Gå til innhold

Tog nedover i Europa, men ikke interrailbillett. Pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg forsøker å finne ut omtrent hvor dyrt det er å reise nedover til for eksempel Frankrike eller Italia med tog. Har veldig lyst til å kjøpe billetter underveis.. Bare dra en dag i mai/juni og stoppe en dag her og der uten nødvendigvis å dra på interrail. Tenker kanskje å dra til sørlige deler av Frankrike. Jeg ser at det er enkelt og billig å ta buss, men da er det stort sett direkte. Jeg kunne tenkt meg å stoppe for eksempel i Paris og Belgia eller Frankfurt.

Er dette veldig dyrt og vanskelig å få til? Hadde bare tenkt til å være borte i et par uker, og da blir jo interrailbillett veldig dyrt..

Anonymkode: 79508...0fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på nettsidene til nsb, der finner du priser for interrailbilletter og linker til europeiske togselskaper. Dermed er det enkelt å sjekke pris, avstander, stopp o.l. Jeg dro rundt i England med tog, kjøpte bare enkeltbilletter fra den ene plassen til den andre, det gikk helt greit og ble en makelig ferie. Kan dog være lurt å sjekke om selskapene har noe sånt som månedspass, ukespass eller lignende, det kan bli billigere enn å kjøpe enkeltbilletter. Det kan også være lurt å sjekke hvorvidt det er behov for å reservere seter på toget, noen strekninger kan være mer populær, enn andre. Jeg droppet type interrailbillett, fordi den ble dyr, ift hvor mange steder jeg ønsket å dra til og hvor mange reiser den billetten inneholdt.  Ellers var tog en flott måte å reise rundt på, fikk sett mye på noen uker. 

Anonymkode: 5528b...c9e

Gjest Linaria
Skrevet

Ganske dyrt med tog i Europa. Jeg hadde tatt buss, om du ikke har noen spesiell grunn til å unngå buss. Skjønner ikke hva du mener med at de kun er direkte. Du kan jo fint ta buss fra Belgia til Paris, til sør-Frankrike. Har selv tatt buss gjennom Europa, mest i Storbritannia, men også Tyskland, og har også vært på Interrail. Jeg synes buss har vært helt greit og MYE billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...