june mari Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Hei! Har ferie i uke 15 (11-17 april). Hadde i utgangspunktet tenkt å reise hjem til mine foreldre denne uken, men nå har reiselysten slått til, og jeg vurderer å dra en tur til varmere strøk. Det er ikke aktuelt å reise på en lang/kostbar reise, og Gran Canaria frister ikke SÅ mye. Er det noen som har forslag? Har sett på Egypt (Sharm el Sheikh), men er dette en trygg destinasjon å reise (alene/med en venninne) til? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Jeg ville ikke reist til Egypt to jenter alene. Jeg har vært der med mannlig kjæreste og etter to kvelder ute i sentrum forble vi på hotellet resten av uka. Menn der har en helt annen holdning til kvinner. Man ser sjelden kvinner på gata, og selv om jeg gikk rundt med en 2m høy og svær kjæreste ble jeg klådd på og glant på så mye at jeg følte det forferdelig ubehagelig. Og jeg er ikke spesielt pen heller. Egypt er vel ikke regnet som veldig trygt nå heller. Jeg ville funnet et annet alternativ. Hva er budsjettet og hva er ønskene? Sol og bad, eller er storbyferie like aktuelt? Anonymkode: ecbd5...733
june mari Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2016 TS her. Budsjettet er billigst mulig, men helst ikke mer enn 5-6000 for fly og hotell. Er jo ikke akkurat høysesong. Har sett for meg varmere vær, men ikke nødvendigvis syden med sol og bad. Vil at det skal være en avslappende ferie, så har ikke sett på storby da det ofte har en tendens til å bli hektisk og ofte blir dyrere, men er åpen for alle forslag! Har funnet ei venninne og en kompis som vil være med (jobber som sykepleier i likhet med de fleste av mine venner, så vi har turnuser og turnusfri på de merkeligste tidspunkt).
reiseglad Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 I midten av april er det begynt å bli litt temperatur rundt Middelhavet. Jeg ville tatt en uke på Mallorca eller i Barcelona, evt kommet meg til Kroatia eller Kreta. Du får ikke veldig varme, men flott om våren med frodig blomstring og fint å gå turer, samt varmt nok til litt soling midt på dagen. Og så er det særdeles mye billigere å reise til disse landene på denne årstiden.
peppermyntete Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Støtter Mallorca eller Barcelona! Barcelona er en flott by og jeg synes ikke den var hektisk på samme måte som andre storbyer. Masse fint å se og gjøre som koster lite eller ingenting
june mari Skrevet 2. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2016 TS her. Var på Kreta i fjor i slutten av mai. Det var ganske kaldt, og en del regn/overskyet.. Spesielt på morgen og kveld/natt. Var absolutt mulighet for å sole seg ol men ser for meg at 1,5 mnd tidligere vil det være en del kjøligere også på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå