Gå til innhold

LEGO BATMAN PS4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Er dette et spill en 4 åring kan spille ? Sønnen til samboeren min får spille dette hos mamman sin. Både jeg og samboeren min har sett at det er 7 års aldersgrense og syns bare med tanke på det at han er for liten. 

Ingen av oss har spilt spillet selv og vet egentlig ikke helt va det går ut på, men ser for meg mye slossing og laserskyting. 

Anonymkode: 2f37c...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en del våpen og slåssing ja. Jeg hadde ikke latt min 4 åring spille det spillet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en nevø spille det og har ikke reagert på spillet. 

Tror kanskje litt av den aldersgrensen er på grunn av vanskelighetsgraden. At det ikke er egnet for en 4 åring fordi det blir litt for vanskelig å forstå rett og slett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pegi.info/no/index/global_id/505/?searchString=lego+batman+3

Sitat
7
Game may be frightening or scary for young childrenGame contains depictions of violence
LEGO Batman 3: Beyond Gotham i_www.gif
Warner Brothers Entertainment UK Ltd
The content of this game is suitable for persons aged 7 years and over only.
It contains: Non realistic looking violence towards fantasy characters - Violence that is set in a cartoon, slapstick or child like setting that could be upsetting to very young children - Pictures or sounds likely to be scary to young children
Plattform: PlayStation 4
Genre: Action
Releasedate: 2014-11-14

Når det er begrunnet med at det kan være voldelig og skremmende, så synes jeg man skal være mer nøye med aldersgrensen enn om det går på vanskelighetsgrad. Jeg tror jeg ville satt meg ned og spilt spillet selv for å se selv om jeg trodde det ville vært skremmende for mitt barn. Kanskje moren tror at det er mindre skummelt enn det faktisk er pga at det er lego?

Anonymkode: fbff7...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble krøll med sitatfunksjonen her. Prøver på ny:

7
Game may be frightening or scary for young childrenGame contains depictions of violence
It contains: Non realistic looking violence towards fantasy characters - Violence that is set in a cartoon, slapstick or child like setting that could be upsetting to very young children - Pictures or sounds likely to be scary to young children

----------------------------------------------
Når det er begrunnet med at det kan være voldelig og skremmende, så synes jeg man skal være mer nøye med aldersgrensen enn om det går på vanskelighetsgrad. Jeg tror jeg ville satt meg ned og spilt spillet selv for å se selv om jeg trodde det ville vært skremmende for mitt barn. Kanskje moren tror at det er mindre skummelt enn det faktisk er pga at det er lego?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble krøll med sitatfunksjonen her. Prøver på ny:

7

----------------------------------------------

Ts her 

Jeg selv syns aldersgrensen er viktig å følge og om hun vill han skal spille bør hun heller finne et spill som er for hans alder. Spesielt uten vold ! I den alderen er de jo i en lære fase hvor han fort kan tro at det er greit å bruke vold om noen er i veien eller "bad guys". Og at det kanskje kan bli forvirringer uten for spillet. 

Hun har sikkert bare sett at det er lego og superhelter og tenkt at det går bra, men de får snakkes om det :)

Syns også at en 4 åring ikke skal bruke for mye tid med ps4 spill ( og andre konsoller) i og med at det kan være veldig avhengighetsskapende ( noe sikkert de fleste av oss har merket om det er på mobil ol.) XD

Anonymkode: 2f37c...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han er så liten så kan han vel uansett ikke spille alene? Det er vel vanskelig for små barn å spille PlayStation uten hjelp fra voksen? 

Sønnen min spiller lego city undercover noen ganger (dvs jeg spiller og han ser på. Eller han spiller med hjelp fra meg- han kjører bilene og jeg hjelper med styring). Dette spillet har også 7års grense. Kan ikke se det er noe galt i å la barna spille så lenge de har voksne tilstede og slik jeg ser det så er disse spillene til tider såpass vanskelige at små barn vil ha behov for hjelp. 

Jeg har jobbet for Tt Games og vært med på å lage/utvikle noen av disse lego spillene. Vi hadde stand i legoland for å promotere det nyeste spillet, og da var det mange fedre som kom bort og spurte om hjelp til hvordan komme videre. Var tydelig at fedrene spilte spillene litt mer enn barna ;) 

Anonymkode: 448b5...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...