solfaktor1 Skrevet 2. januar 2016 #1 Del Skrevet 2. januar 2016 Kvinneguiden har svaret på det meste Er det noen av dere luringer som vet noe om skosåler? Jeg har sett litt på de gel sålene fra Scholl, noen erfaringer? Det står også i annonsen at man skal bytte ut sin egen skosåle, jeg har ikke sjekket men jeg tror egentlig ikke at noen av skoene mine her mer enn en sånn liten tynn greie inni der. Burde jeg eventuelt kjøpe sko i en strl større fremover? Hilsen ei stakkars jente med slitne føtter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Del Skrevet 2. januar 2016 Kjøp heller en sko som har lignende tykkelse på innersålene som de sålene du skal erstatte de med Anonymkode: 1aa22...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Del Skrevet 2. januar 2016 Evt invester i sko med demping, isteden for de scollsålene Anonymkode: 1aa22...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg bruker Footlab i joggeskoene mine - er veldig fornøyd og trenger ikke gå opp noen størrelse. De fåes i ulike fothøyder også, altså om du har høy, middels høy eller lav fotbue. Litt vanskelige å få tak i men jeg vet at de i hvert fall har dem på Univern i Oslo. Scholl har jeg ikke erfaringer med. Anonymkode: 6a8b1...db5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Del Skrevet 2. januar 2016 8 minutter siden, solfaktor1 skrev: Kvinneguiden har svaret på det meste Er det noen av dere luringer som vet noe om skosåler? Jeg har sett litt på de gel sålene fra Scholl, noen erfaringer? Det står også i annonsen at man skal bytte ut sin egen skosåle, jeg har ikke sjekket men jeg tror egentlig ikke at noen av skoene mine her mer enn en sånn liten tynn greie inni der. Burde jeg eventuelt kjøpe sko i en strl større fremover? Hilsen ei stakkars jente med slitne føtter! Hvilken type sko skal du bruke sålene i? Om det er i sko med snøring, regulerer du bare snøringen dersom de sålene gjør skoen for trang til deg Anonymkode: 1aa22...4d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfaktor1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 2. januar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Evt invester i sko med demping, isteden for de scollsålene Anonymkode: 1aa22...4d8 Jeg syntes liksom at alle skoene jeg har prøvd er ganske "flate" inni, har du noen tips til merker? Trenger egentlig både gode flate, pene sko og et par vintersko. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfaktor1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 2. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken type sko skal du bruke sålene i? Om det er i sko med snøring, regulerer du bare snøringen dersom de sålene gjør skoen for trang til deg Anonymkode: 1aa22...4d8 Jeg har noen par skinnsko jeg skulle ha brukt de i pluss at jeg skal kjøpe noen pene flate sko og et par vintersko. Sliter ofte med at skoene blir trange ved lilletåa, de blir skviset sammen og jeg får gnagsår og hard hud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Del Skrevet 2. januar 2016 16 minutter siden, solfaktor1 skrev: Jeg syntes liksom at alle skoene jeg har prøvd er ganske "flate" inni, har du noen tips til merker? Trenger egentlig både gode flate, pene sko og et par vintersko. Angående vintersko, ville jeg spurt på en sportsbutikk. Den modellen jeg har, er det ikke sikkert at er i salg lengre (jeg tenker på akkurat den modellen, og jeg har heller ikke modellnummeret). Men de skoene jeg har er av merket Viking. De er i skinn og har goretex på skotungen m.m., og de har tykke gummisåler under som har dempende effekt. Dette er egentlig en tursko/fjellsko. Jeg kjøper skoene en str for store for å ha plass til en tykk ullsokk nedi, grunnet at jeg bruker de som vintersko. Det finnes lignende sko med halv- eller heldemping. De jeg har, tror jeg er uten demping, men gummisålen under fungerer som demping. Jeg fåt vondt i leddene (spesielt i hoftene) med en gang, dersom jeg går i sko uten demping/ dempende gummisåle under. Anonymkode: 1aa22...4d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Del Skrevet 2. januar 2016 Innleggssåler er løse såler du kjøper og legger inn i skoene. Skosåler er det sko er laget av og som du går på, mellom foten og gaten. Innleggsåler kjøpes og legges normalt i nye sko, for å få en gjevnest mulig slitasje på sko og såler. Har du gamle sko og nye såler, vi skjevslitte sko gi skjevslitte såler og ingen kompensasjon for skjevheter i din måte å gå på, eventuelt forsterke denne. (Og ingen sliter en sko helt gjevnt, verken i sålen eller i overlæret. ) Hva er vitsen / begrunnelsen for innkjøp av disse "skosålene" og hva skal de og skoa brukes til? Anonymkode: 1638f...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Del Skrevet 2. januar 2016 26 minutter siden, solfaktor1 skrev: Jeg har noen par skinnsko jeg skulle ha brukt de i pluss at jeg skal kjøpe noen pene flate sko og et par vintersko. Sliter ofte med at skoene blir trange ved lilletåa, de blir skviset sammen og jeg får gnagsår og hard hud Spør i skobutikkene etter sko som er bredere. Det er mange som ikke vet om at noen skomodeller er laget for mennesker som trenger bredere sko. Evt gå opp et nummer i størrelse. Anonymkode: 1aa22...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfaktor1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 2. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Innleggssåler er løse såler du kjøper og legger inn i skoene. Skosåler er det sko er laget av og som du går på, mellom foten og gaten. Innleggsåler kjøpes og legges normalt i nye sko, for å få en gjevnest mulig slitasje på sko og såler. Har du gamle sko og nye såler, vi skjevslitte sko gi skjevslitte såler og ingen kompensasjon for skjevheter i din måte å gå på, eventuelt forsterke denne. (Og ingen sliter en sko helt gjevnt, verken i sålen eller i overlæret. ) Hva er vitsen / begrunnelsen for innkjøp av disse "skosålene" og hva skal de og skoa brukes til? Anonymkode: 1638f...cbd Ja ok.. Vitsen er jo at jeg blir sliten i føttene da. Jeg skal ha et par sko til innebruk på kontoret (ny jobb og jeg vet selv at jeg ikke kommer til å gå hele dager i høye heler som er standarden på det nye stedet) også trenger jeg et par med vintersko da jeg nå kun har skinnsko (type chelsea boots) som ikke funker så bra nå som det har kommet mer snø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solfaktor1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 2. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Angående vintersko, ville jeg spurt på en sportsbutikk. Den modellen jeg har, er det ikke sikkert at er i salg lengre (jeg tenker på akkurat den modellen, og jeg har heller ikke modellnummeret). Men de skoene jeg har er av merket Viking. De er i skinn og har goretex på skotungen m.m., og de har tykke gummisåler under som har dempende effekt. Dette er egentlig en tursko/fjellsko. Jeg kjøper skoene en str for store for å ha plass til en tykk ullsokk nedi, grunnet at jeg bruker de som vintersko. Det finnes lignende sko med halv- eller heldemping. De jeg har, tror jeg er uten demping, men gummisålen under fungerer som demping. Jeg fåt vondt i leddene (spesielt i hoftene) med en gang, dersom jeg går i sko uten demping/ dempende gummisåle under. Anonymkode: 1aa22...4d8 Da skal jeg ta meg en tur på sportsbutikk for å høre etter vintersko, takk for svar 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå