Gå til innhold

sommerferie i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! vi er 5 jenter som har lyst å reise på ferie i sommer. Vi tenkte å reise alene og med tanke på at vi er 17 år, vil vi holde oss i Norge. Er det noen av dere som har til en fin by vi kunne reise til? legg gjerne med plasser som er fine og billige å bo på, og om det er noen aktiviteter som er verdt å få med seg :) 

AnonymBruker
Skrevet

Oslo. Dere kan bo på Haraldsheim, det er billig og bra.

Severdigheter? Tja, dra på Huk for å bade, ta dere en tur i Frognerparken og titt på skulpturene der, dra en dag på Tusenfryd, kos dere i sola på Aker Brygge etter en dag med shopping i Bogstadveien eller andre steder i byen.

Anonymkode: d2283...d37

AnonymBruker
Skrevet

Sykler, telt og tog. 

Anonymkode: beb68...30c

Skrevet

Det finnes nesten uendelig flotte steder i Norge. Kommer helt an på hva dere er ute etter. For eksempel villmark eller festing? Hvor i landet bor dere nå? Nord-Norge er jo flott. Tromsø er for eksempel en fin by med ganske mye bra å by på, både naturmessig og kulturelt sett.

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 1.1.2016 at 23.33, RC skrev:

Det finnes nesten uendelig flotte steder i Norge. Kommer helt an på hva dere er ute etter. For eksempel villmark eller festing? Hvor i landet bor dere nå? Nord-Norge er jo flott. Tromsø er for eksempel en fin by med ganske mye bra å by på, både naturmessig og kulturelt sett.

Vi bor i Nord-Norge, et lite stykke utenfor Tromsø faktisk. Så der har vi vært en del gang før. Vi tenkte dra en plass på Sør-landet.  Vi er på utkikk etter en plass med gode shopping muligheter og kanskje at det er noen bademuligheter. 

Skrevet
2 minutter siden, majaåvennene skrev:

Vi bor i Nord-Norge, et lite stykke utenfor Tromsø faktisk. Så der har vi vært en del gang før. Vi tenkte dra en plass på Sør-landet.  Vi er på utkikk etter en plass med gode shopping muligheter og kanskje at det er noen bademuligheter. 

Sørlandet? Mener du da Vest- og Aust-Agder? 

Der er det jo mange fine småbyer og steder. Kristiansand, Arendal, Mandal osv. Hele Sørlandet har mange bademuligheter. 

Anonymkode: a81f8...8ef

Gjest morhjertegod
Skrevet
1 minutt siden, majaåvennene skrev:

Sørlandet er flott. Første jeg tenkte var Kristiansand området, er en del camping muligheter der. Var der mye som ungjente. bademuligheter, bystranden, sentrum og byliv. Bruk tog, lei dere sykler, gjerne ha med telt. Håper dere ffår en super ferie, uansett hvor den ender.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville dratt til Hamresanden camping noen dager hvis dere skal til kristiansand, og Mandal ville jeg fått med meg :-) Veldig koselig by med strand i (Umiddelbar) nærhet, sjømat, shopping osv :-)

Men utenom sørlandet, så ville jeg reist til Hardanger, Haugesund, Skudesnes, Lofoten, Farsund eller kanskje Bergen :) 

Skrevet

Det finnes mange fine plasser å dra til i Norge! Men det kommer jo også an på hva dere ønsker. Vanlig byferie? Eller som jeg hadde foretrekket, opplevelsesturer! Norge har et nydelig landskap å tilby, fine fjell å gå i, padling i fine fjorder osv.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...