monja Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Ikke at det er bekreftet, men om Kronprinsesse Mary er gravid er jo det hyggelig for danskene. Kanskje de glemmer litt av styret rundt Prins Joachim og Prinsesse Alexandra? Det vokser og gror jammen i de kongelige rader for tiden.....
Gjest Finnskogens datter Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Ja det er jo sikkert veldig mange som gleder seg med Frede og Mary, har ikke vært så mye positivt on de kongelige i danske nyheter i det siste. Nå må de bare lene seg tilbake og vente på at vil kongehuset bekrefte eller avsanne ryktene fra Se og Hør.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #3 Skrevet 7. oktober 2004 Hadde jo vært koselig da,at de får et positivt innslag i hverdagen sin. For de har det sikkert tøft nå!!
Gjest Madden Skrevet 8. oktober 2004 #4 Skrevet 8. oktober 2004 Var ikke det en sak i nyhetene også i går?? Kanskje det var reportasje om Se & Hør's reportasje... :oops: Fikk ikke helt med meg nei.. Men det er ikke bekreftet er det vel?
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #5 Skrevet 8. oktober 2004 Hun må jo snart bli gravid hvis de vil ha unger. Hun begynner jo å bli gammel..
Smila Skrevet 8. oktober 2004 #6 Skrevet 8. oktober 2004 Er nok bare rykter vil jeg tro. Det offentliggjøres når hun er 12 uker på vei, og spekulasjonene gikk ut på at hun var 15 uker på vei. men det er jo typisk at det blir spekulasjoner. Alle venter jo på en tronarving. Men det er jo bare hvis det blir en GUTT det er en tronarving, hvis det bir jente, så er det BARE en prinsesse. Husker dere ikke selv hvor mye vi i Norge ventet på at Haakon og mette marit ventet barn like etter bryllupet.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2004 #7 Skrevet 10. oktober 2004 Er nok bare rykter vil jeg tro. Det offentliggjøres når hun er 12 uker på vei, og spekulasjonene gikk ut på at hun var 15 uker på vei. men det er jo typisk at det blir spekulasjoner. Alle venter jo på en tronarving. Men det er jo bare hvis det blir en GUTT det er en tronarving, hvis det bir jente, så er det BARE en prinsesse. Husker dere ikke selv hvor mye vi i Norge ventet på at Haakon og mette marit ventet barn like etter bryllupet. Vel, ettersom Danmark har en regjerende dronning ved roret i dag vil jeg nok ikke tro at en evt. prinsesse ikke ville fått arverett... Tipper de ikke har forandret på dette når de allerede har endret det til å gjelde begge kjønn fra tidligere av...
Gjest sexysadie Skrevet 11. oktober 2004 #8 Skrevet 11. oktober 2004 Hun må jo snart bli gravid hvis de vil ha unger. Hun begynner jo å bli gammel.. Hvor gammel er hun da?
Thea Skrevet 11. oktober 2004 #9 Skrevet 11. oktober 2004 I følge danske Se&Hør ble Mary smuglet inn på sykehus til en ultralyd undersøkelse,som visstnok skulle være en graviditet,for 3 uker siden. I dag står dette i VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=249400 og måten man oppdager gallestein på? UL selvfølgelig Jeg gjennomgikk selv samme operasjon for 1 mnd siden,nøyaktig 3 uker etter en ultralyd
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #10 Skrevet 11. oktober 2004 Kronprinsesse Mary gjennomgikk en gallesteinsoperasjon denne uken, lite sannsynlig at hun er gravid. Kronprinsessen er 32 år.
Gjest sexysadie Skrevet 11. oktober 2004 #11 Skrevet 11. oktober 2004 Kronprinsessen er 32 år. Og det er for gammel for å få barn?
Gjest Genevieve Skrevet 11. oktober 2004 #12 Skrevet 11. oktober 2004 Og det er for gammel for å få barn? Nei salvsagt ikke
Gjest sexysadie Skrevet 11. oktober 2004 #13 Skrevet 11. oktober 2004 Nei salvsagt ikke Mitt poeng også.
Gjest Madden Skrevet 11. oktober 2004 #15 Skrevet 11. oktober 2004 Men vi hadde da noe å spekulere på da,så lenge det varte!!
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #16 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg mente ikke at hun er for gammel til å få barn, men at klokka begynner å tikke hvis de har tenkt å få mer en et barn..
*Emma* Skrevet 12. oktober 2004 #17 Skrevet 12. oktober 2004 Nå er vel prinsesse Alexandra 40 eller noe sånt og har 2 barn på 2 og 5 år eller noe sånt.....hun rakk det fint hun
VesleBråka Skrevet 13. oktober 2004 #18 Skrevet 13. oktober 2004 Danmark er eneste monarki i Europa hvor ikke kvinner er naturlig tronfølger som førstefødt. Margrete ble tronfølger under tvil ettersom hun ikke har noen brødre. Valget sto mellom henne og en fetter (og visstnok er fetterens familiegren fortsatt sure). Så: Hvis mary og frederik får først jente og senere gutt, er det gutten som er tronfølger i henhold til dagens lovverk.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2004 #19 Skrevet 13. oktober 2004 Sakset fra www.kronprinsen.dk I modsætning til sin far valgte Frederik 9. at holde sig på god afstand af det politiske liv. Han satte dog sin underskrift under en ganske afgørende grundlovsændring, der i 1953 ændrede den danske arvefølge, så det ikke længere var Frederik 9.s bror, men den ældste af hans tre døtre der stod til at overtage den danske trone. Hermed var det formelle grundlag skabt for at prinsesse Margrethe en dag skulle blive dronning af Danmark. Hvid de har foretatt en grunnlovsendring på dette området, i likhet med Norge, går de vel ikke tilbake til den gamle modellen "neste gang"?
VesleBråka Skrevet 15. oktober 2004 #20 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg leste i VG eller noe at danmark ikke har endret rekkefølgen. De bare gjorde et unntak for Margrethe. Loven sier også fremdeles Konge, så hun er teknisk sett ikke Dronning men kvinnelig Konge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå