Gå til innhold

Tilstrekkelig med nedlastingshastighet på 5 mbps for enkel nettbruk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal flytte inn i et nytt borettslag der et XS-abonnement på Get-bredbånd er inkludert i fellesutgiftene. Det har nedlastningshastighet på 5 mbps, og opplastningshastighet på 1 mbps.

Når jeg ringte Get og snakket med en av kundebehandlerne deres, sa han at dette var "sneglenett" og at jeg sikkert ville oppgradere det til en raskere hastighet (som koster et par hundrelapper ekstra i måneden). Inntekten min er ikke så stor, og de pengene jeg har til overs, vil jeg helst legge i oppussing og nedbetaling av leilighet. Det beste er altså om jeg kan greie meg med den hastigheten som er inkludert.

Nettvanene mine er ganske ukompliserte: e-post, nettbank, surfing, ulike nettforum og Youtube. Det er fint om jeg kan se på nett-TV, men ikke så veldig viktig. Jeg har som regel PC, mobil og internett-radio koblet til det trådløse nettet hjemme, men bruker aldri mer enn én av disse om gangen.

Er det noen som har noen formening om dette abonnementet er tilstrekkelig for noen med mine behov?

Anonymkode: f8a77...e28

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har noen formening om dette abonnementet er tilstrekkelig for noen med mine behov?

Det høres ut som du har ~5 ganger høyere hastighet enn du trenger med ditt behov. Ville vurdert å sende en klage til GET på den selgeren.

• Liker 2
AnonymBruker
Et øyeblikk siden, hog skrev:

Det høres ut som du har ~5 ganger høyere hastighet enn du trenger med ditt behov. Ville vurdert å sende en klage til GET på den selgeren.

Takk for svar! Det var beroligende - da sparer jeg noen hundrelapper i måneden på å ikke oppgradere. :)

Selgeren spurte aldri hvilke behov jeg hadde, han bare konstaterte at dette var et "sneglenett", og at jeg kom til å ville oppgradere det til noe med høyere hastighet.

AnonymBruker
25 minutter siden, -Jiinxs- skrev:

Du har mer enn bra nok hastighet for ditt bruk.

Fyren du snakket med sa selvfølgelig at du burde oppgradere. De vil suge mest mulig penger ut av sine brukere.

Hehe, det var det jeg mistenkte. Takk for svar, da satser jeg på den løsningen som er inkludert. :)

AnonymBruker

Du har mer enn nok til ditt bruk. Jeg har akkurat det samme, og det går til og med fint å se film, så lenge det ikke er heftig hd-opplegg (og selv da kan det gå bra for noen filmer). Selgeren er en dust. Send klage. Ikke at det kommer til å virke, min erfaring er at alle selgerne er slik, med firmaets velsignelse (eller rettere sagt: firmaet tvinger dem til å være slik..).

Anonymkode: 8aea7...e0a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...