Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er nå 2 dager forbi forventet menstruasjon. Jeg har normalt en stabil syklus som alltid holder seg på 32 dager, og aldri lenger eller før. Jeg er nå på dag 34 i syklusen. Har symptomer som ømme bryster, hodepine, spiser mer enn før og småspiser hele tiden, veldig tørst, litt emosjonell og opplever noe smerte i nedre del av mage på venstre side til tider. Jeg tog eg graviditetstest i går, og en i dag. De var begge negative. Det er veldig uvanlig for meg og ikke få mens på dagen den er ventet.
Noen som har opplevd det samme? Fått neg test dagen etter forventet menstruasjon eller 2 dager etter men fått en positiv test etter dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de aller fleste tilfeller vil gravide få positiv test på dagen for IKM, om eggløsning skjedde som normalt.  Det kan jo hende at du har fått eggløsning litt senere enn forventet denne måneden. Avvent litt, og test igjen om noen dager.

Selv om det selvsagt også kan hende at du er en av få som ikke slår ut tidlig.

Skrevet

Hvis mensen er forsinket så er du enten gravid, eller EL har vært forsinket. Siste er mest sannsynlig siden du har negative tester. Hvis EL har vært forsinket kan det også være at du tester for tidlig, altså at IKM i forhold til faktisk EL ikke har vært ennå... 

Så du må bare vente og se. 

Skrevet

Tusen takk for svar. Venter en uke, og tester igjen evt. bestille en legetime å få tatt en blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...