AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #41 Skrevet 10. januar 2016 18 minutter siden, altruist skrev: Altså, jeg kjenner mange av politibetjenter og mange politiutdannende. Og felles for de alle er at de er tomsinger hele gjengen. Dette kan følgelig ha en sammenheng med utdanningsnivået, men likevel. Jeg skjønner at mine bekjentskaper ikke er representative for hele politistyrken. Men det sier meg noe om opptakskravene. Utdanningsnivået? Så vidt jeg vet er politiutdanningen en bachelorutdanning. Hva er da akseptabelt utdanningsnivå? Er master greit, eller må man ha en doktorgrad? Anonymkode: 76298...d55 1
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #42 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdanningsnivået? Så vidt jeg vet er politiutdanningen en bachelorutdanning. Hva er da akseptabelt utdanningsnivå? Er master greit, eller må man ha en doktorgrad? Anonymkode: 76298...d55 Det er stor forskjell på en bachelorgrad i fysikk ved NTNU og PHS. Det er poenget mitt. Endret 10. januar 2016 av altruist
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #43 Skrevet 10. januar 2016 Et øyeblikk siden, altruist skrev: Det er stor forskjell på en bachelorgrad i fysikk ved NTNU og PHS. Men så er ikke en bachelor i fysikk særlig nyttig innen politiyrket heller da. Anonymkode: 76298...d55
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #44 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så er ikke en bachelor i fysikk særlig nyttig innen politiyrket heller da. Anonymkode: 76298...d55 Poenget mitt var at PHS ikke er spesielt krevende. Er det nå du skal svare: "Men så er ikke politiyrket spesielt krevende heller da."? Endret 10. januar 2016 av altruist
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #45 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, altruist skrev: Poenget mitt var at PHS ikke er spesielt krevende. Er det nå du skal svare: "Men så er ikke politiyrket spesielt krevende heller da."? Nei, på ingen måte. Politiyrket kan nok være ganske så krevende til tider. Hva slags utdanning mener du politifolk burde ha da? Om phs ikke er passende? Anonymkode: 76298...d55
Brimi Skrevet 10. januar 2016 #46 Skrevet 10. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, på ingen måte. Politiyrket kan nok være ganske så krevende til tider. Hva slags utdanning mener du politifolk burde ha da? Om phs ikke er passende? Anonymkode: 76298...d55 Nå synes jeg du vrir på det altruist skriver. Det står da vitterlig at han mener utdanningen ikke er krevende. Ikke at det ikke er passende. For passende er det .
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #47 Skrevet 10. januar 2016 44 minutter siden, altruist skrev: Det er stor forskjell på en bachelorgrad i fysikk ved NTNU og PHS. Det er poenget mitt. So fucking what? Anonymkode: fcab4...5e8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #48 Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, Brimi skrev: Nå synes jeg du vrir på det altruist skriver. Det står da vitterlig at han mener utdanningen ikke er krevende. Ikke at det ikke er passende. For passende er det . Han har jo skrevet at de politifolkene han kjenner til er "tomsinger" og at det muligens kan ha sammenheng med at utdanningsnivået, som ikke er særlig krevende. Jeg lurer da på hvilken utdanning han mener burde være passende for å bli politi, dersom politiet ikke skulle være fullt av "tomsinger". Anonymkode: 76298...d55
nordpedant Skrevet 10. januar 2016 #49 Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, altruist skrev: M.a.o., PHS tiltrekker seg bunnslammet i det norske samfunnet. Forskningen du viser til gir ikke dekning for å kalle disse menneskene for 'bunnslammet i det norske samfunnet'. At du i det hele tatt mener å kunne definere en del av samfunnet som 'bunnslam' sier mer om deg enn noe annet. 3
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #50 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har jo skrevet at de politifolkene han kjenner til er "tomsinger" og at det muligens kan ha sammenheng med at utdanningsnivået, som ikke er særlig krevende. Jeg lurer da på hvilken utdanning han mener burde være passende for å bli politi, dersom politiet ikke skulle være fullt av "tomsinger". Anonymkode: 76298...d55 PHS burde kanskje lagt større vekt på teoretiske fag. Det vil man også få større bruk for i fremtiden. Endret 10. januar 2016 av altruist
nordpedant Skrevet 10. januar 2016 #51 Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, altruist skrev: Alle kan ikke være intelligente. Da gir ikke begrepet intelligent noen mening. Men PHS burde kanskje lagt større vekt på teoretiske fag. Det vil man også få større bruk for i fremtiden. Det skader ikke at politiet har et visst akademisk grunnlag. Og de har jo teori. Men jeg tviler på at det er mer teori som behøves, jeg vet heller ikke om vi uten videre skal kreve mer teori fra sykepleiere heller. Begge yrkene krever en treårig bachelor.
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #52 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, på ingen måte. Politiyrket kan nok være ganske så krevende til tider. Hva slags utdanning mener du politifolk burde ha da? Om phs ikke er passende? Anonymkode: 76298...d55 Det er ikke nødvendigvis utdanningen det er noe galt med, men menneskene som studerer der. Men nå er det middag her. Jeg gir meg. Endret 10. januar 2016 av altruist
Brimi Skrevet 10. januar 2016 #53 Skrevet 10. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: IHan har jo skrevet at de politifolkene han kjenner til er "tomsinger" og at det muligens kan ha sammenheng med at utdanningsnivået, som ikke er særlig krevende. Jeg lurer da på hvilken utdanning han mener burde være passende for å bli politi, dersom politiet ikke skulle være fullt av "tomsinger". Anonymkode: 76298...d55 I stedet for å tenke at han mener at politifolk bør ha en annen utdanning, så kanskje du bør tenke på at han vil heve nivået til utdanningen?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #54 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, Brimi skrev: I stedet for å tenke at han mener at politifolk bør ha en annen utdanning, så kanskje du bør tenke på at han vil heve nivået til utdanningen? Men vet han hvordan nivået på utdanningen på phs er da? Anonymkode: 76298...d55
jabx Skrevet 10. januar 2016 #55 Skrevet 10. januar 2016 Den 1/4/2016 at 20.42, AnonymBruker skrev: Tviler sterkt på at du kommer gjennom med den bakgrunnen, når "enkle" ting som eksem er ekskluderende. Anonymkode: 80e8e...8c4 Eksem? Hvor har du det fra?
jabx Skrevet 10. januar 2016 #56 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 5 timer siden, altruist skrev: Ja, det er ikke noe problem. De fleste som velger å bli politi gjør det fordi de sliter på skolen, er spenningssøkende av natur og/eller drømmer om heltestatus. Hvem som helst kan bli politi så lenge man oppfyller minimumskravene. Politistudentene kommer generelt sett fra lavt utdannede familier. Mye rart her. Mye svada. Det stemmer at politistudenter ofte har foreldre som jobber med praktiske yrker. Politi er jo et praktisk yrke. Men at høy utdannelse skal være noe mål i seg selv kan jeg ikke skjønne. Mange med såkalt "høy utdannelse" studerer bare tullefag med liten praktisk verdi i arbeidsmarkedet. At de fleste som velger å bli politi sliter på skolen er en merkelig påstand, når snittet for å komme inn er rundt 5 (litt avhengig av studiested, selvsagt). Noen som bare får 4-6 i karakter kan neppe sies å slite på skolen. I tillegg er det en høyskole med mye teoretisk undervisning, så heller ikke her høres det du skriver særlig logisk ut. Hvem som helst kan ikke bli politi. Det er både fysiske og psykiske tester, samt andre tester som går på samarbeid, evner, logikk, osv. I tillegg må man naturligvis klare seg gjennom studiene. Har du ellers noe løgnaktig oppgulp å komme med, eller? Endret 10. januar 2016 av jabx 3
Brimi Skrevet 10. januar 2016 #57 Skrevet 10. januar 2016 7 minutter siden, jabx skrev: Eksem? Hvor har du det fra? Her finner du det.
jabx Skrevet 10. januar 2016 #58 Skrevet 10. januar 2016 4 timer siden, altruist skrev: Fordommer? Forskning kalles det. Adrenalin, action og heltestatus frister politistudentene (Forskning.no) "Typiske politistudenter er ikke akademikerbarn. De som vil inn i politiet, vil fremstå som helter, de vil kjenne adrenalinet pumpe, og de er veldig glade i praktisk arbeid." M.a.o., PHS tiltrekker seg bunnslammet i det norske samfunnet. Den hatske svadaen din er ganske patetisk. Det er stor bredde på politistudiet. Mange har høyere utdannelse fra før. Jeg kjenner både ferdig utdannede jurister og andre som har byttet fra andre fagfelt og til politi. Nå er naturligvis juristbakgrunn særdeles relevant på politistudiet siden store deler av studiet nettopp er juss. At politistudenter ikke ønsker kontorjobb er jo naturlig. Politiyrket er jo nettopp ikke en kontorjobb (det vil si, det kan naturligvis være det, men det er ikke dette de fleste sikter seg inn på). 1
jabx Skrevet 10. januar 2016 #59 Skrevet 10. januar 2016 16 minutter siden, Brimi skrev: Her finner du det. Der står det altså følgende: "Atopisk eksem og andre hudsykdommer kan være diskvalifiserende, hvis typisk norsk vintervær vil være til hinder for ordinær tjeneste" Kan være, hvis det er til hinder. Eksem som er så alvorlig at den er til hinder er ingen "enkel ting", så påstanden om at "eksem er ekskluderende" er i beste fal særdeles misvisende.
jabx Skrevet 10. januar 2016 #60 Skrevet 10. januar 2016 4 timer siden, altruist skrev: Jeg har ingenting mot politiet som etat. Jeg beskriver bare hvem de er og hva som kreves. Som jeg nå har påvist, så gjør du slett ikke det. Du har ikke peiling. Poenggrensen for å komme inn på politistudiet i Oslo er rundt 50. Med andre ord må man ha ganske bra karakterer fra videregående (og generell studiekompetanse er et krav). Du er bare et troll som slenger rundt deg med ting for å provosere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå