Gå til innhold

Skal visst gifte meg med drømmemannen 😃

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min gjennom to år fridde til meg i jula, og vi ønsker å gifte oss i løpet av 2016 ☺️ Vi er begge studenter (jeg er ferdig til vårs), og selv om vi har litt sparepenger, må vi tenke økonomisk i forhold til bryllup.

Vi har begge en stor familie, så med foreldre, søsken med partnere og alle barna i familien blir vi godt over 40 stk! Samtidig drømmer vi om å be tanter, onkler, søskenbarn og venner. 

Vi ser for oss en utendørs vielse og middag (i litt bohemsk stil), for deretter å ta festen i et lokale i nærheten.

Vi kunne trenge noen råd fra andre som er i bryllupsmodus, så jeg kaster ut noen ideer og tanker vi har gjort oss her (ingenting er bestemt enda): 

1. Er det rart å ikke invitere barn i bryllupet (vi har mange små nieser og nevøer), evt kun ta med barn til seremonien og evt middag?

2. Hva mener dere om å kun være oss, foreldre og søsken med partnere (og evt barn) til vielse og middag, for så å invitere "alle" andre til kaffe og fest? Så en annen tråd her inne hvor folk mente det var frekt og utenkelig, men her hvor vi bor er det ganske vanlig 😅

3. Har hørt om bryllupsgjester som har ulike "oppgaver" i bryllupet, som feks noen som holder styr på gavene, en som passer på å skifte ut nedbrente telys, en får ansvar for å filme vielsen og ta bilder i løpet av dagen etc. Hva mener dere om det? 

4. Noen som har erfaring med bryllup hvor hver gjest tar med seg en "rett" hver, slik at det blir koldtbord eller feks tapas? Tenker da på om middagsgjestene er kun foreldre og søsken med partnere. 

Vi er veldig i frem og tilbake på hvordan vi skal gjøre dette. Det viktigste er selvsagt at vi blir gift, så vi kunne likså godt skrevet under papirene på et kontor for å så invitert til en stor fest, men samtidig ønsker vi å dele selve ekteskapsinngåelsen med (særlig) familie og venner. 

Noen forslag til hvordan vi kan gjøre det enkelt, men samtidig vakkert og minneverdig både for oss og alle vi måtte invitere? 

Anonymkode: cec2e...166

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så herlig! Gratulerer! Jeg er i samme situasjon. Mine tanker:

1. Nei, det er helt greit, synes nå jeg. 

2. Hvis det er vanlig, og de ikke må dra langt, så kjør på.

3. Holde styr på gaver og ta bilde/film er greit, men å f.eks. bytte te-lys og annet synes jeg heller du bør få noen utenfor selskapet til å gjøre. Dette inkluderer også å rydde opp. Gjester bør ikke gjøre sånt. 

4. Hvis dere vil ha få gjester synes jeg dere heller bør servere dem mat. Det bør da være mulig å finne catering eller få servert mat i lokalet som ikke koster fletta?

Hvor bor du? Hvis du bor i Oslo-området eller i nærheten kan jeg anbefale et kjempefint sted som er ganske så billig, hvor man kan få servert en mange-retters middag til ikke så mange penger. Send en PM!

:)

Endret av Sheherasade
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer så mye.

1: Du må ikke invitere barn. Har vært i bryllup hvor det ikke er gjort.

2: noen i min familie giftet seg i sommer. De inviterte kun foreldre,besteforeldre og søsken.

Tidlig på høsten inviterte de resten av familien hjem til seg på kaffe og kaker. Veldig koselig.

3; dette kan du få hjelp til.

4: hva med og ha koldtbord/tapas men spørre familie nære venner om de kan hjelpe til og lage mat. Det trenger ikke koste mye ved god planlegging. Kjøpe ting ved tilbud

Håper dere får en fin dag

Anonymkode: 9515e...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...