Lines2014 Skrevet 2. januar 2016 #1 Del Skrevet 2. januar 2016 Hei. Jeg har lyst å høre deres erfaringer med kattehoteller i Oslo området. Gode/dårlige? Jeg hadde pusene mine på et sted i Lillestrøm området i jula. Hentet dem i dag og har så vondt i mammashjertet. Begge har sovet siden de kom hjem i morges. Begge spiste og drakk masse vann da de kom hjem, og nå fant vi ut at de har kastet opp mat og bare vann flere steder i huset i dag. Stakkars pusene mine. Er så slitne og sultne, od den ene har faktisk gått ned veldig mye i vekt. Hun har alltid markert seg og sultestreiket når jeg har vært bortreist, men dette var voldsomt for 10 dager. Dette er et godkjent kattepensjonat. Stedet var litt trangt og burene små, men kattene fikk jo komme ut og sånt, så vi tenkte at det var innafor. Erfaringer? Råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ingen erfaring med kattehoteller i Oslo området, men har erfaring med katter. Det høres ikke ut som de har trivdes, har nok vært for mye stress, nye omgivelser er sterke intrykk på en katt som er vant med gamle omgivelser og lukter. Lyder og lukt av andre katter kan ha gjort det såklart, mange ting som kan slå inn, at de ikke hadde med kjent leke/teppe med lukt til det nye stedet? Ellers må jeg nevne at trange bur til katt skal kun forekomme hos veterinær, de trenger egentlig mye plass selv for så få dager, uthegning kan gi nervøse katter, siden de ofte kan se og høre hverandre (katter er ikke flokkdyr, som hund) :/ Anonymkode: cc08b...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 3. januar 2016 #3 Del Skrevet 3. januar 2016 Vi brukte Asker kattepensjonat når vi var på ferie ca 1 uke. Et sted som virket veldig bra på alle måter, han fikk bur med utemuligheter. Eieren (som også er dyrlege) forsikret oss om at han ville få den beste behandlingen der så vi følte oss trygge. Men, til tross for at det virket aldri så bra, var det ikke noen gunstig løsning for katten vår. Han var nervøs, stressa og vekten hadde gått drastisk ned i løpet av oppholdet. Vi kommer nok ikke til å benytte pensjonat igjen. Ikke fordi vi tviler på kvaliteten, men fordi det ikke passer for katten vår. Det beste for oss er å ha en slektning, nabo eller venn til å se etter katten hjemme... (han har luke og er ute/inne som han selv vil) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå