Gå til innhold

Selge katt pga ulovlig i ny leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så en annonse i dag på facebook, hvor ei jente selger katten sin fordi hun "ikke får ha den der hun måtte flytte til". Kjenner jeg blir mektig provosert over sånne mennesker. Har katt selv, bor i Oslo og vet hvor vanskelig det kan være å finne et sted hvor dyr er lov, men dette var også noe jeg var fullt klar over før jeg skaffet katten - at det kunne gjøre det vanskelig for meg på leiemarkedet. Jeg hadde aldri solgt pusen min fordi jeg "ikke fant et sted å bo". Man klarer jo å finne seg et sted å bo liksom. Hva ville du gjort?

Anonymkode: fa816...37d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i dyr men har valgt å ikke ha det av praktiske årsaker, så jeg er helt enig.

Men om hun selger den pga. dette er hun vel ikke veldig knyttet til katten i utgangspunktet, og det er bedre at den ender opp hos noen som vil ha den. Om så du (eller jeg) har høy terskel for å selge et dyr, så betyr det ikke at andre har det. Og så lenge det gjøres forsvarlig er det jo greit. 

Anonymkode: e3291...be6

AnonymBruker
Skrevet

Så denne annonsen selv (hvis det var på en kjøp og salg-gruppe for middels stor by).
Selv ville jeg nok heller flyttet midlertidig hjem til mamma eller svigers enn å ha kvittet meg med katten. Eventuelt spurt om den kunne bo der midlertidig frem til jeg fant et sted hvor den får bli med.
Dette er vel hovedgrunnen til at jeg aldri skaffet meg katt mens jeg leide i Oslo. Er fortsatt leietaker, men i en annen by. Her får jeg lov til å ha katt. Men fordi jeg ikke vet hvor jeg bor om f.eks 2 år så har jeg valgt å bli fosterhjem for dyrebeskyttelsen istedet for å skaffe meg egen katt :)

Anonymkode: 2a1a8...a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...