Gå til innhold

Trenger å finne nye monteringsdeler til møbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet, og i et lite uhell ga jeg bort monteringsdeler til studiopulten når jeg solgte bort gamle senga. Pulten er også ganske dyr, så det å kjøpe ny er uaktuelt. Det er en Glorious Workbench.

Delene jeg må finne er:
N, O, R, T, U og V

V burde bare være og måle diameter på hullet, så det tenker jeg vill være enkelt.
U og T sliter jeg veldig med, og det er helt klart den viktigste delen. Jeg kan måle diameter på hullet, men jeg kan ikke vite lengden helt uten videre.

Sikkert noen som har noen smarte tips?

deler.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig vansker med å finne T-delen :dry:

Skrevet

Gå til biltema.no, så bygg så festeelementer og bla deg igjennom. Der finner du det du trenger. T-delen tror jeg heter sammenføyningsskrue.

Skrevet
3 minutter siden, visp skrev:

Gå til biltema.no, så bygg så festeelementer og bla deg igjennom. Der finner du det du trenger. T-delen tror jeg heter sammenføyningsskrue.

Jeg har sett på dem. Problemet er at de ser veldig annerledes ut enn skruen på på bildet. Skruene jeg hadde var helt blanke/glatte overflater, så kjenner jeg er utrolig usikker på om det vill passe! 

86-2003_xl_1.jpg

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Wota skrev:

Jeg har nylig flyttet, og i et lite uhell ga jeg bort monteringsdeler til studiopulten når jeg solgte bort gamle senga. Pulten er også ganske dyr, så det å kjøpe ny er uaktuelt. Det er en Glorious Workbench.

Delene jeg må finne er:
N, O, R, T, U og V

V burde bare være og måle diameter på hullet, så det tenker jeg vill være enkelt.
U og T sliter jeg veldig med, og det er helt klart den viktigste delen. Jeg kan måle diameter på hullet, men jeg kan ikke vite lengden helt uten videre.

Sikkert noen som har noen smarte tips?

deler.png

Alle delene du etterlyser på du som reservedeler på Ikea. Null problem :)

Anonymkode: 5bfc2...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Alle delene du etterlyser på du som reservedeler på Ikea. Null problem :)

...etterlyser - finner du som reservedeler på Ikea. Lua er trang i dag ;)

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Wota skrev:

Jeg har sett på dem. Problemet er at de ser veldig annerledes ut enn skruen på på bildet. Skruene jeg hadde var helt blanke/glatte overflater, så kjenner jeg er utrolig usikker på om det vill passe! 

86-2003_xl_1.jpg

Men hvor kjøpte du møbelet? Ville kontaktet de og få rett artikkelnr. på alt.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med nærmeste forhandler av Glorious arbeidsbenker. De aller, aller fleste produsenter lager reservedeler til produktene sine. :)

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...etterlyser - finner du som reservedeler på Ikea. Lua er trang i dag ;)

Hehe, blir litt sånn 1. januar ;-)

Er det en egen side hos Ikea, eller må jeg fysisk ned dit? Liker å gjøre researchen før jeg går ut :-)

25 minutter siden, visp skrev:

Men hvor kjøpte du møbelet? Ville kontaktet de og få rett artikkelnr. på alt.

Jeg har kontaktet dem, men vet hvor lang tid slike ting kan ta. Jeg er avhengig av møbelet ift jobb, så om jeg kan bruke en hundrings på skruer og fikse det ASAP gjør jeg heller det! :-)

17 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Ta kontakt med nærmeste forhandler av Glorious arbeidsbenker. De aller, aller fleste produsenter lager reservedeler til produktene sine. :)

Er på saken, men som nevnt over er jeg avhengig av og fikse det så fort som mulig :-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Wota skrev:

Hehe, blir litt sånn 1. januar ;-)

Er det en egen side hos Ikea, eller må jeg fysisk ned dit? Liker å gjøre researchen før jeg går ut :-)

Du må oppsøke de fysisk. De har eget stort reservedelslager samme sted som retur avd. :-)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må oppsøke de fysisk. De har eget stort reservedelslager samme sted som retur avd. :-)

Da får jeg vel bare ta mål og satse på at jeg finner noe som passer! Takk for bra tips :-)

Skrevet
1 time siden, Wota skrev:

Da får jeg vel bare ta mål og satse på at jeg finner noe som passer! Takk for bra tips :-)

Du kan kontakte IKEA på chat også :) Verdt forsøket!

Skrevet
3 timer siden, MapleSirup skrev:

Du kan kontakte IKEA på chat også :) Verdt forsøket!

Jeg har jo ikke veldig mye informasjon å komme med annet enn de bildene, men kanskje det! Får prøve i morgen når de er åpent igjen, ville vært usannsynlig bra service om de hjalp meg med en annen produsent produkt.

• Liker 1
Skrevet

De hadde ingen ekstra skruer på IKEA sørlandet tydeligvis. Jeg så på skruene de hadde på biltema, og de var feil størrelse. Jeg snakker om T-skruen her, som er hovedproblemet :)

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor store delene er men kunne du tatt med en møbeldel som trenger T-greia rundt til møbelbutikker, jernia eller noe lignende. Du sa i HI at du kunne måle diameteren men ikke vite dybden men du kan jo bare stikke noe nedi hullet og markere det så har du dybden. Ellers kan du jo surre hele greia med gaffateip om du skulle bli frustrert nok.:)

Skrevet
13 timer siden, visp skrev:

Nå vet jeg ikke hvor store delene er men kunne du tatt med en møbeldel som trenger T-greia rundt til møbelbutikker, jernia eller noe lignende. Du sa i HI at du kunne måle diameteren men ikke vite dybden men du kan jo bare stikke noe nedi hullet og markere det så har du dybden. Ellers kan du jo surre hele greia med gaffateip om du skulle bli frustrert nok.:)

Jeg fant ut av det i går, brukte en spiker og tusj til å finne ut maks lengde på skruene. Møbelet veier rundt 40kg, og stabilitet er viktig ettersom det er en musikkproduksjon-møbel. Det må da finne en overpriset nettbutikk jeg kan bestille skruer fra. Møbelbutikker virker ikke veldig behjelpelig så langt!

Skrevet
2 timer siden, Wota skrev:

Jeg fant ut av det i går, brukte en spiker og tusj til å finne ut maks lengde på skruene. Møbelet veier rundt 40kg, og stabilitet er viktig ettersom det er en musikkproduksjon-møbel. Det må da finne en overpriset nettbutikk jeg kan bestille skruer fra. Møbelbutikker virker ikke veldig behjelpelig så langt!

Du sa aldri hvor du har kjøpt dette? Men uansett; du får det sikkert raskere fra leverandøren enn å begynne å lete deg grønn rundt.

Skrevet (endret)
Den 3.1.2016 at 14.21, visp skrev:

Du sa aldri hvor du har kjøpt dette? Men uansett; du får det sikkert raskere fra leverandøren enn å begynne å lete deg grønn rundt.

Jeg ga opp jakten for perfeksjon og kjøpte noen litt kortere skruer på Jernia. Det funket greit det, for de kom fortsatt i kontakt med låsemekanismen. Treplugger skjærte jeg til manuelt med en håndsag. Så alt ordnet seg til slutt :-D

Btw så er butikker og leverandør håpløs på denne saken, ingen kunne hjelpe.

Takk for all hjelp :)

Endret av Wota
Skrevet
Den 6.1.2016 at 11.44, Wota skrev:

Jeg ga opp jakten for perfeksjon og kjøpte noen litt kortere skruer på Jernia. Det funket greit det, for de kom fortsatt i kontakt med låsemekanismen. Treplugger skjærte jeg til manuelt med en håndsag. Så alt ordnet seg til slutt :-D

Btw så er butikker og leverandør håpløs på denne saken, ingen kunne hjelpe.

Takk for all hjelp :)

Jo, bare hyggelig. Det virker som du klarte deg veldig bra selv:) Skjære til treplugger og greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...