AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Hei! Jeg er kjempe redd nå så vær så snill å kom med hjelp om hva jeg kan gjøre og ikke si hvor dum jeg har vært, vet dette selv. Hjertet mitt banker og jeg er redd. Meldte meg inn på en side som heter hemmelig.com. Skrev inn kortinfo der og kjøpte 1 måned som medlem. Ser nå at jeg har et abbonoment der som bare går an å avbryte ved å skrive ut et ark, skrive under og sende på faks til et nummer. Hva kan jeg gjøre for at de ikke skal få kunne tatt ut mer penger av kontoen min? Og burde jeg sende papiret på faks med en underskrift på mitt navn, som ikke ser ut som min underskrift? Hilsen en ung og dum mann på 20 som gikk inn på siden etter anbefaling fra brovold89, og som er kjempe redd og lei seg. Anonymkode: eee2d...ce9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Sperr kortet ditt og bestill deg et nytt. Anonymkode: 981fc...738 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Ser jo ut som en safe side? Men litt rart at det ikke er kontaktinfo på siden da Anonymkode: 77508...b13
Gjest Blondie65 Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Siden ser helt grei ut. De har kontaktinfo og "om oss". Dersom du er bekymret så kontakt dem.
Ragnar89 Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Ingen kontaktinfo overhodet ser jeg, men siden ser ok ut . Ingen tlf nummer har de tilgjengelig, men vet om flere som er der så tror det er en grei side og ikke noe muffins der. Send en mail til dem og sjekk om det er vanlig prosedyre å gjøre det slik
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Det er neppe svindel men de er ikke så veldig flinke til å holde ting hemmelig. http://www.dagbladet.no/2011/12/14/nyheter/hemmeligcom/prostitusjon/19408887/ Anonymkode: 324fa...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er neppe svindel men de er ikke så veldig flinke til å holde ting hemmelig. http://www.dagbladet.no/2011/12/14/nyheter/hemmeligcom/prostitusjon/19408887/ Anonymkode: 324fa...cdc Fra artikkelen: "Men Dagbladet har fått tilgang til tusenvis av svært eksplisitte dialoger om kjøp og salg av sex, som stammer fra direktekommunikasjonen mellom de ulike kontoene. I overkant av 26 000 brukerprofiler er registrert per i dag. Alle må i utgangspunktet registrere mobiltelefonnummeret sitt for å få passord, og Dagbladet har gjennom disse verifisert identiteten til flere tusen av brukerene." Hvordan greide Dagbladet å gjøre dette (som beskrevet i sitatet over)? Kan hvem som helst i utgangspunktet greie å gjøre det? Anonymkode: ad707...8c8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Et godt tips er å bruke anonyme forhåndsbetalte visa kort som SpendOn Gavekort hvis man skal være inne på tvilsomme sider. SpendOn får man kjøpt hos Narvesen eller 7/eleven. Man kan fylle på et kort fra 200-2000kr, og når kortet er tomt, så er det tomt, så da kan man ikke bli svindlet. Fungerer som et vanlig visakort. https://spendon.com/nb-no/ Anonymkode: c0bff...599
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra artikkelen: "Men Dagbladet har fått tilgang til tusenvis av svært eksplisitte dialoger om kjøp og salg av sex, som stammer fra direktekommunikasjonen mellom de ulike kontoene. I overkant av 26 000 brukerprofiler er registrert per i dag. Alle må i utgangspunktet registrere mobiltelefonnummeret sitt for å få passord, og Dagbladet har gjennom disse verifisert identiteten til flere tusen av brukerene." Hvordan greide Dagbladet å gjøre dette (som beskrevet i sitatet over)? Kan hvem som helst i utgangspunktet greie å gjøre det? Anonymkode: ad707...8c8 Ja, hvis man kan hacke, så kan jo hvem som helst klare det. Men tviler på at den vanlige mannen i gata kan hacke seg inn på diverse sider sånn helt uten videre Anonymkode: c0bff...599 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå