AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg våknet i dag til en tekstmelding fra en person som jeg helst ikke vil ha kontakt med. Denne personen vil være venner igjen, men jeg savner ikke "vennskapet" vi hadde. Jeg er faktisk veldig glad for at jeg har kuttet denne personen ut av livet mitt, da h*n er en energityv for meg. Jeg vil ikke være slem og hjerteløs, men jeg har det bedre uten denne personen i livet mitt. Det er tydelig at h*n savner meg og trenger meg i h*liv - dette er ikke nytt. Jeg har fungert som støttekontakt og krykke for denne personen i alt for mange år og jeg vil ikke tilbake dit igjen. Vårt "vennskap" var basert på at jeg alltid stilte opp for denne personen, mens h*n aldri stilte opp for meg. Vennskapet endte brått etter en stor krangel som vi aldri har fått snakket ut om, noe som for meg er ok siden jeg vet at denne personen ikke ser sin egen rolle og heller aldri vil ta sitt ansvar for konflikten. Kort sagt: Jeg er ferdig med denne personen, men h*n er ikke ferdig med meg. Hvordan skriver jeg kortfattet at jeg er fornøyd med tingenes tilstand. At vi ikke har kontakt og at det best sånn - uten å virke hjerteløs og slem? Anonymkode: cc0c0...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 1. januar 2016 #2 Del Skrevet 1. januar 2016 Hadde latt være å svare tror jeg. Om h*n tar kontakt igjen, ville jeg derimot vurdert å svare. Du sier selv at denne personen er en tidstyv, så ikke kast bort enda mer tid på å tenke over hva du skal svare for å skåne denne personen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Del Skrevet 1. januar 2016 Bare la være å svare og blokker nummeret Anonymkode: 305ee...6ca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 1. januar 2016 #4 Del Skrevet 1. januar 2016 Hadde ikke svart 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 1. januar 2016 #5 Del Skrevet 1. januar 2016 (endret) Hva har hun skrevet ordrett til deg? Synes egentlig det er litt vanskelig å råde deg. Jeg selv hadde aldri formulert at jeg ikke ville ha noen i mitt liv utenom hvis de var veldig pågående og ville meg vondt. Har jo litt mindre nære venninner som jeg velger å ikke ha mye kontakt med fordi de er mer eller mindre krevende og det er enveis. Men støter ikke noen ut for det ved å si at jeg ikke vil ha vedkommende i mitt liv. Slike personer går det jo fint an å ha kontakt med og være venn med uten at man har de høyeste forventnigene eller tar mye kontakt med hvis det ikke passer. Men noen ganger å hjelpe eller invitere sammen med, gå ut på kino, mm kan vel være ok for det? Men nå kjenner jeg ikke til akkurat din situasjon, så kanskje det er lettest å være avvisende? Kanskje si noe sånt som tusen takk for at du vil være min venn, men jeg har dessverre bitt skuffet, og føler at jeg ikke vil eller orker ikke å ta opp igjen vennskapet. Jeg har det best med slik det er nå. ? Endret 1. januar 2016 av Berit 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Del Skrevet 1. januar 2016 "Jeg ønsker ikke å oppta vennskapet igjen. Jeg ønsker deg lykke til videre" Anonymkode: 4d574...4b7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Del Skrevet 1. januar 2016 Takk for innspill alle sammen. Jeg tar gjerne i mot fler. Jeg synes dette er vanskelig fordi vi var bestevenner i mange år, men dette vennskapet var veldig usunt for meg - noe som er lett for meg å se i ettertid. Jeg har også fått flere klapp på ryggen av venner og familie som sier at det er bra jeg ikke lenger er venner med denne personen - og at de ikke forsto hvorfor jeg dyrket dette vennskapet i alle år. Jeg vet at jeg er en viktig person for denne gamle vennen, men jeg orker ikke å bli dratt inn i denne personens narsissistiske verden igjen. Jeg tror at om jeg ikke svarer på meldingen - det frister mest - så får jeg enda en melding, antagelig om hvor dumt det er at jeg ikke engang kan være høflig nok å svare osv. Så jeg ser at jeg må svare, men sliter med å finne ordene. Anonymkode: cc0c0...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 1. januar 2016 #8 Del Skrevet 1. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Jeg ønsker ikke å oppta vennskapet igjen. Jeg ønsker deg lykke til videre" Anonymkode: 4d574...4b7 Denne er grei synes jeg.For da gjør du kort prosess uten å legge opp til noe videre diskusjon med vedkommende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Del Skrevet 1. januar 2016 Jeg ville ikke forklart hvorfor. F.eks. hva hun hadde gjort galt. For da kan hun begynne å forsvare seg og argumentere osv, og så har dere diskusjonen gående. Anonymkode: 4d574...4b7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Del Skrevet 1. januar 2016 Ts her. Jeg endte opp med å sende denne meldingen. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Jeg ønsker ikke å oppta vennskapet igjen. Jeg ønsker deg lykke til videre" Anonymkode: 4d574...4b7 Det var rett og slett den beste og mest konsise formuleringen, så takk til deg som kom på den Jeg har ikke fått noe svar og det er i grunn det beste utfallet jeg kan håpe på. Dette ble en skikkelig oppvekker for min del, jeg har ikke savnet dette vennskapet og nå ble det igjen klinkende klart hvorfor. Her sitter jeg med dårlig samvittighet og er redd for å virke hjerteløs og slem, når det faktisk er den gamle "vennen" som igjen ikke har respektert meg og mine grenser. Anonymkode: cc0c0...52c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #11 Del Skrevet 1. januar 2016 Er i akuratt samme situasjon. Får stadig meldinger om ønske om å gjenoppta kontakt. Jeg svarer ikke rett og slett. Anonymkode: e8d9c...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #12 Del Skrevet 1. januar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i akuratt samme situasjon. Får stadig meldinger om ønske om å gjenoppta kontakt. Jeg svarer ikke rett og slett. Anonymkode: e8d9c...1e5 Jeg kan fortelle en historie fra den andre siden av bordet. Hadde ei venninne som ikke tålte at jeg sa i fra til henne om noe hun gjorde. Var hverken uhøflig eller noe, men etter det ville ikke hun ha kontakt med meg. Jeg savner vennskapet med henne og vi var venner i mange år. Likevel vil hun ikke snakke med meg.. At folk er så bitter og utilgivende forstår jeg ikke. Hvorfor man av og til ikke vil ha folk i livet sitt er forståelig, men hvorfor ikke prøve å ordne opp og gå videre isteden, så lenge det ikke er noe helt forferdelig som har skjedd...? Ingen mennesker er feilfri, og vennskap er jo noe av det beste man kan ha. Det er vel en grunn til at man ble venner til å begynne med? Verste jeg vet er folk som ikke har evne til å tilgi, og som er så mye bedre enn alle andre.. Anonymkode: 8c85e...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #13 Del Skrevet 1. januar 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan fortelle en historie fra den andre siden av bordet. Hadde ei venninne som ikke tålte at jeg sa i fra til henne om noe hun gjorde. Var hverken uhøflig eller noe, men etter det ville ikke hun ha kontakt med meg. Jeg savner vennskapet med henne og vi var venner i mange år. Likevel vil hun ikke snakke med meg.. At folk er så bitter og utilgivende forstår jeg ikke. Hvorfor man av og til ikke vil ha folk i livet sitt er forståelig, men hvorfor ikke prøve å ordne opp og gå videre isteden, så lenge det ikke er noe helt forferdelig som har skjedd...? Ingen mennesker er feilfri, og vennskap er jo noe av det beste man kan ha. Det er vel en grunn til at man ble venner til å begynne med? Verste jeg vet er folk som ikke har evne til å tilgi, og som er så mye bedre enn alle andre.. Anonymkode: 8c85e...5c6 Dette er ikke bare fra den andre siden av bordet, det er en helt annen historie. Jeg har også hatt en tidstyv i livet mitt. En som spiste meg opp, brøt meg ned og slet meg fullstendig ut. Jeg holdt ut søppelbøttefunksjonen i flere år før jeg ikke maktet mer og avsluttet "vennskapet." Det handler hverken om bitterhet eller manglende evne til å tilgi, men om at jeg helt enkelt ikke har mer å gi. Jeg var oppbrukt. At "man ble venner av en grunn" holder ikke, det kan ta tid før en del egenskaper viser seg. Anonymkode: fa748...56b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betti Skrevet 1. januar 2016 #14 Del Skrevet 1. januar 2016 Glad TS sendte en kort og grei melding. Du må selv vite hva som er best for at du skal ha det bra og ikke for å please andre rundt deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 2. januar 2016 #15 Del Skrevet 2. januar 2016 Hvis noen avslutter er vennskap etter en episode og ikke vil finne ut av det og bli venner igjen så er jeg ganske sikker på at det var mer enn den ene episoden som lå til grunn. Noen ganger vokser man rett og slett fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå