AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Er det dette du tenker hvis plutselig noen begynner å gå ned mye, og fortsetter å gå ned? Jeg blir så frustrert når folk ikke klarer å tenke annerledes. Voksne folk, med en IQ på ikke stort mer en 50 tror jeg.Det overrasker meg. Hva kan jeg gjøre? Hva skal jeg si? Hvis jeg sier at det ikke stemmer, vil de jo tro at det stemmer, da jeg på en måte prøver å overbevise at det ikke stemmer vil de jo hvert fall tro det. Ja, jeg er litt undervektig, men det er kun snakk om 6 kg. Er naturlig ganske slank, så hvis man går ned lit ser man raskt mye slankere ut. Nå har jeg slutta å gå ned, har holdt meg stabil lenge og fremdeles tror de dette om meg. Ja, hvis jeg faktisk hadde slitti med noe sånt, ville jeg jo fortsatt å gå ned. Hva skal jeg gjøre for å bevise at det ikke stemmer. Gidder virkelig ikke å proppe i meg usunn mat, for å motbevise noe. Anonymkode: 20680...99d
Pringle Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har selv fått kommentarer om at jeg er blitt "for tynn" og spørsmål om nedgangen er "villet" eller om jeg er syk, og det er vanskelig å argumentere for at de tiltakene man gjør, er nødvendige for helsas skyld. Men det er viktig å skille litt her - endringer ved andres utseende kan være vanskelig å forholde seg til for mange, så at en person går fra langvarig overvektig til "plutselig" normalvektig kan arte seg som litt av et sjokk. Men undervekt er noe helt annet og en reell kilde til bekymring. Det kan føles godt for selvtilliten å kontrollere matinntaket, så godt at det er vanskelig å stoppe når det er nok. Definisjonen på anoreksi er jeg ikke sikker på, og det skal uansett utredes av lege, men hvis du vet at du er undervektig, så vet du også at kommentarene du får, ikke er fullstendig på jordet.
Mynona Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Tråden stenges da den bryter retningslinjene for rommet. Mynona, mod.
Anbefalte innlegg