Gå til innhold

Fler som gruer seg på å bli alene etter besøk, eller på at ferien er slutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er slik. Men det å bli alene etter besøket, eller alene hjemme etter jobb osv, er ikke det verste, det er før det skjer, jeg hater.. 

Kjenner nå på at jeg om noen dager skal ta toget hjem der jeg bor igjen, nå er jeg der jeg voks opp, med familien. Det er ikke det at jeg mistrives hjemme, men det er reisen...... Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Men jeg sitter med en følelse av å forlate når jeg skal dra igjen.

Anonymkode: 9ad58...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, skal reise selv om ett par dager...
Og jeg gruer meg..
Tilbake til hverdagen :/

Men må jo tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg har det stikk motsatt, jeg. Vi har hatt besøk nesten hele julen, og det har vært veldig koselig, men nå blir det deilig å få huset for seg selv igjen :) Nå er jeg ganske hjemmekjær av meg, så jeg pleier alltid å glede meg til å komme hjem når jeg har vært på besøk eller ferie, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg synes det er like ille som deg, men forstår hva du mener! Jeg blir også litt vemodig når jeg reiser tilbake til meg selv etter å ha vært på hjemtraktene. Bilturen hjem er alltid litt rart og jeg synes alltid litt synd på meg selv når jeg står hjemme i mørk og kald leilighet. Men så er det jo bare til jeg har fått varmen og pakket ut så føler jeg at alt er som før. 

Jeg tror nok at det har litt med å gjøre at hjemreisen liksom minner meg på at jeg ikke hører til hjemme på samme måten som før. Når jeg er hjemme hos mor og far går jeg rett inn i rollen som "barnet" deres og alt blir liksom som da jeg bodde hjemme, enda det er mange år siden jeg flyttet hjemmefra. Når det er sakt er jeg utrolig glad for at det er slik for jeg hadde blitt gal om jeg fortsatt hadde bodd med foreldrene mine, og jeg er også glad at jeg kan savne familien når jeg reiser for det betyr bare at vi har det greit når vi er sammen :) 

Anonymkode: 2c82e...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er også stikk motsatt. Blir stresset av å ha folk rundt meg, selv nær familie som jeg er veldig glad i, og gleder meg til å være alene igjen. På tirsdag neste uke er jeg endelig alene igjen, og skal ut og reise. Det blir utrolig deilig å endelig kunne gjøre akkurat det jeg selv vil og kun ha ansvar for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også litt trist når ferier er over og jeg må tilbake til hverdagen. Ekstra tungt å reise tilbake til byen jeg bor i etter denne juleferien som var den første hjemme etter at jeg flytta. Prøver å fokusere på det positive ved det da og jeg vet jo at ting føles lettere allerede etter noen dager i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det :-)

Det blir jo i kontrast når man har det supert. Tenk heller at du er heldig som har det så fin og gled deg til neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Nei jeg ser alltid fram til å være alene. For meg er det ingenting som er bedre enn å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei stikk motsatt her å, gleder meg til jeg kommer hjem til tomt hus i morgen. Skal bli deilig :hoppendeglad:

Anonymkode: 33dcf...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det som TS. Kan bli skikkelig nedfor når jeg er alene etter et besøk, eller etter ferier. Var på 2-ukers venninnetur nylig, og hadde det helt grusomt da jeg kom hjem til tomt hus. Bare gråt. Nå skal det sies at jeg ikke er så vant å være alene, har hatt samboer i ti år, men forholdet tok slutt for en stund siden.

Heldige dere som syns det er deilig

Anonymkode: e27d8...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...