Gå til innhold

30 år og har aldri tatt fly. Spesielt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje helt merkelig ut for dere som er reisevante. Jeg har bare aldri følt behovet eller interessert meg for reising. Jeg har vært i noen land i Europa, men bare i forbindelse med skole og vi tok buss.

Hvor uvanlig er det å aldri ha flydd? Da jeg var liten var det ferie innenlands som gjaldt, iallefall i min familie.

I tillegg er jeg engstelig for å reise til andre land, pga terrorfrykten. Har muligens en mulighet til å reise til vinter`n, men jeg er skeptisk. Tror ikke jeg har flyskrekk heller..

Anonymkode: 75f8b...21e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror aldri jeg har hørt om det før, selv om jeg reiste veldig lite de første 30 årene selv. Det er bare en vanesak, nå er jeg på tur flere ganger i året.

Anonymkode: ca96c...cd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vel egentlig heller aldri hørt om det, uten at dette er noe jeg har spurt alle bekjente om. Så jeg tenker det er uvanlig/spesielt i våre dager. Samtidig er det jo ingenting som helst galt med det, bare høres ganske uvanlig ut.

Anonymkode: d4939...f16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på det som veldig uvanlig ja.

Jeg er 25 og har ikke oversikt over hvor mye jeg har flydd gjennom årene...både pga. studier utenlands, familieferier, weekender med venner, jobbreise. 

Reising er for meg ikke noe som bare kommer opp pga. "reisebehov" men en naturlig del av livet. 

Anonymkode: c3c30...f6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det veldig annerledes, jeg feks. er 16 og har bare i år vært i Spania 3 ganger, i Sveits og i Hellas. I løpet av livet har jeg flydd utallige ganger, så ja det er annerledes, men ikke nødvendigvis negativt:)

Anonymkode: 3aad8...0ea

Skrevet

Syns ikke det. Ikke mer spesielt enn at jeg ikke har flydd på 30 år. Noen syns det er rart, men behovet har ikke vært der. ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ekstremt trist ut, hvis det har seg slik at du aldri har reist utenlands mer enn et par ganger i skolesammenheng? Og oppå det hele har du latt terrorfrykten ta over?

Jeg er 30 og har reist i snart 20 forskjellige land. Det er selvfølgelig noen land som jeg styrer unna pga terrorfare, men verden er såpass enorm at det finnes førti andre helt trygge reisedestinasjoner å velge mellom istedet.

Nå er jeg veldig glad i reising og synes du høres bare trist ut som lar deg begrense, men hvis du ikke føler noe særlig for å reise, så er det jo ditt valg - ikke alle er like!

Anonymkode: 78e40...d6b

Skrevet

Det er ikke noe spesielt. Det er ikke alle som må fly for å komme seg fra sted til sted. Det er ikke alle som må reise utenlands med fly, eller som reiser utenlands i det hele tatt. Skulle du nå reise med fly en gang så er det bare å glede seg. Det er morsomt å fly. 

Skrevet

Er ikke så rart det! Kjenner flere i alle aldre som aldri har flydd før.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ekstremt trist ut, hvis det har seg slik at du aldri har reist utenlands mer enn et par ganger i skolesammenheng? Og oppå det hele har du latt terrorfrykten ta over?

Jeg er 30 og har reist i snart 20 forskjellige land. Det er selvfølgelig noen land som jeg styrer unna pga terrorfare, men verden er såpass enorm at det finnes førti andre helt trygge reisedestinasjoner å velge mellom istedet.

Nå er jeg veldig glad i reising og synes du høres bare trist ut som lar deg begrense, men hvis du ikke føler noe særlig for å reise, så er det jo ditt valg - ikke alle er like!

Anonymkode: 78e40...d6b

Hvorfor høres det trist ut? Det har ikke vært en naturlig del av livet mitt, siden mine foreldre aldri heller fløy, og vi alltid ferierte innenlands da jeg var liten gutt.

Har bare vært i Skandinavia + et par land i Europa.

Har aldri hatt det store behovet for å reise og se andre land, egentlig. Jeg er sikkert kjedelig, sånn sett. Jeg liker meg hjemme.

I tillegg har jeg aldri hatt økonomien til å reise noe særlig.

• Liker 5
Skrevet

Det tror jeg er uvanlig. Jeg flyr en del innenlands (er fra en annen kant av landet enn der jeg har bosatt meg), så jeg forstår ikke helt hvordan det er mulig å ikke ha flydd i det hele tatt. Skjønner at ikke alle er like eventyrlystne (du finner ikke meg på toppen av kilimanjaro dette året heller), men skjønner liksom ikke helt at man ikke har flydd til en annen norsk by f.eks. 

Det er uansett ikke farlig eller skummelt å fly (lett å si), men det er stressende å gjøre noe man aldri har gjort før! Så litt styrete vil nok den første turen være, men det betyr ikke at man skal la seg hindre hvis du først får lyst til å ta en tur. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres veldig rart ut og hadde nok stusset litt over å høre det fra noen. Ikke fordi de ikke har vært "fancy"-steder, men fordi jef aldri har sett for meg noen som ikke har hatt en grunn til å fly. Fly gjør jeg fort flere ganger i året innenlands liksom.

Anonymkode: 21a2c...285

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor høres det trist ut? Det har ikke vært en naturlig del av livet mitt, siden mine foreldre aldri heller fløy, og vi alltid ferierte innenlands da jeg var liten gutt.

Har bare vært i Skandinavia + et par land i Europa.

Har aldri hatt det store behovet for å reise og se andre land, egentlig. Jeg er sikkert kjedelig, sånn sett. Jeg liker meg hjemme.

I tillegg har jeg aldri hatt økonomien til å reise noe særlig.

Det er vel bare trist i perspektivet til en person som har reist mye og bodd utenlands og tenker på alt du har vært, og vil være, uten.

Det betyr ikke at det er feil, at du må eller skal reise. Det er bare en enkelt mening. Forøvrig deler jeg den. 

Anonymkode: c3c30...f6a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare en hersketeknikk for å opphøye sine egne valg over andres.

Anonymkode: ca96c...cd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare flydd en gang, og da var jeg 30 år. Har faktisk tatt båt til England en gang. Ellers så har jeg kun vært i Skandinavia. Har ikke noe spesielt ønske om å reise mye og langt, vi er forskjellige. 

Anonymkode: bdd81...db1

Gjest Andreas89
Skrevet

Viss du er 30 år og det ikke er pga flyskrekk, så er det litt unormalt. Men du sier at du ikke har hatt behov for det, og er ikke interessert i reise som krever fly heller. Da høres det egentlig ikke så merkelig ut. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Oj. 30 år og ikke flydd? Det er nok ikke akkurat det 'vanlige'. Tipper du har mange gode opplevelser fra vårt eget land og våre naboland som mange ikke har :)

Synes det høres mer trist ut at du ikke tørr å dra til andre land pga terrorfare.

Anonymkode: fadeb...736

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være så rart? Du har sikkert tatt tog, ferge, bil eller buss. De er egentlig morsommere reisemåter enn fly. Fly er gørrkjedelig. 

Anonymkode: bb596...f52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bah. Det er ikke med dagens moderne reiser du får status vil jeg si. Fly er nyttig når man skal leise et stykke, spesielt om man skal til andre verdensdeler, men det er først og fremst bare et fremkomstmiddel. Gøy noen ganger når du har gjort det før, men det er egentlig utrolig kjedelig, krever masse tid på flyplassen, venting, passkontroll, sikkerhetskontroller, vente på boarding, vente før avgang, vente på bag'en...blah...ikke minst det å dra til/fra flyplasser som mange steder i verden kan være i større avstand fra stedet man egentlig skal. På korte distanser er det egentlig mye greiere med tog eller buss, så kan man heller sitte å slappe av eller lese gjennom turen fremfor å måtte bruke masse tid på venting. 

Anonymkode: e7c4a...a0f

AnonymBruker
Skrevet
Den 1.1.2016 at 14.07, AnonymBruker skrev:

Det høres kanskje helt merkelig ut for dere som er reisevante. Jeg har bare aldri følt behovet eller interessert meg for reising. Jeg har vært i noen land i Europa, men bare i forbindelse med skole og vi tok buss.

Hvor uvanlig er det å aldri ha flydd? Da jeg var liten var det ferie innenlands som gjaldt, iallefall i min familie.

I tillegg er jeg engstelig for å reise til andre land, pga terrorfrykten. Har muligens en mulighet til å reise til vinter`n, men jeg er skeptisk. Tror ikke jeg har flyskrekk heller..

Hvis du ikke har lyst til å reise så er jo det en ærlig sak. Men må si meg enig med andre her i at det er trist og ulogisk å droppe andre land fra terrorfrykt. Jeg har reist over hele verden, og kun opplevd terror i Oslo sentrum.

Anonymkode: d1a2e...e8f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...