AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Jeg er en jente på 17.5 år, veier 48 kg og er 165 cm høy. Hvor mange kalorier trenger jeg hver dag for at kroppen skal fungere normalt uten at jeg går opp i vekt? Er det farlig om jeg ligger på 1500 kalorier de dagene jeg bare er hjemme og ser på serier, og litt høyere de dagene jeg er på skolen og trener osv? Jeg er så redd for å legge på meg, men vil ikke ødelegge kroppen heller, spesielt ikke siden jeg er i voksealderen. Anonymkode: bdc4a...e36
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 En kvinne trenger rundt 2000-2500 kcal om hun er i normal aktivitet. Anonymkode: 0a401...134
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 1500 kalorier er for lite selv de dagene du er temmelig inaktiv. Hvis du trener 3-4 ganger i uken vil du nok trenge i snitt 2000 kalorier daglig. Jeg veier litt mindre en deg (men er også noe lavere), trener 3-4 ganger i uka, lite hverdagsaktiv utenom dette og jeg står stabilt i vekt på 2000-2100 kalorier (og jeg teller kalorier). Anonymkode: 05850...8dc
ingridekloew Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1500 kalorier er for lite selv de dagene du er temmelig inaktiv. Hvis du trener 3-4 ganger i uken vil du nok trenge i snitt 2000 kalorier daglig. Jeg veier litt mindre en deg (men er også noe lavere), trener 3-4 ganger i uka, lite hverdagsaktiv utenom dette og jeg står stabilt i vekt på 2000-2100 kalorier (og jeg teller kalorier). Anonymkode: 05850...8dc Okei
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en jente på 17.5 år, veier 48 kg og er 165 cm høy. Hvor mange kalorier trenger jeg hver dag for at kroppen skal fungere normalt uten at jeg går opp i vekt? Er det farlig om jeg ligger på 1500 kalorier de dagene jeg bare er hjemme og ser på serier, og litt høyere de dagene jeg er på skolen og trener osv? Jeg er så redd for å legge på meg, men vil ikke ødelegge kroppen heller, spesielt ikke siden jeg er i voksealderen. Anonymkode: bdc4a...e36 Sorry at jeg sier det du sier ikke ødelegge kroppen din,men det er akkurat det du vil ende opp med å gjøre hvis du insisterrer på å holde vekta nede(også undervektig)samtidig som du er i voksealder.Gi det er par år til med samme tankegang og du befinner deg fanget i en hverdag preget av en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 0b7c9...ffa
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry at jeg sier det du sier ikke ødelegge kroppen din,men det er akkurat det du vil ende opp med å gjøre hvis du insisterrer på å holde vekta nede(også undervektig)samtidig som du er i voksealder.Gi det er par år til med samme tankegang og du befinner deg fanget i en hverdag preget av en spiseforstyrrelse. Anonymkode: 0b7c9...ffa Det er derfor jeg lurte på hvor mange kalorier jeg trenger for å beholde vekta uten å la det gå utover kroppens helse, jeg ser at mange av vennene mine spiser mye mindre enn meg, så jeg lurer på om jeg spiser for mye... Anonymkode: bdc4a...e36
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er derfor jeg lurte på hvor mange kalorier jeg trenger for å beholde vekta uten å la det gå utover kroppens helse, jeg ser at mange av vennene mine spiser mye mindre enn meg, så jeg lurer på om jeg spiser for mye... Anonymkode: bdc4a...e36 En spiseforstyrrelse sitter i hodet,og du er allerede på vei inn i en sånn tankegang.Du veier for lite,og er samtidig redd for å gå opp. Drit i hva de venninner spiser.Prøv å tenk på deg selv og din helse. Hilsen en som er syk på den 20 året med alvorig spiseforstyrrelse og er helt ødelagt både psykisk og fysisk. Anonymkode: 0b7c9...ffa
Mynona Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Tråden stenges da den bryter med retningslinjene Sitat - Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt. Mynona, mod. 1
Anbefalte innlegg