AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 I slutten av november matchet jeg med en gutt på Happn. Vi vet hvem hverandre er fra før (er fra samme hjemby og studerer i samme by som er ca. 1 time unna), men har aldri kjent hverandre. Jeg er 21 år og han er 23. I begynnelsen var han veldig "på", ville møte meg, og sendte masse snaps osv. Vi hadde jevnlig og god kontakt, men møttes ikke fordi han etter hvert reiste hos søsteren som bor langt unna. I julen møttes vi på byen en kveld, jeg ble med han hjem, og vi hadde sex. Etter denne hendelsen har han forandret seg ganske mye. Han sender aldri snaps mer (alltid jeg som sender først), og han virker mye mindre interessert enn han var før vi møttes. Likevel prater vi litt over snap ennå, og han sier hele tiden at han har lyst til å møte meg igjen edru, for å "se om det kan være noe". Han sier det er for tidlig å si noe om siden vi kun har møttes en gang (og det er jeg jo enig i). Jeg prøver å dra den videre slik at vi får avtalt en dag, men det virker litt som han trekker seg tilbake. Likevel synes jeg det er vanskelig å tolke siden det alltid er skriftlig, og ting lett kan misforstås. Jeg tenker jo at han kanskje bare var ute etter en one night stand, siden han plutselig ikke er så gira mer etter at vi har hatt sex. Likevel synes jeg det er rart at han da sier at han vil møte meg igjen. Hvis han ikke vil, så er det jo ingen hensikt å si noe annet? Synes det er så rart at han plutselig slutter å ta kontakt. Etter kvelden jeg var med han hjem har han ikke tatt kontakt en eneste gang, alltid jeg. I tillegg ser jeg at han liker veldig mange jenter sine bilder på Instagram, og da jeg var hos han så jeg at han fikk mange snaps av andre jenter som han valgte å ikke åpne mens jeg var der. Noen som kan tenke seg hva som foregår her? Vet at "det bare er å spørre han rett ut", men synes det er vanskelig når jeg kjenner han så dårlig. Er redd for å skremme han bort helt. Litt hjelp her hadde vært fint Anonymkode: 71994...163
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Dette er et klassisk tilfelle. Han var ivrig i starten og så poff var han vekk eller ble avvisende. Det finnes en million tråder om dette allerede. Spørsmålet du må stille deg, er ikke om du skremmer han vekk, men om dette er noe for deg. Anonymkode: a0b96...e21 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Han holder deg varm fordi det er greit å ha deg sånn i tilfelle. Bare å glemme ham og gå videre. Anonymkode: bc579...75d 5
himmeloghav Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Det er vel ikke så vanskelig å fortstå. Han var vel bare ute etter one night stand eller så er han ikke interessert. 2
Emblaxxx Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Dette er som sagt en meget klassisk tilfellet, og hadde jeg vært deg ville jeg bare dritet i hele fyren .. Makan til smakløs og respektløs fyr, sånne er det ingen som fortjener! 2
Zyria Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Han har fått det han vil ha. Kan hende at han ringer deg, sender tekstmeldinger i noen uker, så blir han plutselig tilbaketrukken igjen. Så kommer han tilbake igjen, og forventer at du vil ha sex med han Bare gå videre. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Han syntes en one night stand var nok - enten fordi det var det han var ute etter eller fordi kvelden dere hadde sammen ikke var utpreget interessant for ham. Og kontakten holdes til et minimum enten for å ha deg tilgjengelig eller fordi han ikke vil såre deg og bryte tvert av. Anonymkode: 0332b...3a9 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 Etter 7483204846 tråder om akkurat samme problemstilling, skulle en tro at jenter hadde lært dette nå, men neida. De går i baret hver gang, også lurer de på om han egentlig er interessert eller ikke. Våkn opp. Anonymkode: 27e70...663 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Tusen takk for alle svar! Jeg skjønner jo innerst inne at han ikke er interessert lengre, og at han bare var ute etter den ene gangen. Føler meg ganske utnyttet, fordi i den lange perioden før vi møttes ga han hele tiden uttrykk for at han ikke bare var ute etter sex. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor han snakker om å treffe meg igjen, dersom han ikke er interessert i det? Da kan han jo bare droppe å si det i det hele tatt. Da vi hadde en samtale på snap her en kveld, skrev han "er jeg så god i senga altså?" (husker ikke helt sammenhengen det kom i). Så skrev jeg tilbake "haha, du fisker etter komplimenter, du". Så skrev han "det er vel lov?". Så skrev jeg "ja, men er det eneste…?". Og da svarte han "nei, det sa jeg vel ikke heller?". Vet liksom ikke helt hvor jeg har han. Som sagt så skjønner jeg innerst inne at han er ferdig med meg, men blir så utrolig forvirret når han oppfører seg sånn Anonymkode: 71994...163
Knocks Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Du holder fast i meldinger hvor du i beste fall kan finne et snev av ikke direkte avvisning. Det er et menneskelig trekk og ikke vil gi noen en direkte avvisning, selv om dette kan oppleves som slemt. Her har dere bare møttes en gang, han er ikke interessert og ønsker at det bare skal fases ut uten noen konfrontasjon, eventuelt ha deg litt som backup. Ingen kontakt etter sex betyr at man ikke er interessert. Minimal kontakt og svarer på meldinger men kort betyr ikke interessert men kanskje som backup. Datingverden er brutal, lær deg språket! 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 1 minutt siden, Knocks skrev: Du holder fast i meldinger hvor du i beste fall kan finne et snev av ikke direkte avvisning. Det er et menneskelig trekk og ikke vil gi noen en direkte avvisning, selv om dette kan oppleves som slemt. Her har dere bare møttes en gang, han er ikke interessert og ønsker at det bare skal fases ut uten noen konfrontasjon, eventuelt ha deg litt som backup. Ingen kontakt etter sex betyr at man ikke er interessert. Minimal kontakt og svarer på meldinger men kort betyr ikke interessert men kanskje som backup. Datingverden er brutal, lær deg språket! Du har rett i at jeg er for godtroende. Det er ikke alle snapper han svarer på, men noen av dem får jeg snap tilbake. Det hender også at han spør videre, slik at samtalen fortsettes. I noen tilfeller slutter han plutselig helt å svare, selv om den siste snappen jeg sendte egentlig trenger et svar. Jeg liker han jo, og synes det er utrolig ekkelt av han å si til meg at han vil treffes i edru tilstand for å finne ut om det kan være noe, dersom han egentlig ikke er interessert. Da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke bare svarer kort og litt avvisende, istedet for å si at han vil treffes? Anonymkode: 71994...163
Viljaa Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Det kan jo godt være at han fortsatt er interessert, men at han ikke ønsker å gå for fort frem - at dere hadde sex på et tidlig tidspunkt er jo begges "feil" og ikke nødvendigvis en del av en utspekulert plan fra hans side. Jeg ville tatt det litt rolig fremover og sett det an, TS. Du har jo sendt han en del snaps og derfor indikert at du er interessert, så hvis han fortsatt er gira, vil han nok ta kontakt før eller senere. Ingen grunn til å avskrive han helt, men jeg ville prøvd å fokusere på andre ting og ikke sette forhåpningene så høyt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 4 minutter siden, Viljaa skrev: Det kan jo godt være at han fortsatt er interessert, men at han ikke ønsker å gå for fort frem - at dere hadde sex på et tidlig tidspunkt er jo begges "feil" og ikke nødvendigvis en del av en utspekulert plan fra hans side. Jeg ville tatt det litt rolig fremover og sett det an, TS. Du har jo sendt han en del snaps og derfor indikert at du er interessert, så hvis han fortsatt er gira, vil han nok ta kontakt før eller senere. Ingen grunn til å avskrive han helt, men jeg ville prøvd å fokusere på andre ting og ikke sette forhåpningene så høyt. Det har du rett i Men er liksom engstelig for at han skal "glemme" meg eller tro at jeg ikke er interessert hvis jeg også plutselig slutter å sende snaps. Det er så lett å misforstå når alt foregår skriftlig, og derfor synes jeg det er ekstra vanskelig. Jeg aner ikke hva han tenker, og det irriterer meg veldig. Umulig å lese mellom linjene når jeg ikke kjenner han Anonymkode: 71994...163
Ananas. Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Jeg gjorde tabben med å holde på en sånn fyr en gang, og jeg skal aldri gjøre den igjen. Det tok så lang tid at det er flaut før jeg skjønte at løftene hans bare var svada, og at selv kjærlighetserklæringer i fylla var en del av et spill. MEN det er ikke sikkert han her er sånn, og jeg ville ventet til dere er tilbake i hverdagen/ferdige med ferie for å se om han tar noe initiativ da fordi ferietid er spesielt for mange mtp. prioriteringer. Jeg ville likevel ikke tatt noe kontakt selv før det, og hvis ikke han gjør det heller så vil det jo dø ut av seg selv. Mitt beste råd er å ikke lete etter bekreftelser, de bør komme eksplisitt og av seg selv, om de ikke følges opp med handling fra hans side, på eget initiativ, så er de ikke verdt noe. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 Jeg ville nok latt som jeg er litt opptatt en stund fremover nå, for å utjevne balansen litt. For slik det er hitil, vet han at han har deg i sin hule hånd etter at dere har ligget sammen. Jeg synes han bør jobbe nå for å holde på din interesse. Gå gjerne på date med en annen. Og ta absolutt ikke mer kontakt med denne mannen. Kun svar hvis han tar kontakt. Anonymkode: 9293f...e22 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 1 time siden, Ananas. skrev: Jeg gjorde tabben med å holde på en sånn fyr en gang, og jeg skal aldri gjøre den igjen. Det tok så lang tid at det er flaut før jeg skjønte at løftene hans bare var svada, og at selv kjærlighetserklæringer i fylla var en del av et spill. MEN det er ikke sikkert han her er sånn, og jeg ville ventet til dere er tilbake i hverdagen/ferdige med ferie for å se om han tar noe initiativ da fordi ferietid er spesielt for mange mtp. prioriteringer. Jeg ville likevel ikke tatt noe kontakt selv før det, og hvis ikke han gjør det heller så vil det jo dø ut av seg selv. Mitt beste råd er å ikke lete etter bekreftelser, de bør komme eksplisitt og av seg selv, om de ikke følges opp med handling fra hans side, på eget initiativ, så er de ikke verdt noe. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville nok latt som jeg er litt opptatt en stund fremover nå, for å utjevne balansen litt. For slik det er hitil, vet han at han har deg i sin hule hånd etter at dere har ligget sammen. Jeg synes han bør jobbe nå for å holde på din interesse. Gå gjerne på date med en annen. Og ta absolutt ikke mer kontakt med denne mannen. Kun svar hvis han tar kontakt. Anonymkode: 9293f...e22 Takk for gode råd! Tenker at jeg slutter å sende han noen snaps som er "spesielt tenkt for han", men at jeg feks. kan sende sånne typiske fellessnaps, slik at han ser at jeg er "levende", hvis dere skjønner. Kan godt være at ferietid er spesielt, men da synes jeg det er rart at han i hele juleferien ellers (vi begge har hatt ferie siden ganske tidlig i desember) har vært gira på å møte meg og ha kontakt med meg. Til og med på lille julaften og julaften spurte han om jeg ikke ville komme til han. I tillegg ser jeg på snappene han sender nå at han bare sitter i sofaen og ser TV. Han sier han er slapp og ikke noe godt selskap akkurat nå, og at det skal bli godt å komme tilbake til byen vi studerer i slik at man kommer litt i hektene igjen. Aner ikke hvordan jeg skal tolke ting, og er rett og slett tvers gjennom forvirret Anonymkode: 71994...163
Knocks Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har rett i at jeg er for godtroende. Det er ikke alle snapper han svarer på, men noen av dem får jeg snap tilbake. Det hender også at han spør videre, slik at samtalen fortsettes. I noen tilfeller slutter han plutselig helt å svare, selv om den siste snappen jeg sendte egentlig trenger et svar. Jeg liker han jo, og synes det er utrolig ekkelt av han å si til meg at han vil treffes i edru tilstand for å finne ut om det kan være noe, dersom han egentlig ikke er interessert. Da skjønner jeg ikke hvorfor han ikke bare svarer kort og litt avvisende, istedet for å si at han vil treffes? Anonymkode: 71994...163 Det er nå stort sett bedre å være litt godtroende enn å være altfor skeptisk generelt, tenker nå jeg da. Mulig han kommer med noe insj men det høres totalt sett ikke ut som det er nok. Og spørsmålet er om det er bra nok for deg. Uansett, man lærer mens man lever og du må jo bare holde kontakten og håpet oppe, jeg har ikke noen glasskule( 😉)hvis du mener det er noe å hente der. ;-) Men hvis det ikke ender som du håper så ikke bli altfor lei deg eller miste troen på å finne noen du virkelig liker og som verdsetter deg. Lykke til 👌
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #18 Skrevet 3. januar 2016 8 timer siden, Knocks skrev: Det er nå stort sett bedre å være litt godtroende enn å være altfor skeptisk generelt, tenker nå jeg da. Mulig han kommer med noe insj men det høres totalt sett ikke ut som det er nok. Og spørsmålet er om det er bra nok for deg. Uansett, man lærer mens man lever og du må jo bare holde kontakten og håpet oppe, jeg har ikke noen glasskule( 😉)hvis du mener det er noe å hente der. ;-) Men hvis det ikke ender som du håper så ikke bli altfor lei deg eller miste troen på å finne noen du virkelig liker og som verdsetter deg. Lykke til 👌 Ja, det er jo sant, men jeg innser jo etter hvert hvor dum jeg faktisk er. Angrer veldig på at jeg i det hele tatt møtte han på denne måten. Skulle møtt han mer ordentlig første gang, for å unngå at han fikk det eneste han var ute etter, og på denne måten klargjøre at jeg ikke er interessert i å ligge rundt med folk som kun er ute etter å ha sex med meg. Tror egentlig jeg bare må prøve å glemme han, fordi jo lengre jeg holder håpet oppe og leter etter bekreftelser, jo mer skuffet vil jeg bli når jeg faktisk innser at det aldri kommer til å bli noe mer. Jeg er ganske sikker på at han driver rundt med flere på samme måte. Kanskje ikke akkurat samtidig, men tror ikke han er av typen som knytter seg mer til jenter enn å ha sex med dem, og så avslutte, deretter finne en ny. Men jeg synes jo det er veldig vanskelig å avgjøre når jeg ikke kjenner han. Aner jo ingenting om hvordan han egentlig er. Og slik er det jo også synd hvis jeg dømmer han på denne måten nå, så er han egentlig ikke sånn… Anonymkode: 71994...163
KapteinJ Skrevet 4. januar 2016 #19 Skrevet 4. januar 2016 Vil vel henge meg på resten å si her at de fleste menn (i hvert fall de du vill ha) ikke kommer til å være så uklar og fraværende om de faktisk er interessert i et forhold. Han virker som jeg pleide å være da jeg var singel og ville holde mulighetene åpne for å ta en runde til med ei jente jeg hadde hooket opp med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå