Gå til innhold

Hva forventer du av første date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kar i tredveårene som sliter med å gjøre et godt inntrykk på første date. Det er i hvert fall et bra antall damer som velger å sette strek etter å ha møtt meg. Dette til tross for at jeg synes datene går helt fint. Noen av dem har jeg valgt å spørre om det var noe spesifikt som ikke stemte for dem, og da får jeg til svar at de ikke følte kjemien var der, at de ikke følte noen gnist, slike ganske diffuse svar. For noen kan det selvfølgelig være utseendet, men noen få har jeg også vært på flere dater med før de har avbrutt, så det er åpenbart ikke alltid det i hvert fall.

Så da lurer jeg litt på hva dere damer egentlig forventer dere av første date? Jeg for min del er kanskje litt tilbakeholden, og tør ikke helt dra på med den drøyeste humoren til å begynne med, uten at jeg ville kalle meg tørr av den grunn. Jeg sitter på ingen måte der og er kjedelig. Jeg er egentlig bare ute etter at samtalen glir greit, at vi har litt nogenlunde samme holdninger, og at hun virker normalt opplyst. Er alt det på plass har jeg fått "godt betalt" synes jeg selv, men det virker som mange forventer at gnistene skal stå til alle kanter etter første date. Det kan sikkert skje det, men det er vel mer unntaket enn regelen, og jeg synes kanskje mange avbryter det før de egentlig har blitt nevneverdig kjent. Synspunkter og tips til hva jeg eventuelt skal gjøre annerledes tas i mot med takk!

Anonymkode: 81a1c...e80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig å vite hva du gjør feil uten å ha vært på date med deg, men det er noe som slår meg: flørter du? Jentene vil bli sett, de vil ha blikk, vis gjerne at du tar hensyn og omsorgsfull (heller alltid i hennes glass først), at du har humor og selvironi, og at du er avslappet og lett å snakke med.

Jeg tror det er viktig at du markerer litt hvem du er som person. Er du en som har lite egne meninger, eller er du en som overkjører? Hvilke interesser har du? Snakker du mer enn du lytter (selvsentrert) eller er du passiv "tilskuer"? Det er en balanse å presentere seg selv. Som oftest kommer man lengst ved å være seg selv. Det tilgjorte og påtatte blir raskt avslørt.

Tenk også over at mange føler en date kan bli som et intervju. Det er det ikke meningen at det skal være. Ha gjerne andre spørsmål enn "hva driver du med" på lager. 

Anonymkode: 10204...b75

• Liker 1
Skrevet

Dess mer en prater på forhånd, dess mer forventer iallefall jeg ut av daten. Jeg venter ikke at gnistene skal fly etter kort tid, men en viss flørt burde ligge til grunn for at vi skal møtes igjen. Som oftest blir det noe slags intimitet som indikerer det via enten et kyss eller at en tar på hverandre (hender, holder rundt en annen, osv) - alt etter hvilken type date det er. Merker veldig kjapt om det er en kjemi der, da begge gir av seg selv naturlig.

Skrevet

Det er ikke diffust å svare at kjemien ikke var der, det er helt fair å si når du spør, og er nok som regel sannheten.

Jeg legger fra meg de fleste forventningene hjemme når jeg går på date, og blir heller positivt overrasket om kjemien og gnisten er der. Det er den desverre ganske sjeldent, men at praten går greit fordet er mere en selvfølge om man er to normalt oppegående mennesker.

Man kan altså ha en god flyt i samtalen uten at man nødvendigvis får lyst til å treffes igjen. Det er trossalt snakk om et potensiell livspartner og der er det faktisk viktig at det gir meg en anderledes og sterk følelse etter første treff. Min livspartner skal få meg til å føle noe spesielt, noe jeg ikke føler ofte eller med hvemsomhelst og da holder det ikke at han bare en hyggelig fyr. Klart at følelser og forelskelse er noe som utvikler seg over tid men en slags ekstra nysgjerrighet, magnetisme og gledesbobler er faktisk stikkordene her for meg - om ikke, så hadde jo ikke kjærligheten vært veldig spesiell akuratt :)

AnonymBruker
Skrevet

Å få kneppe

Anonymkode: 8f092...dcc

Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kar i tredveårene som sliter med å gjøre et godt inntrykk på første date. Det er i hvert fall et bra antall damer som velger å sette strek etter å ha møtt meg. Dette til tross for at jeg synes datene går helt fint. Noen av dem har jeg valgt å spørre om det var noe spesifikt som ikke stemte for dem, og da får jeg til svar at de ikke følte kjemien var der, at de ikke følte noen gnist, slike ganske diffuse svar. For noen kan det selvfølgelig være utseendet, men noen få har jeg også vært på flere dater med før de har avbrutt, så det er åpenbart ikke alltid det i hvert fall.

Så da lurer jeg litt på hva dere damer egentlig forventer dere av første date? Jeg for min del er kanskje litt tilbakeholden, og tør ikke helt dra på med den drøyeste humoren til å begynne med, uten at jeg ville kalle meg tørr av den grunn. Jeg sitter på ingen måte der og er kjedelig. Jeg er egentlig bare ute etter at samtalen glir greit, at vi har litt nogenlunde samme holdninger, og at hun virker normalt opplyst. Er alt det på plass har jeg fått "godt betalt" synes jeg selv, men det virker som mange forventer at gnistene skal stå til alle kanter etter første date. Det kan sikkert skje det, men det er vel mer unntaket enn regelen, og jeg synes kanskje mange avbryter det før de egentlig har blitt nevneverdig kjent. Synspunkter og tips til hva jeg eventuelt skal gjøre annerledes tas i mot med takk!

Anonymkode: 81a1c...e80

Jeg har funnet en regel for en første-date som jeg alltid kommer til å ha... Det er at jeg kun vil ha en førstedate i form av en spasertur.... Årsaken er at situasjonen blir altfor klein dersom man sitter inne på en resturant og kjemien ikke stemmer. 

Mitt tips til deg er at du skal være deg selv....mer kan du ikke gjøre... Kle deg i normalt kledd.. god parfyme- lukt .... , , viktig at han er hygenisk og ser velstellt ut..- det er inntrykk som sitter seg hos meg... Viktig at han er lett å prate med. Nå har ikke jeg vært på en eneste date på lang tid, men ... jeg har lagt opp min mening om hvordan en date bør være. 

Endret av Meline37
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...