Gjest Valhalla Skrevet 7. oktober 2004 #1 Del Skrevet 7. oktober 2004 Æsj jeg kan ikke det der med å lage liten link. Anyway oil for food scam. Kanskje en liten grunn til at Frankrike og Russland var i mot krigen i Irak :-) Klikk her NEW YORK (AP) -- The top U.S. arms inspector has accused the former head of the $60 billion U.N. oil-for-food program of accepting bribes in the form of vouchers for Iraqi oil sales from Saddam Hussein's government. The report by Charles Duelfer, head of the Iraq Survey Group, alleges the Iraqi government manipulated the U.N. program from 1996 to 2003 in order to acquire billions of dollars in illicit gains and to import illegal goods, including acquiring parts for missile systems. The alleged schemes included an Iraqi system for allocating lucrative oil vouchers, which permitted recipients to purchase certain amounts of oil at a profit. Benon Sevan, the former chief of the U.N. program, is among dozens of people who allegedly received the vouchers, according to the report, which said Saddam personally approved the list. The secret voucher program was dominated by Russian, French and Chinese recipients, in that order, with Saddam spreading the wealth widely to prominent business men, politicians, foreign government ministries and political parties, the report said. The report names former French Interior Minister Charles Pasqua, Indonesian president Megawati Sukarnoputri, and the Russian radical political figure Vladimir Zhirinovsky as voucher recipients, for example, and other foreign governments range from Yemen to Namibia. The governments of Jordan, Syria, Turkey and Egypt did a brisk illicit oil trade with Iraq as well -- more than $8 billion from 1991 until 2003, the report said. "These governments were full parties to all aspects of Iraq's unauthorized oil exports and imports," it said. The officials whose names have emerged in the face of multiple ongoing investigations of corruption in the U.N. oil-for-food program have previously denied wrongdoing. The program was designed to allow limited oil sales to pay for humanitarian goods. Asked about the fresh allegations against Sevan, U.N. spokesman Fred Eckhard said the organization wouldn't talk about specifics and noted Paul Volcker, the former chief of the U.S. Federal Reserve, was conducting an independent investigation at the U.N.'s request. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NOMADEN Skrevet 7. oktober 2004 #2 Del Skrevet 7. oktober 2004 Yesterdays news, Valhalla. For 4 måneder siden kunne du finne mye mere interessante data hvis du GOOGLet. Bl.a. Sdamms shoppingliste i pdf. Det var ikke småtteri han handlet rundt om kring. Mye fra Frankrike, Tyskland, Russland. Til og med en stasjonsvogn fra Danmark. Papir fra Jemen. Du vet den verdenskjente kvaliteten de lager der nede på tuppen av Saudi. Alt godkjent av Koffis sønn. Han var ansatt i det sveitsike revisjonsselskapet som overså F.f.O. programmet. At ikke noen har tatt århundrets svindel opp i FN og forlangt et skikkelig oppgjør! Til det fikk FN for mye cash ut av det. 2 cents pr. barrel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 7. oktober 2004 #3 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jo da, men det er jo kommet ut ny rapport om det nå da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NOMADEN Skrevet 7. oktober 2004 #4 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ha! Tror du Koffi stilles til ansvar?? Glem det. Ingen stilles til ansvar for noen ting. FN med sitt usikkerhetsråd med Sudan og Syria som medlemmer. FN er islamisert og burde nedlegges, eventuelt flyttes til Islamabad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NOMADEN Skrevet 7. oktober 2004 #5 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er du å finne på APS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #6 Del Skrevet 8. oktober 2004 Lær deg å lage en link da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #7 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nei jeg bare leser APS noen ganger. En del humor og noe bra info også. Den nytalen er dog litt vanskelig å følge med i synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innom en tur Skrevet 8. oktober 2004 #8 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er jo nesten litt soett hvis det ikke var saa tragisk. Foerst var grunnen til krig at Saddam hadde WMD. Da det begynte aa bli klart at at de ikke eksisterte saa ble krigen begrunnet med at Saddam var paa lag med al-Qaida. Det argumentet var jo ogsaa soergelig oppkonstruert - saa da ble grunnen til krigen at han var en despot. Javel, da blir det mange land som maa innvaderes. Og naa, saa har det altsaa kommet saa langt at grunnen til at den amerikanske administrasjonen gikke til krig var at FNs mat-for-olje program var korrupt og kunne kanskje, muligens, med lite snev av sannsynlighet (kommer ikke paa flere synonymer i farta) en gang i fremtiden gi Saddam basis for a gjenoppstarte sitt WMD-program. Snakk om aa klamre seg til straa. Det er naa ingen tvil lenger om at Bush-administrasjonen har brutt folkeretten mht Iraq. Virkelig synd hvis den norske utenriksministeren forsoeker aa bortforklare dette. Men hvordan skal det forklares til familiene til mer enn 1000 drepte soldater, for ikke aa snakke om familiene til 15-20-25000 drepte sivile i Iraq. Jeg bor i NY og kikket litt paa nyhetene i morges (bortkasted tid egentlig, lite kunnskapsrike journalister ute av stand til aa motsi tullet som kommer) - en av Bush' fremste talskvinner (Karen Hughes) lirer fortsatt av seg den samme gamle leksa. Men naa begynner de aa bli skikkelig skremt. Det er ikke lenger noen tvil om at stemningen i valgkampen har snudd. Kerry vil vinne klart og det vil ikke gaa for lenge foer en rekke av dagens topper er under tiltale. pResident Bush' dager er talte og over hele verden vil det komme et stort sukk av lettelse om morgenen den 3. november (hoer etter). Den som er interessert i god dekning av den amerikaske valgkampen anbefales bloggen dailykos dot com www.dailykos.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #9 Del Skrevet 8. oktober 2004 Lol Dailykos er som å anbefale RV sine hjemmesider for å følge med i den norske valgkampen. En av de mer kjente linjene til Kos var når han omtalte drepte amerikanere i Irak som ikke hadde noe med det militære å gjøre med linjen "screw them". Etter det sluttet demokratene å linke til han og sponsorer trakk seg. Bedre linker for å balansere psyko Kos er http://www.instapundit.com/ http://www.littlegreenfootballs.com/weblog/weblog.php http://www.powerlineblog.com/ http://www.michellemalkin.com/ http://www.allahpundit.com/ og en rekke andre. Har du lest disse "Innom en tur"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 8. oktober 2004 #10 Del Skrevet 8. oktober 2004 Lol Dailykos er som å anbefale RV sine hjemmesider for å følge med i den norske valgkampen. Og hva er analogien til norsk politikk for dine blogger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innom igjen Skrevet 8. oktober 2004 #11 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja Valhalla, det var jo en fantasifull analogi. Jeg har sett de du linker til og hver gang er jeg slaatt av det intelektuelle formatet paa diskusjonene som foregaar der. Ingen kritisk analyse, lite forsoek paa aa sjekke fakta, loese paastander og stort sett bare one-linere som faller flatt. Det er fornoeyelig aa registrere i traadene den panikken som naa brer seg selv blandt de mest rabiate (saerlig under debattene). Fler og fler ser at keiseren ikke har klaer. Det er tid for oppgjoer og i kveld skal jeg hygge meg hjemme hos min venninne foran C-SPAN som viser kontinuerlig split-screen. Lurer paa hvilke grimaser som kommer naar han faller flatt pga av nye loegner. Darth Cheney proevde paa tirsdag seg men ble grundig avsloert. Johoo - kun 25 dager til valget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #12 Del Skrevet 8. oktober 2004 Unnskyld, men hvis du mener at DailyKos på noen som helst måte kan slå de jeg linket til i fakta sjekking er du litt ute å kjøre. Kos er en rabiat leftist. Littlegreenfootballs har en humor tone, men var også med under Rathergate. Det er mye bra stoff der. Instapundit er en av de mest populære. Jeg leser haugevis av slike om dagen og det er på ingen måte noen desperasjon å spore slik du hevder. Nå er de fleste enige at Bush tapte den første debatten mot Kerry, mens de fleste mener Cheney knuste Edwards. Det er vel heller demokratene som begynner å bli desperate. Til og med noe så latterlig som å oppfordre folk til å "raide" online polls. Snakkes om en måneds tid, det skal bli deilig å se 4 more years. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #13 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://www.opinionjournal.com/best/?id=110004904 'Screw Them' Markos Moulitsas Zuniga, who runs the Angry Left Daily Kos blog, had this to say in a post yesterday about the murders of four American contractors who were helping to deliver food in Fallujah, Iraq: Every death should be on the front page Let the people see what war is like. This isn't an Xbox game. There are real repercussions to Bush's folly. That said, I feel nothing over the death of merceneries [sic]. They aren't in Iraq because of orders, or because they are there trying to help the people make Iraq a better place. They are there to wage war for profit. Screw them. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innom igjen Skrevet 8. oktober 2004 #14 Del Skrevet 8. oktober 2004 Litt humor er ikke av veien, og jeg innroemmer gjerne at jeg har fatt meg mang en god latter med de smaa groenne fotballene (men kanskje ikke der det var meningen). Du ser tydeligvis ting jeg ikke ser (Cheney knuste Edwards ???). Jeg vil paastaa at jeg er innom det meste av mainstream media her i USA i loepet av dagen og det er paa ingen maate en slik konsensus. Umiddelbart etter debatten var det mange (men ikke alle) av de kjente navnene i media som indikerte seier paa poeng til Cheney - men allerede neste morgen var mange av hans usannheter i debatten avsloert, og de samme 'talking heads' reverserte seg. Mulig du ser for mye paa Fox, proev litt variasjon. Vet ikke om det er mye vits i at vi fortsetter diskusjonen naa som dette er flyttet av moderator (hvorfor det, egentlig). Uansett, KGs brukere kan lett doemme selv etter et besoek paa noen av de foreslaatte sitene - ta da ogsaa med pandagon dot net www.pandagon.net. Rabiate utsagn med trusler om vold og annen faenskap finnes som oftest i Bush' blog-sphere. Det er de samme folka som jubler naar arrestasjoner gjoeres utenfor Bush-arrangementer (uten at noen lov er brutt). For aa komme inn maa man altsaa signere en 'oath of loyalty' til Bush-kampanjen. Bush har holdt kampanje i en 'boble' - alt er regissert og ingen faar komme med overraskende spoersmaal - og hvis noen utenforstaaende paa ett eller annet vis faktisk faar inn et ord risikerer de kraftig juling (som paa RNC for 5 uker siden, der delegater sparket kvinnelige protestanter som laa nede - virkelig heltemodige folk). Naa maa Bush snakke til virkelige mennesker - det er derfor det rakner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #15 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva med skuddene mot en bygning republikanere holder til? Hva med vandalismen mot biler som har Bush/Cheney klistremerker. Hva med cracies under republikanernes convention. Det er venstresiden som er voldelige kjære. Hvorfor kan vi ikke fortsette selv om den ble flyttet hit? Når det gjelder Kos så er siden veldig populær og det samme gjelder de jeg linket til. Det er sikkert bra stoff hos Kos, men siden jeg er uenig med det meste han skriver blir det litt irriterende etterhvert :-) Dessuten var det så vidt jeg husker 1 person som ga en kvinne et spark ikke delegater som du skrev. Hva med fyren som rev ned Bush/Cheney plakaten som en treåring holdt mens hun satt på sin fars skuldre? Har du hørt om Protestwarrior forresten? Det er artig å se når de arrangerer motdemonstrasjon mot jødehatere og venstrevidde. Ikke mye toleranse som kommer fra lefties da. :-) www.protestwarrior.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Innom igjen Skrevet 8. oktober 2004 #16 Del Skrevet 8. oktober 2004 Maa innroemme at jeg ble nesten maalloes naa. Fulgte linken din og fant foelgende perler: "Welcome to ProtestWarrior.com, a website created to help arm the liberty-loving Silent Majority with ammo -- ammo that strikes at the intellectual solar plexus of the Left." Virkelig tolerante folk. Hensikten med slike voldelige metaforer er klar for de fleste... Den som tar kaka er kanskje (og jeg er fortsatt bare paa forsiden): "Operation Halliburton Defense Force The Dallas chapter of ProtestWarrior decided to teach the local islamo-fascist sympathizers a lesson on free speech, sending them into a panic." Stakkars Halliburton og KBR (datterselskap) fikk no-bid kontrakter verdt USD7.5 b (ca. NOK 50 milliarder!!!). Hvis man ikke er kjent med hvordan offentlige innkjoep skal/boer gjoeres synes kanskje dette ikke saa ille ut(?). Men saa er det slik at de fleste vet at Dick var CEO for Halliburton inntil han avgikk som foelge av forrige valgkamp. Det er akkurat 0% grunn til aa gi no-bid kontrakter for den type jobb som skulle vaert utfoert - og desverre er ikke jobben engang gjort. Isteden har disse selskapene grundig overfakturert sin oppdragsgiver (svindel). Makulatorene kommer til aa gaa for fullt i ukene mellom valget og innsettelsen den 20 Januar. Naa blir det nemlig oppvask. Har ikke tid til aa rote rundt mer der naa, maa nok produsere litt mer paa jobb. Sees kanskje her over helgen (mye TV-titting i kveld - og saa en tur upstate resten av helgen; skog og mark og hoeysesong for fargerike traer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #17 Del Skrevet 8. oktober 2004 Slagordet til Protest Warrior er "fighting the left, doing it right" Det er på ingen måte voldelig. Det de gjør er å stille opp med sarkastiske og morsomme plakater som en motdemonstrasjon når det f.eks er demonstrasjon mot Israel. De venstrevidde blir derimot ofte voldelig og river fra dem plakater etc. når de dukker opp. Artig organisasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 8. oktober 2004 #18 Del Skrevet 8. oktober 2004 Forfriskende med en som har argumenter i stedet for det vanlige "du er dum" argumentene jeg blir møtt med her til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 9. oktober 2004 #19 Del Skrevet 9. oktober 2004 Så debatten live på C-Span. Synes presidenten sto sterkt blant annet i spørsmålet om abort og utenrikspolitikk generelt. Kerry slo også til noen ganger blant annet på helse,artig å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå