AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Hva kutter du ned på? Hvilke avtaler blir reforhandlet osv? Godt Nyttår, forresten Anonymkode: d6bff...a35
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Være asosial å spise billig mat 😊 Anonymkode: db6ed...f89 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kutter du ned på? Hvilke avtaler blir reforhandlet osv? Godt Nyttår, forresten Anonymkode: d6bff...a35 Kutter ikke ned på eller reforhandler noe. Satser bare på å holde meg innenfor budsjettet jeg har satt opp. Anonymkode: 68d93...012 1
Anglofil Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 (endret) Kutter ikke noe på noe som helst, og med mindre det skjer drastiske endringer tror jeg nok ikke det blir reforhandlet noen avtaler heller. Ikke at vi har så mange avtaler, de avtalene vi har er ganske lave kostnadsmessig. Vi har aldri hatt et særlig høyt forbruk, men har noen ting vi prioriterer, slik som boliglån og ferier. Ellers drikker vi lite alkohol (jeg drikker ikke), ingen av oss røyker/bruker snus, vi spiser ikke særlig mye ute, er sjelden på fest og aldri på byen osv. Faktisk har vi som mål å bruke litt mer penger på oss selv siden økonomien vår tillater det og vi har en god buffer i tilfelle tøffere tider. Mvh Yvonne Endret 1. januar 2016 av Yvonne
engelenmin Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Jeg fikk nettopp redusert bilforsikring med ca 100 kroner pr mnd. Må også kutte drastisk på brusforbruket (godt for både helsa og lommeboka), er litt avhengig av den derre dumme Pepsi Max. Ellers må jeg prøve å bruke mindre på dagligvarer og mat.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Jeg skal bli flinkere til å lage meg matpakke. Jeg har alltid spist ute i lunsjen og det koster 150-200kr hver dag. Jeg gjorde det fordi jeg kunne og hadde ingen kortsiktig sparemål. Jeg har heller ingen sparemål nå, men ett veddemål med kollegaer om jeg klarer å la være å spise ute hver dag😊 Anonymkode: 154a3...de6
Hecubaa Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Jeg trenger ikke å kutte eller reforhandle noe som helst for å klare sparemålet.
Nuith Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke noe sparemål, men skal bruke morgendagen på å prøve å finne frem til billigste og beste forsikring. Det blir fort noen tusenlapper forskjell har jeg skjønt. Har allerede bestilt årets ferier for å få flybillettene før de går opp i pris, litt stolt av det også. Skal prøve å kjøpe julegaver på forhånd og på salg i år, det glemte jeg helt av i fjor. Ellers er det bare å fortsette på samme måte som tidligere, synes vi har det ganske greit og går stort sett med ok overskudd hver måned.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Shoppe mindre interiør. Kjøre mindre bil. Gå mindre på restaurang. Bruke generelt mindre penger på tull. Anonymkode: 0ae3b...18a 1
strawberry Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Spise litt billigere, bruker endel på mat nå. Unngå å bruke så mye penger i kantinen. Har også nylig flyttet forsikringene, jeg og samboer sparer noen tusenlapper i året på det. Trenger nytt undertøy, dette skal jeg kjøpe på salg. Jobber en plass hvor jeg kan ta ekstravakter, skal ta litt ekstra dersom jeg vil kjøpe noe som er litt dyrt, men skal helst prøve å unngå å kjøpe dyre ting unødvendig. Jeg strikker, og skal begynne på neste års julegaver tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bli flinkere til å lage meg matpakke. Jeg har alltid spist ute i lunsjen og det koster 150-200kr hver dag. Jeg gjorde det fordi jeg kunne og hadde ingen kortsiktig sparemål. Jeg har heller ingen sparemål nå, men ett veddemål med kollegaer om jeg klarer å la være å spise ute hver dag😊 Anonymkode: 154a3...de6 Kan jeg få spørre om hvor mye du tjener som har tatt deg råd til å spise ute hver dag? Jeg er bare nysgjerrig Anonymkode: 1598b...bd8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg få spørre om hvor mye du tjener som har tatt deg råd til å spise ute hver dag? Jeg er bare nysgjerrig Anonymkode: 1598b...bd8 Vi får 80000 etter skatt, og 60% av lønna går til pensjonssparing og fond. Resten blir fordelt på faste utgifter og generelt forbruk. Vi har foreløpig ikke barn så vi er ikke så bevisst på sparing i hverdagen. Ingen høye strømutgifter etter at vi boret etter grunnvarme. Så høyeste utgiftsposten vi har er mat😊 Anonymkode: 154a3...de6
Dent42 Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Skal jobbe 6 dager i uken istedenfor 5 dette året, samt ta den overtiden jeg blir tilbydt. Ellers blir det å følge "budsjettet" som tidligere år.
Gjest Vinglepetra Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 Ingen store endringer, jeg skal fortsette som nå. Sparemålene mine er satt ut fra det budsjettet jeg har nå og hatt siden jeg kjøpte bolig. Tror det går helt greit😊
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Ved bl.a. å: Ha innkjøpsstopp på enkelte ting som klær og annet som jeg ikke behøver Generelt bruke mindre penger Anonymkode: f9a83...101 1
skinnjakke Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Reise mindre. I fjor reiste eg 8ggr... Så de 100,000kr skal spares i år. Men har allerede booket på meg 4 reiser haha... Skjerpings!!
Gjest Nikee Skrevet 2. januar 2016 #18 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har noe å spare frem til, så jeg har foreløpig tatt disse skrittene: - kuttet ut netflix - valgt et billigere mobil abonnement Planen for resten av året er: - flinkere til å spise middag hjemme - kjøpe stopp på klær (som ikke er nødvendige) - generelt bruke mindre penger Håper virkelig det går
Tibbie Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 Skal investere i en større fyser sånn at jeg kan hamstre når det er kampanjer på mat. Og når jeg har middag hjemme i fryseren, må jeg ikke på butikken, hvor jeg alltid kjøper mye mer enn det jeg trenger Elsker å bruke penger på klær, undertøy, sminke og kosmetikk, så kuttene mine går ikke dit. Det blir kutt på dagligvarehandelen
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 2. januar 2016 #20 Skrevet 2. januar 2016 Den 1.1.2016 at 22.49, AnonymBruker skrev: Hva kutter du ned på? Hvilke avtaler blir reforhandlet osv? Godt Nyttår, forresten Anonymkode: d6bff...a35 Ikke så veldig mye egentlig. Bli litt flinkere med dagligvarer, kanskje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå