AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #21 Del Skrevet 2. januar 2016 Har fått tak i peanøttsmør så nå får vi se, da.. Håper den går i en av fellene, Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #22 Del Skrevet 4. januar 2016 Den forbaskede musa nekter plent å gå i en av fellene, var bortpå en i natt, men slapp unna.. Nå har den forflyttet seg videre i huset og utvidet "territoriet" sitt, og går løs på en hylle i stua. Drittdyr. Satte opp en felle bak hylla, men neeeida, da skal den holde kjeft og gjemme seg. Jeg er livredd for musepest, men det er en husmus så sjansen er vel lav? Den kan i hvertfall vente seg en dyster skjebne om den ikke stikker av frivillig; jeg har fått bestilt meg en katt som skal få bryne seg på denne musa her... Om den ikke fanger den og eter den, så lukter det i hvertfall snart katt i hele huset her. Og katten ankommer om få dager. Koselig med pus, da. Bare det ikke blir Tom&Jerry-tilstander her hjemme med en katt som aldri får fatt på gnageren. Anonymkode: 05d0f...6ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2016 #23 Del Skrevet 5. januar 2016 Hater den jævla musa.. Har flydd etter den som en gal i 1 time. Den var uti stua, bak et skap. Vi var to stk, og jeg fortet meg og samlet opp en haug med tomme dorullhylser. (og der ble jeg avbrutt midt i inneggskrivinga pga musa kom frem fra bak komfyren på kjøkkenet) I ren desperasjon fant jeg frem bred teip, dorullhylser og et par melkekartonger (med skrukork). Felle nr 1: Klippet hull i melkekartongen, tapet skrukorkdelen fast i 4 stk dorullhylser og teipet igjen enden på siste dorullhylsa. Så omtrent slik ut : melkekartongåpning med hull -->[____]==== <-- teip på enden. Verste var at den forbaskede fella funka, vi fikk musa til å smette inn der, men tror du ikke min "medhjelper" klarte å la musa snike seg ut i enden (eller, i starten av fella)!!! Mellom melkekartongen og håndklet.. Fy f. da var jeg sinna. Har vært noen gloser her i kveld.. Felle nr 2: er omtrent lik. Bare at den starter med en tom "truseinnlegg"-boks fra Soft Style, hull, fulgt av 5 stk dorullhylser og ender med en diger melkekartong med skrukork: åpning til truseinnleggboks --> [___]=====[_______] <-- melkekartongende uten skrukork. Klipp og teip. Hva man kan bruke melkekartonger og dorullhylser til altså, duverden.. For de som føler seg litt som MacGyver og sliter med mus inne. Tar gjerne imot andre kreative ideer. Trodde faktisk den skulle holde seg unna nå etter den runden med skremmende og forsøk på fanging vi hadde i kveld (ved en anledning hoppet den faktisk på min medhjelper og pep - det gikk hardt for seg), men nei.. Der dukket den opp på kjøkkenet. Den har en forkjærlighet for pappen min (samler papp og hiver, sorterer..pålagt av kommunen). Jeg har prøvd peanøttsmør i fella, og fox, men den lar seg ikke lure. Drittsekk. Nå står fella rett foran åpningen ved komfyren. Skulle bare ønske den kunne forsvinne. Og vi som var så nære. Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 5. januar 2016 #24 Del Skrevet 5. januar 2016 Den 1.1.2016 at 5.31, AnonymBruker skrev: Hvor effektive musefangere er katter? Anonymkode: 05d0f...6ee Svært effektive. Så lenge du ikke lar de sove under vedovnen og forer de med kattemat delikatesser hele tiden. Da blir de late og gidder ikke å jakte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #25 Del Skrevet 6. januar 2016 Sorry for å si det, men det er neppe snakk om en mus. Mus er flokkdyr... Anonymkode: ad76b...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #26 Del Skrevet 6. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sorry for å si det, men det er neppe snakk om en mus. Mus er flokkdyr... Anonymkode: ad76b...293 Jeg har vokst opp på landet, der gikk det én og én mus i fella med lange mellomrom mellom hver gang, så tror ikke at det er grunn til bekymring Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #27 Del Skrevet 6. januar 2016 Har fått en allergisk reaksjon etter gnageren utvidet territoriet sitt, fikk elveblest, snørrer, har astma og klør over hele kroppen. Jeg sliter med allergier og denne musa er tydeligvis noe jeg IKKE tåler. Hvis katt ikke gjør susen må jeg legge ut gift.. Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #28 Del Skrevet 18. januar 2016 Hater den jævla musa. Var her igjen i natt. Eller, den er her fortsatt. Merker at jeg er redd for den faktisk. Jeg må være hjemme idag og dette er virkelig et problem. Nesten så jeg vurderer å ringe skadedyrbekjempere. Hvor mye koster besøk av sånne? Mulig jeg må legge ut gift og. Vi hadde besøk av en katt, og da forsvant musa en ukes tid, men er nå tilbake. Ødelegger nattesøvnen. Jeg skal få mange flere feller i ettermiddag! Men den går jo ikke i feller katt er uaktuelt, ble allergisk. Er forsåvidt allergisk mot den ekle musa og, så fort den er i stua begynner nesa å renne og jeg får elveblest. Vil bare flytte nå. Har sovet 3 t i natt. Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #29 Del Skrevet 18. januar 2016 Kjenner du noen med ilder? Om så, la de komme på besøk så de kan gå langs husveggen med ilderen, samt la den få gå inni skap og slikt Her var det MYE mus før. Så fikk jeg meg ilder (ikke pga musene altså) og etter det var de borte. Kan ikke høre dem under gulvet heller slik jeg kunne før Ellers har jeg lest at mus og ederkopper hater peppermynte, og at man kan spraye med det alle steder de kan komme seg inn og da holder de seg borte. Dette har jeg aldri prøvd selv da Anonymkode: 7f19d...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #30 Del Skrevet 22. januar 2016 Den 18. januar 2016 at 7.35, AnonymBruker skrev: Kjenner du noen med ilder? Om så, la de komme på besøk så de kan gå langs husveggen med ilderen, samt la den få gå inni skap og slikt Her var det MYE mus før. Så fikk jeg meg ilder (ikke pga musene altså) og etter det var de borte. Kan ikke høre dem under gulvet heller slik jeg kunne før Ellers har jeg lest at mus og ederkopper hater peppermynte, og at man kan spraye med det alle steder de kan komme seg inn og da holder de seg borte. Dette har jeg aldri prøvd selv da Anonymkode: 7f19d...d03 Ilder ja kanskje det hadde vært tingen! Biter de mye? Ja, leste om peppermynte. Må nok skaffe meg en peppermyntespray. Tenkte å gå over alt og tette igjen til og med den minste sprekk med svint/stålull. MEN.. Musa er fanget. Takket være denne Satte den opp for et par dager siden, klinte peanøttsmør inni og vips så var det 1 stk desperat mus på innsiden. En annen enn meg slapp den ut ved et skur langt unna, men spørs om den overlever i denne kulda. Meldt mildt i morra da. Lar fellene stå hele vinteren, og håper det var med den ene musa... Til gjengjeld så jeg musespor og "musehule" ute, la mat foran der. Så kanskje de holder seg i hula si. De tok maten. Hvis ikke det var skjæra. Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2016 #31 Del Skrevet 22. januar 2016 Ildere kan bite mye og hardt om de ikke får rett oppdragelse ja, men om du får en til å bare komme på besøk og legge igjen lukt langs husvegger, sluk, inni skap osv så forsvinner som regel musa Ville IKKE skaffet meg ilder om man ikke har lest seg grundige opp på det først og er villig til å legge ned en hel del tid og energi på dyret Anonymkode: 7f19d...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2016 #32 Del Skrevet 23. januar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ildere kan bite mye og hardt om de ikke får rett oppdragelse ja, men om du får en til å bare komme på besøk og legge igjen lukt langs husvegger, sluk, inni skap osv så forsvinner som regel musa Ville IKKE skaffet meg ilder om man ikke har lest seg grundige opp på det først og er villig til å legge ned en hel del tid og energi på dyret Anonymkode: 7f19d...d03 Nei, skaffer meg nok ikke ilder... Anonymkode: 05d0f...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå