AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Hvor får man kjøpt filtersalt og avspenningsmiddel til oppvaskmaskin? Noen som har erfaring med dette? Har lest bruksanvisningen og den forteller meg ingenting om mengde salt og avspenningsmiddel jeg skal bruke, men varsellampene på maskinen for påfylling av dette blinker og maskinen starter ikke (før dette er fyllt på virker det som) På forhånd takk for svar! Anonymkode: 3610e...f92
Mis(s)Understood Skrevet 5. januar 2016 #2 Skrevet 5. januar 2016 Oppvaskmaskinsalt pleier helt vanlige kolonialbutikker å ha. Jeg har pleid å kjøpe på Mega. Oppvaskmaskinene mine har aldri vært så stressede at de har spurt om avspenningsmiddel Er det glansemiddel du spør om så har de det også i matbutikken, -pleier befinne seg sånn ca ved siden av oppvaskmaskintabletter o.l.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #3 Skrevet 5. januar 2016 Avspenningsmiddel til oppvaskmaskin? Kan du ikke hive inn en valium? Anonymkode: 1b1b6...cd3
Gjest SykkelJenny Skrevet 5. januar 2016 #4 Skrevet 5. januar 2016 De fleste steder i Norge trenger man ikke salt i oppvaskmaskinen.
Veslefrikk Skrevet 5. januar 2016 #5 Skrevet 5. januar 2016 Det er nok mange oppvaskmaskiner som kunne trengt en runde med avspenningsmiddel etter en slitsom periode nå med jule- og nyttårsfeiring , men jeg tror du mener avkalkningsmiddel. Det trenger du jo bare å bruke hvis du har påvist mye kalk i vannet og kan vel ihvertfall kjøpes på El-kjøp, Expert og tilsvarende forretninger. Noen store matforretninger med godt utvalg kan også ha det. De fleste som har kommunalt vann har ikke behov for dette, men hvis du har eget borevann så er det store muligheter for at du kan ha mye kalk og da kan det være lurt å kjøre en runde med det middelet en gang i blant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå