Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Pga jobbtilbud Lillehammer må vi røre på oss. Selve Lillehammer er dyrt, så vi vurderer andre muligheter i nærheten. Har sett en del på Gausdal, det ser så fint ut. Men, bilder kan lyve... Mulig bygda er full av snålinger, hva vet vel vi?! Særlig informasjon om gode barneskoler og hyggelige nabolag er viktig for oss, eventuelt advarsler om nødvendig Noen som har god kjennskap til bygda og har lyst til å dele? Eventuelt andre steder i grei pendleavstand til Lillehammer.
Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #2 Skrevet 2. januar 2016 dytter litt, forsvinner så fort!
Gjest gundagrynte Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har flere kusiner som bor der og de stortrives! Skryter av skolene, folkene og naturen selvsagt
Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2016 Hei Gunda Grynte! Tusen takk for svar. Så koselig å høre at familiemedlemmene dine trives i bygda. Det ser veldig fint ut, men bilder sier jo ikke alt.
prt90 Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor ikke flytte til lillehammer? Mye billigere å bo nær jobben enn å pendle selv om boligprisene er litt høyere
Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2016 På grunn av prisene, først og fremst. Ute på bygda kan du få et strålende hus til en god pris. Har i tillegg hørt en del negativt om oppvekstmiljøet på Lillehammer, at det er mye rus etc. Noe rus er det gjerne overalt, men at det skal være et særlig dårlig miljø i Lillehammer. Som foreldre og med erfaring fra Kriminalomsorgen er det få ting jeg skyr så mye som rus/ulovlige rusmidler. Nå er det så mye syntetisk dritt i omløp og jeg regner med at det gjerne kommer til større steder/allerede etablerte miljøer først.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 1 minutt siden, Graciegirl skrev: På grunn av prisene, først og fremst. Ute på bygda kan du få et strålende hus til en god pris. Har i tillegg hørt en del negativt om oppvekstmiljøet på Lillehammer, at det er mye rus etc. Noe rus er det gjerne overalt, men at det skal være et særlig dårlig miljø i Lillehammer. Som foreldre og med erfaring fra Kriminalomsorgen er det få ting jeg skyr så mye som rus/ulovlige rusmidler. Nå er det så mye syntetisk dritt i omløp og jeg regner med at det gjerne kommer til større steder/allerede etablerte miljøer først. Det har dessverre vært et ganske utbredt hasjmiljø i Lillehammer, og amfetamin. Slik har det vært siden foreldrene mine vokste opp her. Det er veldig todelt miljø her. Enten så er man "uttafor" eller så driver man med idrett. Når det er sagt så hadde jeg en veldig god oppvekst her, det samme hadde min eldre bror. Lillesøstern min havnet dessverre i "uttafor"-kategorien, men er en av de som fikk hjelp etter den siste store hasjaksjonen hvor 60 ble tiltalt. Gausdal har jeg sjelden hørt noe negativt om, det kommer nok litt an på hvor i gausdal man velger å bosette seg. Det som eventuelt kan vurderes er Øyer/tretten. Eller fåberg eller jørstadmoen (i lillehammer kommune, men litt utenfor), her er det mye billigere å bo. Kunne foreslått f.eks. brøttum i ringsaker, men her har det alltid vært ekstremt mye mobbing på skolen og jeg har ikke hørt om noen forbedring de siste årene. Anonymkode: ca005...4ec
Jerry Lee Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Alle bygder (og byer) har sine snålinger og originaler. Du kunne ikke bo noe sted om det var til hinder. 😜 Sjøl har jeg hørt mye fint om Gausdal, men har aldri vært der, dessverre. ☺
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har dessverre vært et ganske utbredt hasjmiljø i Lillehammer, og amfetamin. Slik har det vært siden foreldrene mine vokste opp her. Det er veldig todelt miljø her. Enten så er man "uttafor" eller så driver man med idrett. Når det er sagt så hadde jeg en veldig god oppvekst her, det samme hadde min eldre bror. Lillesøstern min havnet dessverre i "uttafor"-kategorien, men er en av de som fikk hjelp etter den siste store hasjaksjonen hvor 60 ble tiltalt. Gausdal har jeg sjelden hørt noe negativt om, det kommer nok litt an på hvor i gausdal man velger å bosette seg. Det som eventuelt kan vurderes er Øyer/tretten. Eller fåberg eller jørstadmoen (i lillehammer kommune, men litt utenfor), her er det mye billigere å bo. Kunne foreslått f.eks. brøttum i ringsaker, men her har det alltid vært ekstremt mye mobbing på skolen og jeg har ikke hørt om noen forbedring de siste årene. Anonymkode: ca005...4ec Kan vel også legge til at naturen er veldig fin rundt lillehammer, også i gausdal Hvis du trives godt ute i naturen så ville jeg faktisk også tatt med saksumsdalen og vingrom i vurderingen. Anonymkode: ca005...4ec
Aurora Borealis Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2016 Tusen takk for svar. Til anonym over, godt å høre at søsteren din fikk hjelp. Håper hun har det bedre/bra nå Vi sonderer terrenget rundt Lillehammer, Hamar og Gjøvik. Jeg liker best Lillehammer av disse stedene, så jeg kjenner at jeg har mest lyst til å bo i nærheten av LH. Mannen har kikket en del på Moelv.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 3 minutter siden, Graciegirl skrev: Tusen takk for svar. Til anonym over, godt å høre at søsteren din fikk hjelp. Håper hun har det bedre/bra nå Vi sonderer terrenget rundt Lillehammer, Hamar og Gjøvik. Jeg liker best Lillehammer av disse stedene, så jeg kjenner at jeg har mest lyst til å bo i nærheten av LH. Mannen har kikket en del på Moelv. Moelv er ganske stusslig, men det er min helt personlige mening. Ville heller anbefalt dere å komme dere over på andre siden av mjøsa da. Både Biri og Vingrom er fint og rimelig. I tillegg så er kollektivtrafikkforbindelsen der mye bedre om du ønsker at lillehammer skal være byen "din". Anonymkode: ca005...4ec
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har dessverre vært et ganske utbredt hasjmiljø i Lillehammer, og amfetamin. Slik har det vært siden foreldrene mine vokste opp her. Det er veldig todelt miljø her. Enten så er man "uttafor" eller så driver man med idrett. Når det er sagt så hadde jeg en veldig god oppvekst her, det samme hadde min eldre bror. Lillesøstern min havnet dessverre i "uttafor"-kategorien, men er en av de som fikk hjelp etter den siste store hasjaksjonen hvor 60 ble tiltalt. Gausdal har jeg sjelden hørt noe negativt om, det kommer nok litt an på hvor i gausdal man velger å bosette seg. Det som eventuelt kan vurderes er Øyer/tretten. Eller fåberg eller jørstadmoen (i lillehammer kommune, men litt utenfor), her er det mye billigere å bo. Kunne foreslått f.eks. brøttum i ringsaker, men her har det alltid vært ekstremt mye mobbing på skolen og jeg har ikke hørt om noen forbedring de siste årene. Anonymkode: ca005...4ec Enig i det du skriver. Vet ikke om det er noe unikt for Lillehammer, men det kan være vanskelig å bli kjent med folk og det kan nok virke ganske lukket. Lillehammer er litt besteborgerlig på et vis og man er inne eller ute. Hadde jeg vært i en situasjon hvor valget stod mellom Oslo og Lillehammer så hadde valget blitt Oslo. Selv med barn. Gausdal virker bra og det er kort vei til Skeikampen. Vet at det tidligere har vært bråk om nedlegging av skoler, men vet ikke hvordan det er i dag. Rudsbygd kan kanskje også være et alternativ å se på. Flott sted hvis man liker landet og vakker natur. Anonymkode: 4a437...36b
Amarone Skrevet 4. januar 2016 #14 Skrevet 4. januar 2016 (endret) Follebu er fint! Riktignok bor vi ikke der, men mannen er derfra og vi er mye på besøk. Follebu er ei lita bygd med matbutikk (pluss noen få andre butikker), en ganske ny barneskole - og eget mikrobryggeri/pub. Det tar ca 15-20 min til Lillehammer med bil, og det går også buss. På Segalstad bru (i motsatt retning av Lillehammer) ca fem min i bil er det flere butikker, kommunesenter og vinmonopol. Jeg har bare møtt hyggelige folk (men de finnes sikkert de mindre hyggelige også), og utsikten er fabelaktig. Husprisene er billige (ihvertfall sett med Osloøyne). Endret 4. januar 2016 av Amarone
Aurora Borealis Skrevet 4. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 4. januar 2016 Tusen takk, Amarone! Jeg skal se litt ekstra på Follebu. Vi ser også på Moelv (men mange sier det er så trist) i og med at det ligger midt mellom Hamar, Gjøvik og Lillehammer. Begge trenger jobb og ikke garantert at jobb to er på LH. Lurer også litt på Stavsjø.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #16 Skrevet 4. januar 2016 Da ville jeg heller undersøkt Øyer,Tretten eller Fåberg Anonymkode: ed5d0...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå