AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Skal lage denne for første gang i dag.http://www.detsoteliv.no/oppskrift/omelette-norvegienne-fransk-isbombe Har laget sukkerbrødet, men jeg lurer litt på hva man gjør deretter? Jeg leser i oppskriften at man kan ta isen på bunnen og deretter la dette stå i fryseren i noen timer, før man tar på marengsen like før servering. Men da vil jo sukkerbrødet være frossent når kaken serveres?? Eller tiner det kjapt? Jeg ha nå tenkt å bare ta på is rett før jeg tar på marengsen, men skulle likt å høre andre fremgangsmåter! Anonymkode: 5a8d0...da5
Gjest Ennasus Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Sist jeg lagde den så tinte liksom bunnen like fort som isen gjorde på en måte, for isen må jo tines litt også før den serveres Det gikk hvertfall fint for min del
dillyduzit Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Baked Alaska kan du også kalle dette. Vi lager det med browniesbunn eller nøttebunn. Vi varierer mellom is og sorbé, vi lar dette stå til det er absolutt dypfryst i former (lager porsjonsstr) og setter det fram noen minutter før vi legger på marengs og servering. Med en gang vi har flambert marengsen, blir den servert, da er isen tinet noe, bunnen tiner seg enda, men er ikke kald nok slik at den ikke kan spises.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå