Filippa90 Skrevet 2. januar 2016 #1 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg har bestemt meg for å gå på pulverkur i en del uker fremover. Veier alt for mye og skal ned minst 30 kg. Valget falt på Livea sine produkter. Jeg bor dessverre et sted hvor de ikke gjennomfører kurs, og skal gjøre dette på egenhånd(med legens godkjenning). Jeg vet det ikke er spesielt bra for kroppen, men jeg er skrudd sammen slik at jeg må se resultater kjapt for å gidde å fortsette. Skal innføre et måltid etter et par uker, to måltid et par uker etter det igjen osv. Har noen spørsmål jeg håper noen her inne kan svare på. - Kan man drikke pepsi max, te med suketter og fun light når man er i ketose? - Hva slags mat kan man spise for å fortsette å holde kroppen i ketose? Egg er bra vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Del Skrevet 2. januar 2016 Mitt beste tips er: hold deg unna. Rask vektnegang holder seg ikke når du hår tilbake til ditt vanlige levesett. Sats heller på 1kgs nedgang pr uke ved å endre kosthold og treningsvaner. Det høres kjedelig ut, men det er dette som funker og holder. Da jeg gikk ned i vekt følte jeg at jeg spiste mer enn før, og hele tiden. Selv om jeg gikk ned på antall kcal var jeg alltid mett og ikke minst opplagt. Jeg fordelte maten over flere måltid, med ca 4t mellomrom. Spis etter klokka. Hver dag kl 8, 13, 16, 19 og kanskje et eple før di legger deg. Mindre porsjoner, mer grønnsaker og frukt. Drikk vann istedet for den håpløse brusen slm tærer på tennene og gjør deg avhengig. Tren/gå tur 2-3 ganger i uka i tillegg til endret kosthold og vekta vil gå ned jevt over tid. Jeg spiste det meste av det jeg hadde lyst på, bare i mindre mengder. Jeg følte på ingen måte at jeg var på noen slankekur, bare at jeg var mer bevisst. Erfaringen tilsier at det viktigste når det gjelder å gå ned i vekt er motivasjon. Å holde på med en pulverkur sånn halvveis motivert gir ingen gode resultater over tid. Et plutselig dropp i vekt uten innsats, før det blir tyngre og tyngre. Da går motivasjonen ned og vekten opp igjen. Anonymkode: 686f7...56e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Del Skrevet 2. januar 2016 Hold deg helt unna pulver og "kurer". Livsstilsomleggin med vanlig mat skal vare livet ut. Pulver er ingen god slankemetode fordi en ikke lærer noe om hva som er bra for en. Pulver er en hard unntakstilstand for kroppen. Ikke gjør det. Anonymkode: 96ea6...819 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 2. januar 2016 #4 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor kan du ikke bare spise sunt og telle kalorier og trene litt? Bye bedre hvis det er varig vektnedgang du ønsker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 2. januar 2016 #5 Del Skrevet 2. januar 2016 Beklager, må henge meg på de andre her - skal du gidde å holde kiloene av etter å ha gått ned, må du gidde å la vektnedgangen ta den tiden den tar også. Det er forresten ikke så lang tid - 1 kilo pr uke i begynnelsen, og så 1/2 kilo, kan du regne med hvis du gjrø en innsats. Det er ikke noe sexy med å spise mindre og bevege seg mer, men det er det eneste som fungerer, og du verden så sexy man kan føle seg etterhvert, når man spiser riktig og er mer aktiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loppekasse Skrevet 2. januar 2016 #6 Del Skrevet 2. januar 2016 Støtter de andre. Pulverkuren vil kanskje gi deg bra resultater en liten stund, men husk at det skal holdes også. Mye bedre å legge om til en mer aktiv livsstil med sunnere matvalg enn noen som helst pulverkur. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa90 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 2. januar 2016 Skal jo legge om livsstilen. Men begynner med pulverkur for en kickstart for å få mer motivasjon. Skal selvfølgelig over på mat etterhvert, og det gjør jeg gradvis for å unngå å gå opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 3. januar 2016 #8 Del Skrevet 3. januar 2016 21 timer siden, negnavhc skrev: Skal jo legge om livsstilen. Men begynner med pulverkur for en kickstart for å få mer motivasjon. Skal selvfølgelig over på mat etterhvert, og det gjør jeg gradvis for å unngå å gå opp igjen. Cickstart er det dummeste du kan gå etter hvis du vil ha en varig vektnedgang. Kroppen vår er fremdeles tilpasset steinalderlivet. Rask vektnedgang skjedde da enten i forbindelse med sykdom eller at det var lite mat tilgjengelig. Da var det viktig å komme raskt opp igjen, og de fleste som går raskt ned i vekt i våre dager får raskt vekta tilbake igjen. Ved å gå ned sakte og kontrollert med vanlig mat og mosjon, er det mye større sjanse for at du skal klare å unngå å gå opp igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #9 Del Skrevet 4. januar 2016 Spørsmålet var tips og råd om pulver. Ikke å rakke ned på det. Pulver er faktisk en helt genial måltidserstatter som gir masse energi fordi kroppen gir mindre energi til fordøyelsessystemet og mer energi til å bruke på andre ting. Også smaker det godt! Fin måte og gå ned i vekt på Anonymkode: 9cea1...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 4. januar 2016 #10 Del Skrevet 4. januar 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet var tips og råd om pulver. Ikke å rakke ned på det. Pulver er faktisk en helt genial måltidserstatter som gir masse energi fordi kroppen gir mindre energi til fordøyelsessystemet og mer energi til å bruke på andre ting. Også smaker det godt! Fin måte og gå ned i vekt på Anonymkode: 9cea1...ae1 Hvis det er en så fin måte å gå ned i vekt på, hvorfor er det da ikke flere som klarer å gå ned i vekt permanent? Det er fordi pulver er noe midlertidig. Kanskje går man ned noen kilo med pulverkuren, men hvis man er overvektig skyldes det at man over tid har spist for mye og trimmet for lite (da mener jeg vanlige folk, ikke de som har en spesiell sykdom som gjør dem overvektige). Hvis årsaken til overvekten er feil livsstil over lengre tid hjelper det ikke med en kortvarig pulverkur, da må man gjøre noe med livsstilen. Da vil man sakte men sikkert se resultater, og de vil med mye større sannsynlighet være varige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharon90 Skrevet 4. januar 2016 #11 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg var på kurs og hadde pulverkur i den forbindelse, gikk forøvrig alt opp igjen og litt til. Men vi fikk beskjed om at man ikke skulle drikke eller spise noe utenom, ikke en gang tyggis... Men det funket som sagt dårlig, gikk ned, men alt og litt til opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 4. januar 2016 #12 Del Skrevet 4. januar 2016 Dømt til å feile...Bruk heller pengene på å melde deg inn i treningsstudio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #13 Del Skrevet 4. januar 2016 Jeg rakker ikke ned på pulverkur, jeg snakker av mange års erfaring og gir mitt aller beste råd til en slanker som tror at pulver utfører mirakler. Det gjør det ikke. Nedgang i vekt med pulver virker ikke på en bra måte for kroppen eller psyken. Skal en ned 1,5 kilo innbilt bikiniovervekt så ok under sterk tvil, men har en mer som skal bort er det bare den gamle gode innsatsen som duger. Sånn er det. Anonymkode: 96ea6...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå