Gå til innhold

Ei jente i Guttegjengen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg sliter veldig med en jente i vennegjengen til samboeren min. Så mye at jeg kan slite sterkt i hennes nærvær. Dette er kjæresten til min samboers beste venn.

Hun har en ekstremt kontrollerende og aggressiv utstråling, samtidig som hun er ganske maskulin.

Jeg har veldig dårlig selvsikkerhet, og har i mange år slitt sosialt. Men  kompisene til samboeren min er jeg trygg på, jeg har kjent dem i mange år nå. Helt til hun er med, da kjenner jeg at jeg har vanskelig for å slappe av.

Det virker som hun hele tiden skal kontrollere meg og passe på at jeg ikke får være 100% med. Hun styrer alt ned til fingerspissene, til og med når jeg måtte og hvordan jeg skulle sette på vaskemaskina da vi var på hyttetur.

Samtidig er hun guttas drøm, hun er jenta som alltid er med på det de sier, jenta som alltid finner på kule ting, jenta som gjerne spanderer på hele gjengen en runde på strippeklubb. 

Hun har en aktiv jobb, med å godkjenne guttas flørter om de er pene nok, om de har fine nok pupper osv. Og gutta digger det, at hun har et så "avslappet forhold" til kropp...

og så  selvsikkerheten min og mine problemer. Jeg føler meg aldri bra nok rundt henne. Hun anerkjenner meg ikke, prøver jeg å snakke med henne ser hun dumt på meg og avleder oppmerksomheten videre. Hun kan prate med meg om det er noe hun trenger eller om noe skal gjøres, utenom det er jeg ingenting. Snakker gutta til meg, eller jeg har en litt mer privat samtale med en av dem, kommer hun med en gang og avskjærer. Enda værre er det om jeg har en samtale med en av de andre jentene, da blir hun nesten eiersyk...

hun er veldig glad i å kommentere de andre jentenes fysiske utseende, de er pene eller har perfekte pupper, ett eller annet. Og de hun ikke liker snakker hun stygt om, skikkelig stygt. Hun har også havnet i slosskamp med ei av de andre guttas kjærester, dette paret er nå nesten utfrysr fra gjengen.

Vi har tilbrakt nesten hele julen med henne og kjæresten, og det har vært veldig slitsomt.

Jeg har tydeligvis issues som lar henne ta så stor plass. Men jeg vet ikke hvordan jeg ikke skal ta meg nær av det. Jeg har gått tre dager med angst etter et fyllekalas i hennes regi, hvor jeg mot slutten av kvelden grein uten hemninger og skyldte på kjæresten min (han visste sannheten da). Jeg er redd for hvordan hun snakker om meg til andre, redd for hvordan hun dømmer og redd for hvordan hun vil bruke den siden av meg til å behandle meg senere...

er er jeg helt retard? Jeg har ikke opplevd å føle sånn over et annet menneske siden ungdomsskolen... Hvordan skal jeg fikse meg selv i forhold til dette? Å bite tenna sammen holdt ikke veldog lenge...

Anonymkode: 74f1b...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typen din vet om det? 

Be han slutte å være en tøffel og stå opp for deg når det er åpenbart at hun går inn for å mobbe/fryse deg ut. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama er fryktelig redd for å være utenfor, det er derfor hun oppfører seg slik. 

Du vil nok takle henne bedre om du synes litt synd på henne fordi hun har dette behovet for å kontrollere og hevde seg så voldsomt. Hjelper fryktelig godt å tenke " stakkars menneske som må ha så mye bekreftelse hele tiden og som er så redd for å slippe kontrollen" 

Helt personlig ville jeg ha irritert vettet av henne ned å være laidback, rolig, oppføre meg bra, ikke ta henne for seriøst og iblant si henne i mot i alles påhør når hun snakker veldig stygt om noen, men dette får ofte slike folk til å nærmest hate deg, selv om de skjønner at de ikke kommer noen vei med deg og skjerper seg i din nærhet. Jeg elsker det, ser på det som et ledd i oppdragelse av voksne :fnise:

Endret av absinthia
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, absinthia skrev:

Helt personlig ville jeg ha irritert vettet av henne ned å være laidback, rolig, oppføre meg bra, ikke ta henne for seriøst og iblant si henne i mot i alles påhør når hun snakker veldig stygt om noen, men dette får ofte slike folk til å nærmest hate deg, selv om de skjønner at de ikke kommer noen vei med dreg og skjerper seg i din nærhet. Jeg elsker det, ser på det som et ledd i oppdragelse av voksne :fnise:

Enig!

TS, du må øve deg i å være mer laidback. Se på henne med et humoristisk skråblikk.

Anonymkode: b55b6...6d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare du som oppfatter hun sånn? Sikker på at det ikke er fordi hun er så godt likt at du ikke er komfortabel med hun, og siden du ikke er komfortabel med hun blir ikke hun det med deg heller?
Som en av gutta i gjengen så er hun jo uansett mye mer komfortabel med å snakke med de, og hoppe inn i samtaler du har med de, enn å snakke med deg direkte. Det kan være hennes måte å kommunisere med deg på, med dem samtidig, fordi hun syntes det er ubehagelig eller rart å kommunisere 1 og 1 med deg alene. Hilsen en annen som også er jenta i guttegjengen og som ikke gjør det for å fryse ut noen men fordi jeg merker at nye jenter blir dømmende og sjalu og derfor slapper jeg ikke like godt av med de heller og ender derfor opp med å prate mere med gutta (gjengen min) enn henne. Det KAN oppfattes feil av henne, men egentlig er det jo henne som har sendt ut avvisende signaler til meg fra starten av. 

Anonymkode: e5191...21a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må prøve å ikke la deg styre av henne. Jeg er enig i dette:

18 timer siden, absinthia skrev:

Helt personlig ville jeg ha irritert vettet av henne ned å være laidback, rolig, oppføre meg bra, ikke ta henne for seriøst og iblant si henne i mot i alles påhør når hun snakker veldig stygt om noen, men dette får ofte slike folk til å nærmest hate deg, selv om de skjønner at de ikke kommer noen vei med deg og skjerper seg i din nærhet. Jeg elsker det, ser på det som et ledd i oppdragelse av voksne :fnise:

Ellers synes jeg det er ganske ufyselig av resten av vennegjengen, spesielt kjæresten din, at de lar henne behandle deg slik. Du bør stille litt mer krav til kjæresten din. 

Anonymkode: 392e8...e5c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tør å spørre hun rett ut, ville jeg faktisk snakket med kompisen (kjæresten til hun det gjelder), og bare spurt på en fin måte om hun har noe i mot deg, og fortelle hvordan du kan føle det til tider. Kanskje han vet at hun da ikke liker deg, og kan fortelle deg hvorfor? Eller kanskje hun bare oppfører seg slik mot alle jenter hun føler seg truet av. 

Endret av Snømusa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
8 minutter siden, Snømusa skrev:

Hvis du ikke tør å spørre hun rett ut, ville jeg faktisk snakket med kompisen (kjæresten til hun det gjelder), og bare spurt på en fin måte om hun har noe i mot deg, og fortelle hvordan du kan føle det til tider. Kanskje han vet at hun da ikke liker deg, og kan fortelle deg hvorfor? Eller kanskje hun bare oppfører seg slik mot alle jenter hun føler seg truet av. 

Dårlig råd. At hun skal henvende seg til dama sin kjærest er å BE om drama. Hold han utenfor. Mitt råd: SETT DEG I RESPEKT! Det gjør du når KUN du og hun er sammen. Du må seriøst gro litt bein i nesa. Viss hun snakker ned til deg (hvordan du skal sette inn i ei oppvaskmaskin) - så tar du henne til side å be henne til h***** å se til å ta seg sammen, du er da f*** ikke fire år... Dere er tydeligvis veldig forskjellige, det er greit det, og dere trenger ikke være best friends. Men av respekt og kjærlighet for mannfolka deres og resten av kompisgjengen må dere oppføre dere ordentlig ovenfor hverandre. Du er ingens hakkekylling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Henger hun kun med gutter og eier ikke jentevenner? Ikke alltid, men ofte, er dette et dårlig tegn og en person jeg hadde holdt meg vekke fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Dårlig råd. At hun skal henvende seg til dama sin kjærest er å BE om drama. Hold han utenfor. Mitt råd: SETT DEG I RESPEKT! Det gjør du når KUN du og hun er sammen. Du må seriøst gro litt bein i nesa. Viss hun snakker ned til deg (hvordan du skal sette inn i ei oppvaskmaskin) - så tar du henne til side å be henne til h***** å se til å ta seg sammen, du er da f*** ikke fire år... Dere er tydeligvis veldig forskjellige, det er greit det, og dere trenger ikke være best friends. Men av respekt og kjærlighet for mannfolka deres og resten av kompisgjengen må dere oppføre dere ordentlig ovenfor hverandre. Du er ingens hakkekylling! 

Ja, det nok sant det du sier. Jeg aner jo ingenting om hvordan relasjonen til denne kompisen er heller. Tenkte bare hvis dette er en god kompis av TS også, at dette kunne vært en løsning. Har vært borti noe lignende før, men da var det kjæresten til min egen bestekompis, og da er vel saken kanskje en litt annen. :)  Men enig i at TS virkelig burde sette seg i respekt og si i fra hvis hun føler seg urettferdig behandlet! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
3 minutter siden, Snømusa skrev:

Ja, det nok sant det du sier. Jeg aner jo ingenting om hvordan relasjonen til denne kompisen er heller. Tenkte bare hvis dette er en god kompis av TS også, at dette kunne vært en løsning. Har vært borti noe lignende før, men da var det kjæresten til min egen bestekompis, og da er vel saken kanskje en litt annen. :)  Men enig i at TS virkelig burde sette seg i respekt og si i fra hvis hun føler seg urettferdig behandlet! 

Det er som regel alltid best å gå direkte til den det gjelder. Går hun til kompisen kan det fremstå som baksnakking, uansett hvor mye hun argumenterer med at "hun bare lurte på om det var noe galt".. - poenget er vel at HUN opplever det som om noe er galt. Det er T.S som føler seg overkjørt og frosset ut, det spiller ingen rolle om dama mener hun har sine grunner eller "har noe imot T.S".. Hun får se til å oppføre seg som folk. T.S: direkte samtale med henne (EDRU) hvor du trekker frem spesifikke episoder du IKKE følte deg komfortabel med. Ikke spør om hun har problemer med deg eller hva hennes motiver er. Ikke pålegg henne følelser hun kanskje ikke har. Du setter ord på hvordan DU opplever situasjonen og forlanger at lignende hendelser (avbryter, fryser deg ut, belærer deg osv) ikke skjer igjen. Vær bestemt og myndig, men ikke anklagende/ aggressiv/ ynkelig. Og p.s; jeg har også vært i lignende situasjoner. Saklig konfrontasjon på tomannshånd er alltid best, slike folk blir plutselig j**** liten og pysete når de er alene og ikke har et publikum å vise seg for.. Og i mine tilfeller har dette alltid ført til at de har satt seg i respekt og jeg har aldri hatt problemer med dem i ettertid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, cheshirecat skrev:

Herregud, jeg håper ingen følger rådene dine her inne. Har lest mange kommentarer fra deg i det siste og du gir bare dårligere og dårligere inntrykk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg håper ingen følger rådene dine her inne. Har lest mange kommentarer fra deg i det siste og du gir bare dårligere og dårligere inntrykk!

Nårrr.. Så du har fulgt med meg.. Så søtt ❤️ Uansett, hva med å gi T.S et råd selv,..? Og hva mener du er galt med å faktisk snakke ut ansikt til ansikt som voksne fremfor å enten ta det med andre eller gå rundt å dvele på det og føle seg ukomfortabel selv..?  

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Edit; så "rådet" ditt nå.. Så du mener andre damer er så sjalu på deg og dømmende at du må henvende deg til mannfolka istedenfor...? Okey 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, cheshirecat skrev:

Nårrr.. Så du har fulgt med meg.. Så søtt ❤️ Uansett, hva med å gi T.S et råd selv,..? Og hva mener du er galt med å faktisk snakke ut ansikt til ansikt som voksne fremfor å enten ta det med andre eller gå rundt å dvele på det og føle seg ukomfortabel selv..?  

Vanskelig å ikke få med seg kommentarene dine når du skriver møkk i alt fra samlivsforumet til de andre temaforumene her.
Helt greit å snakke ansikt til ansikt med folk, men ikke å dra dem til side å be dem dra til helvete bare fordi de ikke snakker like mye med deg som med de andre.

35 minutter siden, cheshirecat skrev:

Edit; så "rådet" ditt nå.. Så du mener andre damer er så sjalu på deg og dømmende at du må henvende deg til mannfolka istedenfor...? Okey 👍 

Nei, jeg mener at det sier seg selv at man snakker mere med vennene sine ( i dette tilfellet kompisene, mannfolka) enn en relativt ny jente som har dømt og vært synlig sjalu fra starten av. Man møter vennlighet med vennlighet, men når noen legger hat på en fra starten av så kan de takke seg selv for at de ikke blir like inkludert i gjengen med de som har kjent hverandre i flere år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest cheshirecat
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å ikke få med seg kommentarene dine når du skriver møkk i alt fra samlivsforumet til de andre temaforumene her.
Helt greit å snakke ansikt til ansikt med folk, men ikke å dra dem til side å be dem dra til helvete bare fordi de ikke snakker like mye med deg som med de andre.

Nei, jeg mener at det sier seg selv at man snakker mere med vennene sine ( i dette tilfellet kompisene, mannfolka) enn en relativt ny jente som har dømt og vært synlig sjalu fra starten av. Man møter vennlighet med vennlighet, men når noen legger hat på en fra starten av så kan de takke seg selv for at de ikke blir like inkludert i gjengen med de som har kjent hverandre i flere år!

Vi er mange som skriver mye møkk her inne så jeg er smigret over at du har viet meg spesiell oppmerksomhet. - Det var ikke fordi hun ikke ga t.s "like mye oppmerksomhet" jeg sa at hun skulle be dama ta seg sammen, men fordi hun var nedlatende (leser du innlegget mltt litt nøyere ser du jeg refererer spesifikk til at hun forteller hvordan t.s skal sette inn i ei oppvaskmaskin.. Stoler på at t.s har såpass mye oppvaskmaskinkunnskaper at hun klarer en slik oppgave fint selv..

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun skriver mange gode råd. Dine argumenter her derimot henger ikke på greip...Hva med å la folk få svare utifra det de ønsker å svare uten å blande seg/kommentere nedlatende? Du høres jo ut som hun ts beskriver..

Anonymkode: 02313...9f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. januar 2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

Er det bare du som oppfatter hun sånn? Sikker på at det ikke er fordi hun er så godt likt at du ikke er komfortabel med hun, og siden du ikke er komfortabel med hun blir ikke hun det med deg heller?
Som en av gutta i gjengen så er hun jo uansett mye mer komfortabel med å snakke med de, og hoppe inn i samtaler du har med de, enn å snakke med deg direkte. Det kan være hennes måte å kommunisere med deg på, med dem samtidig, fordi hun syntes det er ubehagelig eller rart å kommunisere 1 og 1 med deg alene. Hilsen en annen som også er jenta i guttegjengen og som ikke gjør det for å fryse ut noen men fordi jeg merker at nye jenter blir dømmende og sjalu og derfor slapper jeg ikke like godt av med de heller og ender derfor opp med å prate mere med gutta (gjengen min) enn henne. Det KAN oppfattes feil av henne, men egentlig er det jo henne som har sendt ut avvisende signaler til meg fra starten av. 

Da jeg pleide å være jenta i guttegjengen, var jeg ekstra nøye med å være hyggelig med andre damer som beveget seg inn i vår sfære som venne eller ny kjæreste, for å unngå at de ble utrygge på hvilken rolle jeg hadde der. Har ikke vært plaget med at disse var skeptiske til meg særlig lenge. 

Man har på en måte litt ekstra ansvar, når en er jente i en guttegjeng, for man blir aldri en av gutta ( fordi en faktisk er dame) , selv om en er venn på lik linje med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BabyBlue skrev:

Henger hun kun med gutter og eier ikke jentevenner? Ikke alltid, men ofte, er dette et dårlig tegn og en person jeg hadde holdt meg vekke fra. 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...