AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Er det umulig å komme inn på politihøgskolen dersom man som tenåring har slitt med depresjon og selvskading? Synes å huske å ha lest noe om det en gang, men er ikke sikker. Selv om man er helt frisk, og feks er tjenestedyktig i Forsvaret, og sånn? Anonymkode: 76298...d55
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #2 Skrevet 4. januar 2016 Ingen som kan svare? Anonymkode: 76298...d55
Gjest Ravna Skrevet 4. januar 2016 #3 Skrevet 4. januar 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #4 Skrevet 4. januar 2016 10 minutter siden, Ravna skrev: Jeg tror det? Man går vel gjennom psykologsamtaler og vurderinger i prosessen så de finner vel ut om man er egnet. Men syns å huske å ha lest noe litt tilbake i tid om at det var flere som ble avvist fordi de hadde slitt med depresjon før, selv med legeerkærling på at de var friske? Anonymkode: 76298...d55
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #5 Skrevet 4. januar 2016 Tviler sterkt på at du kommer gjennom med den bakgrunnen, når "enkle" ting som eksem er ekskluderende. Anonymkode: 80e8e...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #6 Skrevet 4. januar 2016 Det er så mye folk som jobber innenfor slike etater at det ikke skille være noe problem for deg å komme innenfor med dine "bagateller" i lasten. Anonymkode: 1459e...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #7 Skrevet 4. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tviler sterkt på at du kommer gjennom med den bakgrunnen, når "enkle" ting som eksem er ekskluderende. Anonymkode: 80e8e...8c4 Hvordan kan eksem være ekskluderende for politiet men IKKE forsvaret? Trodde jo at Forsvaret var enda strengere.. Anonymkode: 76298...d55
Gjest Ravna Skrevet 4. januar 2016 #8 Skrevet 4. januar 2016 (endret) . Endret 19. januar 2018 av Ravna
Kvark22 Skrevet 4. januar 2016 #9 Skrevet 4. januar 2016 http://www.phs.no/studietilbud/bachelor/opptakskrav/medisinske-krav/
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 (endret) Ja, det er ikke noe problem. De fleste som velger å bli politi gjør det fordi de sliter på skolen, er spenningssøkende av natur og/eller drømmer om heltestatus. Hvem som helst kan bli politi så lenge man oppfyller minimumskravene. Politistudentene kommer generelt sett fra lavt utdannede familier. Endret 10. januar 2016 av altruist
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #11 Skrevet 10. januar 2016 Den 4. januar 2016 at 20.42, AnonymBruker skrev: Tviler sterkt på at du kommer gjennom med den bakgrunnen, når "enkle" ting som eksem er ekskluderende. Anonymkode: 80e8e...8c4 Mannen min har hudsykdom og er utdannet politi. Hvor har du dette fra? Ts: du må gå igjennom en test for å se hvilke holdninger du har osv før du kommer inn på PHS. Det er ikke så veldig vanskelig, men det er opp til dem om de vil ta deg inn ut i fra sykehistorien din. 4 minutter siden, altruist skrev: Ja, det er ikke noe problem. De fleste som velger å bli politi gjør det fordi de sliter på skolen, er spenningssøkende av natur og/eller drømmer om heltestatus. Hvem som helst kan bli politi så lenge man oppfyller minimumskravene. Politistudentene kommer generelt sett fra lavt utdannede familier. Fordommer fordummer Anonymkode: 44938...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #12 Skrevet 10. januar 2016 5 minutter siden, altruist skrev: Ja, det er ikke noe problem. De fleste som velger å bli politi gjør det fordi de sliter på skolen, er spenningssøkende av natur og/eller drømmer om heltestatus. Hvem som helst kan bli politi så lenge man oppfyller minimumskravene. Politistudentene kommer generelt sett fra lavt utdannede familier. Men ingenting av det du nevner har da direkte sammenheng med å tidligere ha vært deprimert? Anonymkode: 76298...d55 2
Gjest O.G. Skrevet 10. januar 2016 #13 Skrevet 10. januar 2016 7 minutter siden, altruist skrev: Ja, det er ikke noe problem. De fleste som velger å bli politi gjør det fordi de sliter på skolen, er spenningssøkende av natur og/eller drømmer om heltestatus. Hvem som helst kan bli politi så lenge man oppfyller minimumskravene. Politistudentene kommer generelt sett fra lavt utdannede familier. Alle politifolk jeg vet om kommer fra helt vanlige familier. Akkurat som alle oss andre.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #14 Skrevet 10. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men ingenting av det du nevner har da direkte sammenheng med å tidligere ha vært deprimert? Anonymkode: 76298...d55 Han har skrevet det samme i en annen tråd som omhandler politi. Noen som har vært i fyllearresten til i dag kanskje og er sinna på politiet? Anonymkode: 44938...d7d 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #15 Skrevet 10. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han har skrevet det samme i en annen tråd som omhandler politi. Noen som har vært i fyllearresten til i dag kanskje og er sinna på politiet? Anonymkode: 44938...d7d Så det ja hehe, men skader vel ikke å prøve å diskutere litt, selv om det er lite sansynlig at h*n blir overbevist om noe annet Anonymkode: 76298...d55
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #16 Skrevet 10. januar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har hudsykdom og er utdannet politi. Hvor har du dette fra? Ts: du må gå igjennom en test for å se hvilke holdninger du har osv før du kommer inn på PHS. Det er ikke så veldig vanskelig, men det er opp til dem om de vil ta deg inn ut i fra sykehistorien din. Fordommer fordummer Anonymkode: 44938...d7d Det var ikke meg du spurte, men i linken til opptakskravene som ble lagt ut tidligere står det: "Atopisk eksem og andre hudsykdommer kan være diskvalifiserende, hvis typisk norsk vintervær vil være til hinder for ordinær tjeneste" Det viktige ordet her er KAN, og mannen din har (heldigvis) sikkert ikke alvorlige nok problemer til å bli diskvalifisert. Anonymkode: e83df...b78
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #17 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har hudsykdom og er utdannet politi. Hvor har du dette fra? Ts: du må gå igjennom en test for å se hvilke holdninger du har osv før du kommer inn på PHS. Det er ikke så veldig vanskelig, men det er opp til dem om de vil ta deg inn ut i fra sykehistorien din. Fordommer fordummer Anonymkode: 44938...d7d Fordommer? Forskning kalles det. Adrenalin, action og heltestatus frister politistudentene (Forskning.no) "Typiske politistudenter er ikke akademikerbarn. De som vil inn i politiet, vil fremstå som helter, de vil kjenne adrenalinet pumpe, og de er veldig glade i praktisk arbeid." M.a.o., PHS tiltrekker seg bunnslammet i det norske samfunnet. Endret 10. januar 2016 av altruist
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #18 Skrevet 10. januar 2016 2 minutter siden, altruist skrev: Fordommer? Forskning kalles det. Adrenalin, action og heltestatus frister politistudentene (Forskning.no) "Typiske politistudenter er ikke akademikerbarn. De som vil inn i politiet, vil fremstå som helter, de vil kjenne adrenalinet pumpe, og de er veldig glade i praktisk arbeid." M.a.o., PHS tiltrekker seg bunnslammet i det norske samfunnet. ... og de egenskapene der anser du som "bunnslam"? Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst, kjenner jeg. Anonymkode: e83df...b78 7
Gjest altruist Skrevet 10. januar 2016 #19 Skrevet 10. januar 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... og de egenskapene der anser du som "bunnslam"? Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst, kjenner jeg. Anonymkode: e83df...b78 Ja, det er akkurat de egenskapene en politibetjent ikke burde ha. Hadde det ikke vært for de kom inn på PHS ville de vært parkeringsvakter hele gjengen. Endret 10. januar 2016 av altruist
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #20 Skrevet 10. januar 2016 6 minutter siden, altruist skrev: Fordommer? Forskning kalles det. Adrenalin, action og heltestatus frister politistudentene (Forskning.no) "Typiske politistudenter er ikke akademikerbarn. De som vil inn i politiet, vil fremstå som helter, de vil kjenne adrenalinet pumpe, og de er veldig glade i praktisk arbeid." M.a.o., PHS tiltrekker seg bunnslammet i det norske samfunnet. Såpass ja. Jeg vet ikke hva du anser som "bunnslammet" i samfunnet, men jeg vurderer enten phs eller jus-studie, så det kriteriet ditt om at politi sliter på skolen, går jeg i alle fall ikke under.. Anonymkode: 76298...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå