AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #21 Del Skrevet 2. januar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du som er ærlig og gjerne snakker rett fra "leveren", merker du om folk synes dette er positivt eller negativt? Det kommer jo gjerne an på situasjon. Men jeg har tenkt å bli mer ærlig, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Det er ikke alltid forventet og godtatt at man er ærlig om alt. Anonymkode: f2525...c59 Jeg lever etter regelen at jeg skal mene alt jeg sier, men ikke si alt jeg mener. Når jeg bruker brutal ærlighet (uten filter) er situasjonsbetinget, og noe jeg sjeldent har behov for. Etter min erfaring handler det mer om hvordan du sier ting, ikke hva du sier. Du kan ofte få frem hva du mener på en bedre måte hvis du ordlegger deg litt diplomatisk, fremfor å snakke uten filter. Da går folk i forsvar i stedet for å høre på hva du egentlig mener. Anonymkode: cb421...2a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 2. januar 2016 #22 Del Skrevet 2. januar 2016 Å være "brutalt ærlig" i enhver situasjon er ikke noe positivt. Da synes jeg at ikke at man har sosiale evner. Jeg foretrekker folk med filter. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 2. januar 2016 #23 Del Skrevet 2. januar 2016 Mange kloke svar. Hva er det du egentlig tenker på? Klart man skal være ærlig, men man behøver da ikke si alt som kan såre for det. Noen ganger må man, og det kan være riktig. Man skal ikke si usannheter og lyge, men man skal da være ærlig for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #24 Del Skrevet 3. januar 2016 Du må se an hvem du snakker med. Noen blir så fort sure at det ikke lønner seg med leversnakk, det er bare å komme med en passende vits og så finner du ut av hvor du står. Jeg pleier stort sett hele tiden snakke rett fra levra. Jeg blir som regel tatt godt imot iom at jeg ikke hetser eller kommer med meninger jeg ikke kan stå for om jeg skulle bli konfrontert. Blir helt solblendet når jeg møter slike 50 åringer som har gått på livets harde skole og som vet sååå mye bedre enn meg. De er utrolig nok veldig opptatt av at de har ytringsfrihet, men de tåler virkelig ikke at andre kan argumentere dem ned i støvlene. Så disse sparer jeg aldri på kruttet overfor. Anonymkode: 9cfd4...90a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 3. januar 2016 #25 Del Skrevet 3. januar 2016 Eg er alltid ærlig, men det spørs jo. Om folk spør om meininga mi, så er eg jo dønn ærlig. Om ingen har spurt om min meining så held eg den som oftast inni meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 3. januar 2016 #26 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg kjenner et menneske som mener hun snakker rett fra levra, hun har gjort seg opp en mening om at det er positivt, og prøver å være 100% ærlig i enhver situasjon. Problemet er bare at det hun gjør ikke er å snakke rett fra levra, slik jeg ser det, men hun er ofte direkte frekk og upassende. Typiske kommentarer er: - den skjorta var driiiitstygg! (Fargen er litt utradisjonell og vågal, men han som har den på seg har for en gangs skyld turt å prøve noe annet - som faktisk er trendy). - de møblene der ville jeg aldri ha kjøpt (nei, hun har en annen stil). - du kommer virkelig ikke til å passe til den jobben! (Personen har bestemt seg for å videreutdanne seg til noe han lenge har drømt om, men han har ikke vist noen at han har interessen). Altså, som flere nevner - å snakke rett fra levra er ikke det samme som å ikke kunne passe munnen sin. Jeg tenker heller det er positivt hvis en har den egenskapen at en kan snakke om vanskelige temaer, gi litt vanskelige råd, kommer med innvendinger hvis noen åpenbart har glemt å se saken fra flere sider osv, men en skal ikke være spydig og ekkel! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. januar 2016 #27 Del Skrevet 3. januar 2016 Den 1/1/2016 at 20.12, AnonymBruker skrev: Du som er ærlig og gjerne snakker rett fra "leveren", merker du om folk synes dette er positivt eller negativt? Det kommer jo gjerne an på situasjon. Men jeg har tenkt å bli mer ærlig, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Det er ikke alltid forventet og godtatt at man er ærlig om alt. Anonymkode: f2525...c59 Hvordan du sier ting er premisset om folk tåler å høre meningene dine, ikke hva du sier, er min erfaring med saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludopluto Skrevet 3. januar 2016 #28 Del Skrevet 3. januar 2016 Hater når noen sier "Jeg er bare så ærlig jeg"... ehh nei du er faktisk bare slem. Ikke alt trenger å bli sagt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #29 Del Skrevet 3. januar 2016 Den 1. januar 2016 at 20.12, AnonymBruker skrev: Du som er ærlig og gjerne snakker rett fra "leveren", merker du om folk synes dette er positivt eller negativt? Det kommer jo gjerne an på situasjon. Men jeg har tenkt å bli mer ærlig, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Det er ikke alltid forventet og godtatt at man er ærlig om alt. Anonymkode: f2525...c59 Både positivt og negativt. Men vil si det spørs helt hvor ærlig du er. Jeg er en av de som ikke mener noe vondt med noe jeg sier men jeg er ganske åpen om alt og kan prate i overkant mye. Men jeg har lært meg å holde igjen på en del, se ann menneskene og situasjonene. Er ikke alle som takler ærligheten så bra, fordi de kanskje er reserverte selv og det respekterer jeg. Noen venninner går ærligheten kjempe bra med mens andre kan det gå rett vest med en gang. Har en venninne som er kjempe aggressiv og overanalyserer alt man sier. Der funker det dårlig å snakke om hva man vil for hun angriper deg med en gang hun "føler" at du er frekk... Men dette er personligheten min, ikke noe jeg har valgt og ikke valgt. Men har lært meg å dempe det, da det fort kan gå utover vennskap. Jeg er en som ikke lar meg bli behandlet urettferdig av venninner, fordi jeg er rettferdig mot de. Sambo mener jeg forventer for mye av andre så jeg blir fort skuffet. Og kan fort komme i konflikter fordi jeg sier ifra om noe ikke er greit... En mellomting er fin. Ingen vil ha en for ærlig venninne. Sikkert veldig slitsomt. Tror ikke alle bryr seg om akkurat hva jeg mener om den ene eller den andre tingen. Anonymkode: 06993...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 3. januar 2016 #30 Del Skrevet 3. januar 2016 Mange påstår at de er så "dønn og brutalt ærlige", og brauter stolt av det, men etter min erfaring er de fleste av dem folk uten sosiale antenner, og som ikke vet forskjellen på ærlighet og frekkhet. Man kan gjerne si sin ærlige mening om alt, men det er ikke alt man trenger å si, og man må se an situasjonen og hvorvidt det er passende å si det man ønsker å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. januar 2016 #31 Del Skrevet 3. januar 2016 "Ærlig og snakker rett fra levra" eller enda værre: "sier det alle tenker = Frekk dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti Skrevet 3. januar 2016 #32 Del Skrevet 3. januar 2016 Kommer an på situasjonen. Jeg ville aldri sagt til et barn at jeg syns h*n er tjukk, irriterende eller noe annet ufint som jeg ka skje mener. Jeg vil heller ikke si boe direkte til sjefen heller. Men familie og venner kan jeg si hva som helst. Snakker til og med om at gubben har blitt litt småtjukk. Men det har jo jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 3. januar 2016 #33 Del Skrevet 3. januar 2016 Jeg gjetter på at du kommer til å bli temmelig ensom hvis du bestemmer deg for å være ærlig om alt. Det finnes knapt noe mer irriterende enn mennesker som tror at tankene og meningene deres er interessante for alle andre, hele tiden. Og ja, det gjelder også de nærmeste. Den nydumpede broren din får ikke noe noe ut av at du forteller ham at eksen uansett var for bra for ham og at den nye typen hennes er både kjekkere, morsommere og mer intelligent. Venninna di trenger ikke å vite hva de fulle guttene borte ved baren sa om vekten og hårfrisyren hennes, og kompisen din får det ikke noe bedre av at du utdyper hvorfor han var mer underholdende å være sammen med før han begynte å slite med depresjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2016 #34 Del Skrevet 3. januar 2016 5 timer siden, O.G. skrev: Hvordan du sier ting er premisset om folk tåler å høre meningene dine, ikke hva du sier, er min erfaring med saken. Er du like direkte IRL? Anonymkode: 84828...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. januar 2016 #35 Del Skrevet 3. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du like direkte IRL? Anonymkode: 84828...533 Mye godt det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #36 Del Skrevet 4. januar 2016 11 timer siden, O.G. skrev: Mye godt det ja. Tøft. Jeg hadde ikke turt det Anonymkode: 84828...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nullfilter Skrevet 4. januar 2016 #37 Del Skrevet 4. januar 2016 Den 1. januar 2016 at 20.12, AnonymBruker skrev: Du som er ærlig og gjerne snakker rett fra "leveren", merker du om folk synes dette er positivt eller negativt? Det kommer jo gjerne an på situasjon. Men jeg har tenkt å bli mer ærlig, men jeg vet ikke helt om jeg tør. Det er ikke alltid forventet og godtatt at man er ærlig om alt. Anonymkode: f2525...c59 Vel, jeg har ikke filter og er ærligheten selv. Det vil si, jeg sier ikke til folk at de er stygge, tykke eller noe i den duren, men jammen kan jeg lire ut mye rart som jeg ikke skjønner før etterpå var litt vel i overkant. Jeg har mye empati og vil ingen noe vondt, men jeg er for direkte og godtar ikke det jeg kaller løgner, som egentlig er en måte folk dekker seg selv på. Ærlighet er både og. De som tåler meg er veldig glad for de vet hvor de har meg til enhver tid, men jeg klarer å få endel uvenner også med direkte utsagn. Konklusjon er at ærlighet er bra, hvis du har litt mer filter enn jeg har kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #38 Del Skrevet 4. januar 2016 Det er en gigantisk forskjell på å være ærlig og å være brøleape. Brøleapa er ufin, den som er ærlig har høy sosial intelligens. Eks. Du er med en venninne å shopper. Hun prøver en genser som er altfor liten å spør "Hva synes du?" Brøleapa: Hæhæhæhæ! Den var dritstøgg! Du ser ut som en fullstappa pølse! Den ærlige: Jeg tror du burde gå opp en størrelse for passformen virker ikke helt riktig. Bare se på skuldersømmene hvordan de sitter. Ærlighet er bra. Brøleape leverprat er beinharry. Anonymkode: 28657...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 4. januar 2016 #39 Del Skrevet 4. januar 2016 Den 2. januar 2016 at 10.51, AnonymBruker skrev: Jeg lever etter regelen at jeg skal mene alt jeg sier, men ikke si alt jeg mener. Når jeg bruker brutal ærlighet (uten filter) er situasjonsbetinget, og noe jeg sjeldent har behov for. Etter min erfaring handler det mer om hvordan du sier ting, ikke hva du sier. Du kan ofte få frem hva du mener på en bedre måte hvis du ordlegger deg litt diplomatisk, fremfor å snakke uten filter. Da går folk i forsvar i stedet for å høre på hva du egentlig mener. Anonymkode: cb421...2a1 Enig i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå