AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Hei, Jeg sliter med dype akner under huden, som sjeldent kommer frem, og dermed varer i en liten evighet. De etterlater seg mørkerøde arr, som tar flere mnd før de går helt bort. I tillegg sliter jeg veldig med store porer og blackheads i hake/nese-området. Jeg har ikke spesielt oljete hud, kanskje kombinasjonshud? Har dere noen tips? Jeg ønsker helst ikke noe reseptbelagt behandling, men hvis det er nødvendig gjør jeg jo selvsagt det. Noen flere som er plaget med akne? Er 25 år forresten. :-) Anonymkode: ef7e2...b82
Rosewood Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Det er nok voksen-akne, jeg har noe på haken jeg og. De blir ofte flere enn 1, de blir betente og vonde, tar lang tid før de utvikler seg og setter fra seg røde arr.. Det kom av p-pillene jeg begynte på, for før jeg begynte på pillen så hadde jeg helt kvisefri hud. Så legen satt meg over på Diane p-piller, samt en Tetracyclin kur, altså antibiotika. Gikk på det ca et halvt år og så fortsatte jeg med p-pillene og fikk resept på en Epiduo salve, som jeg smører på utsatte områder 2-3 ganger i uka. Det ble redningen for meg, men jeg merker at hvis jeg ikke bruker salven på en stund så kommer de tilbake igjen, men ja. Tror nok hvis du er veldig plagt så bør du høre med fastlegen din. Kan være noen reseptfrie tiltak du kan gjøre og, for eksempel er du flink til å behandle huden din? Er kostholdet ditt bra? Også er det jo gener og sånn og. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Kostholdet skal være ganske bra ja og jeg trener mye :-) Renser huden med eksfoliering 1-2 ganger i uka Biotherm Exfolianting Milk og Toner fra No7 etterpå. Bruker en fuktighetskrem og serum fra No7, men lurer på om dette kan gjøre vondt verre. Har vurdert Dermalogica nå. Går ikke på noe prevansjonsmiddel, men husker at huden var ganske lik den tiden jeg gikk på p-piller. Min mor er plaget med dette. Kan tenke meg det er genetisk ja. Hvordan pleier du huden din? Ts Anonymkode: ef7e2...b82
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 (endret) Herregud jeg har akkurat samme problem. I sommer fikk jeg en "kvise" under huden på størrelse med en manns tommel. Så ut som om det skulle vokse et horn ut av panna på meg. Pleier personlig å sette på noe kaldt, gjerne en isbit eller to tukla inn i noe. Følger med på tråden, for dette er utrolig irriterende :b Edit, sånn der skin roller (den greia med tusen små nåler man ruller mot huden) er ganske effektiv. Dette brukte jeg i fjor og det hjalp veldig, men huden min begynte å "flasse" veldig fordi den kasta døde hudceller. Verdt å prøve Endret 31. desember 2015 av The Lost Dreamer
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 22 timer siden, The Lost Dreamer skrev: Herregud jeg har akkurat samme problem. I sommer fikk jeg en "kvise" under huden på størrelse med en manns tommel. Så ut som om det skulle vokse et horn ut av panna på meg. Pleier personlig å sette på noe kaldt, gjerne en isbit eller to tukla inn i noe. Følger med på tråden, for dette er utrolig irriterende :b Edit, sånn der skin roller (den greia med tusen små nåler man ruller mot huden) er ganske effektiv. Dette brukte jeg i fjor og det hjalp veldig, men huden min begynte å "flasse" veldig fordi den kasta døde hudceller. Verdt å prøve Derma roller? Hva slags dybde på nålene har du? Anonymkode: ef7e2...b82
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derma roller? Hva slags dybde på nålene har du? Anonymkode: ef7e2...b82 Ja det var det det var! Jeg brukte 0,2, og de kunne være litt ubehagelig på nesa og i panna (pleide å blø bittelitt på nesa), men altså det var sykt verdt det. Om du tåler mye går det fint med 0,5, men jeg har litt sensitiv hud.
Belle de Jour Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Jeg svarer som jeg alltid gjør i slike tråder: dra til legen ASAP. Det kan alltids hende at noen produkter forbedrer huden, men jo lenger tid du bruker på å finne fram til noe som muligens fungerer, jo flere kviser og arr får du. Hos legen kan du få behandling som faktisk fungerer. Dessverre er det ofte bivirkninger forbundet med dette, men det er også prisen å betale for effektiv behandling, og personlig synes jeg de var helt overkommelige. 2
Gjest lipgloss Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Visst problemet er stort hadde jeg spurt etter roaccutane kuren,denne setter stopper for acne totalt og du blir acnefri i alle år fremover,det er en hard kur med mye bivirkninger men vel verd styret i 6 mnd huden blir veldig pen etterpå lykke til
Wonders Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Roaccutane er ganske heftige greier fysisk og psykisk -og er aller aller siste utvei. Ikke er det garantert at det blir borte heller. Ble ikke det på meg. Torde aldri verden ta runde nummer to. Gå til lege. Be om tetralysal eller tetresyklin. En av dem er mildere for magen. Og be om henvisning til hudlege. Disse kvisene kommer innen ifra og må behandles der etter, sorry Ts. Endret 7. januar 2016 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 Hei, ville også si dermaroller. Men en 0.2mm vil ikke gjøre noe som helst annet enn å få produkter til å penetrere bedre. Bare les her: https://www.dermaspa.no/dermaroller-guiden/ Ville gått for en 0.5mm først og så kanskje en 1mm der du trenger litt mer hjelp. Jeg har denne: https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html Jeg ville også hafått meg en høyfrekvens hjemmemaskin, det hjelper også på uren hud og gir en friskere glød. Kosthold med mye grønt og frukt er viktig. Mange blir bedre av å kutte ut melkeprodukter. Drikk mye vann, Sink tilskudd og nattlysolje er noen av tilskuddene du kan ta som kan hjelpe. Anonymkode: 85825...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå