Gå til innhold

Når det blir bestemt at politiet skal bære våpen. Betyr det at alle betjenter MÅ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller kan de velge å ikke bære rundt hofta men ha det i bilen for eksempel? Eller må alle betjenter rette seg etter den bestemmelsen? 

Anonymkode: 25826...d13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvem som bryr seg ?  XD

Anonymkode: aa934...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvem som bryr seg ?  XD

Anonymkode: aa934...141

Sikkert en del! I hvertfall om man er litt interessert i samfunnet rundt seg...

Anonymkode: 25826...d13

• Liker 1
Skrevet

Da vil jeg tro at våpenet blir en del av uniformen, og ikke valgfritt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt forstår spørsmålet. Vi har tross alt ikke generell bevæpning i Norge, og da har vi jo heller ikke regler for nøyaktig hvordan (permanent) generell bevæpning skulle fungert. På samme måte som vi ikke vet hvor mye cannabis det ville vært lov å besitte hvis besittelse av cannabis ble tillatt, det må man avgjøre når reglene eventuelt skal utformes. Det mener jeg overhodet ikke spydig, bare at vi ikke har fasitsvar på innholdet i regler som tross alt ikke finnes, så 100 % sikre kan vi ikke være.

Men det virker klart mest sannsynlig at det vil være obligatorisk hvis vi først får det. For tiden har vi midlertidig bevæpning, og den er i utgangspunktet obligatorisk. Det betyr ikke automatisk at generell bevæpning også vil være det, men det peker jo litt den veien. Det er også obligatorisk med fremskrutt lagring i patruljebiler nå (altså når vi ikke har midlertidig bevæpning med pistol på hofta), det ble såvidt jeg husker innført for et par år siden. Jeg antar, som brusfantasten over meg, at eventuell generell bevæpning vil innføres ved at det blir del av uniformen og således bli obligatorisk. Det er tross alt et poeng at ordinære politipatruljer skal være rustet for å håndtere de samme situasjonene med omtrent samme forutsetninger og at publikum skal vite hva de møter når de er i kontakt med vanlige politifolk.

Anonymkode: 6ed38...7b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...