur, for unge kvinner og menn som ikke gidder å jobbe og får trygd.

Men å betale for å fjerne arr,eller rynker, det skjer IKKE.

Hvis noen har hørt om noen som har fått dette "dekket", si ifra, så skal jeg gå å gnage av føttene på et par politikere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...