AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Del Skrevet 1. januar 2016 I det siste har flere og flere påpekt at jeg er alt for naiv og godtroende. Jeg har egentlig vært klar over dette, men jeg har alltid sett på det som en fin kvalitet - å alltid se det beste i andre uten å mistenkelig gjøre. Viser det seg til at jeg tok feil av personen, så har jeg aldri tatt det så tungt, og kommet meg videre. Det er snakk om i både sosiale relasjoner og romantiske. jeg blir egentlig veldig lei meg når jeg får høre at jeg er naiv i en negativ tone. For er egentlig naivitet en dårlig kvalitet? Og omså, hvordan slutter man? Anonymkode: ab8d9...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Del Skrevet 2. januar 2016 Mange naive er nettopp som deg, de tar det ikke så tungt om de blir sviktet. Det er nesten så de tror det var meningen (og derfor greit). Men noen naive setter seg stadig i fare eller i vanskelige situasjoner og det kan fort involvere flere personer enn deg selv. Det kan være greit å være litt skeptisk i blant. Det er jobde naive som går på svindel, de naive som blir misbrukt uten at de skjønner det selv, og de naive som ofte blir sittende såret igjen fordi de trodde så godt om noen som "alle" så var en idiot. Det skader ikke å tenke seg om en ekstra gang. Anonymkode: f44ad...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg er det motsatte av naiv, og tror at ethvert menneske til syvende og sist vil dolke meg i ryggen. Mange år med mobbing har gjort meg slik, og jeg klarer ikke å stole på at folk vil meg vel. Ikke at det er noe bedre å være evig skeptiker, men jeg stoler i hvert fall ikke blindt på folk. Jeg oppdager f eks lettere lystløgneri og vonde hensikter, og jeg klarer ikke forstå hvordan naive mennesker klarer å overse helt tydelige tegn på slikt. Synes rett og slett at naive mennesker virker uintelligente, og jeg bruker heller tid på mennesker som ser mer nyanserte bilder. Anonymkode: 8b5b5...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Del Skrevet 2. januar 2016 Naive mennesker er ikke uintelligente, de har bare av diverse grunner ikke erfaring med ondsinnede mennesker. Dermed forventer de ikke at folk skal gjøre noe ille. I tillegg utvikler de seg selv til å være vennligsinnet og man antar at andre mennesker fungerer som en selv i utgangspunktet. Å være naive i denne verden er både en god og skadelig ting. Men det er ikke nødvendigvis de naive som blir misbrukte dog, det er oftere de desperate som ikke er villige til å se virkeligheten fordi de vil ha noe der for seg selv. Men de naive blir ofte skuffet. Til slutt blir du brent nok til å bli realist, hvis du er sosial nok. Anonymkode: a2866...535 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 2. januar 2016 #5 Del Skrevet 2. januar 2016 Jeg syns det er en bra ting å alltid se det beste i folk jeg. Man skal ikke dømme folk ut i fra hva andre forteller deg om dem , alle kan gjøre feil osv, men det er greit å ikke stole på folk for fort, for selvom de er bra folk så er de fleste som man møter i livet bare midlertidige personer i livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Del Skrevet 2. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Naive mennesker er ikke uintelligente, de har bare av diverse grunner ikke erfaring med ondsinnede mennesker. Dermed forventer de ikke at folk skal gjøre noe ille. I tillegg utvikler de seg selv til å være vennligsinnet og man antar at andre mennesker fungerer som en selv i utgangspunktet. Å være naive i denne verden er både en god og skadelig ting. Men det er ikke nødvendigvis de naive som blir misbrukte dog, det er oftere de desperate som ikke er villige til å se virkeligheten fordi de vil ha noe der for seg selv. Men de naive blir ofte skuffet. Til slutt blir du brent nok til å bli realist, hvis du er sosial nok. Anonymkode: a2866...535 Man er ikke nødvendigvis ondsinnet dersom man sårer andre. Alle mennesker består av både godt og vondt, og alle mennesker kan gjøre feil. Grunnen til at jeg synes naive mennesker virker mindre intelligente enn realistene, er at de naive ikke engang klarer å se for seg at noen kan gjøre noe dumt mot dem. Dette ser man ofte her på KG, hvor de naive kommer med "min mann kunne ALDRI vært utro!" eller "mine barn kunne IKKE ha mobbet noen!". Denne bastante tankegangen er jo rett og slett gjennomsyret av naivitet. Det er fint å ha troen på at folk ikke vil gjøre noe dumt, men man kan ikke gå gjennom et helt liv uten å bli såret. En realist vil kanskje ikke bli såret like hardt, fordi man hadde en forventning om at noe vondt kunne skje. Så når jeg sier at jeg ikke har noe garanti mot at min mann kan være utro mot meg, så sier jeg ikke det fordi jeg ikke stoler på ham. Jeg sier det fordi jeg faktisk ikke har en magisk garanti mot utroskap. Og sånn sett hadde jeg nok heller ikke fått et digert sjokk DERSOM det hadde dukket opp noe slikt. Anonymkode: 8b5b5...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 3. januar 2016 #7 Del Skrevet 3. januar 2016 Bedre å være naiv, enn å være kynisk og småparanoid som meg Så lenge det ikke gjør at du stadig blir mer såret enn nødvendig kan jeg ikke se at det skal være negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 3. januar 2016 #8 Del Skrevet 3. januar 2016 Er man naiv om man legger seg i en seng med en gutt( som man er venn med), som lover på ord å ære at han ikke skal gjøre deg noe`? og det er bare 1 seng? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå