AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Vi holder på å totalrenovere huset vårt. Dvs at når vinduer skiftes og settes inn på nye steder, går lister, tapet og alt mulig innvendig føyken. Så nå må vi tenke helt nytt. Og i første omgang lurer jeg på hva slags tapet vi skal ha på vårt landlige kjøkken (i kremhvitt). Og det er her jeg trenger litt råd. For jeg har lyst på en som skiller seg litt ut. Ikke en som "alle andre" har. Men en som er litt blikkfang. Kanskje en i sølv eller gull? kanskje en med store ornamenter, kanskje ikke? Jeg står bom fast. For å si litt om resten av stilen i kjøkken-stue delen. Vi har på kjøkkenet et rustikk bord fra skeidar, tror det heter westerly (rundt). Vi har også en relax-benk, en sånn i lin med nagler. Så har vi spisestue fra home & cottage (Valencia) i hvitt, stor lysekrone fra 1800tallet over, og litt herskapelige stoler. Har en stor kurvstol med puff, Persiske tepper i lyse farger på gulvene...og mye lykter i sølv, candelabre og lysetaker, alt i sølv. Og et stort gammelt piano. En del kunst på veggene. Grå sofa gruppe. Stilen er fransk landlig blandet med innslag av herskapelig og noe Hampton-inspirert. Så er spørsmålet....hva med den ene veggen med tapet? (åpen kjøkkensning, så tapeten syns fra stuen). Vurderer for øvrig å ha grå, relativt mørk grå vegger ellers i stuen, pga mye vinduer og glass. Hva tror dere, jeg ønsker virkelig alle slags innspill her - gjerne også ifht farger på veggene, ikke bare tapet. TAKK Anonymkode: 43326...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Her http://flugger.no/Maling/Tapet.aspx kan du finne inspirasjon, og også bestille tapetprøver til noen få kroner og se på de hjemme Anonymkode: 0067a...4f9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 www.finndintapet.no Anonymkode: 63472...b92
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: www.finndintapet.no Anonymkode: 63472...b92 Har de også rimelige tapetprøver? Anonymkode: 0067a...4f9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi holder på å totalrenovere huset vårt. Dvs at når vinduer skiftes og settes inn på nye steder, går lister, tapet og alt mulig innvendig føyken. Så nå må vi tenke helt nytt. Og i første omgang lurer jeg på hva slags tapet vi skal ha på vårt landlige kjøkken (i kremhvitt). Og det er her jeg trenger litt råd. For jeg har lyst på en som skiller seg litt ut. Ikke en som "alle andre" har. Men en som er litt blikkfang. Kanskje en i sølv eller gull? kanskje en med store ornamenter, kanskje ikke? Jeg står bom fast. For å si litt om resten av stilen i kjøkken-stue delen. Vi har på kjøkkenet et rustikk bord fra skeidar, tror det heter westerly (rundt). Vi har også en relax-benk, en sånn i lin med nagler. Så har vi spisestue fra home & cottage (Valencia) i hvitt, stor lysekrone fra 1800tallet over, og litt herskapelige stoler. Har en stor kurvstol med puff, Persiske tepper i lyse farger på gulvene...og mye lykter i sølv, candelabre og lysetaker, alt i sølv. Og et stort gammelt piano. En del kunst på veggene. Grå sofa gruppe. Stilen er fransk landlig blandet med innslag av herskapelig og noe Hampton-inspirert. Så er spørsmålet....hva med den ene veggen med tapet? (åpen kjøkkensning, så tapeten syns fra stuen). Vurderer for øvrig å ha grå, relativt mørk grå vegger ellers i stuen, pga mye vinduer og glass. Hva tror dere, jeg ønsker virkelig alle slags innspill her - gjerne også ifht farger på veggene, ikke bare tapet. TAKK Anonymkode: 43326...0ef https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1263&bih=630&q=kremhvitt+kj%C3%B8kken&oq=kremhvitt&gs_l=img.1.0.0.1145.4086.0.6119.9.9.0.0.0.0.358.962.8j3-1.9.0....0...1ac.1.64.img..0.9.956.27Xhy4-3d8M#imgrc=dvraPi7njzoMGM%3A Her fra google bilder kan du finne inspirasjon blandt mange kremhvite kjøkken Anonymkode: 0067a...4f9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 Takk for nettsider. Noen som har konkrete tips også ? Anonymkode: 43326...0ef
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Denne http://malingsdamene.blogspot.no/2010/08/hstens-nyheter-fra-eijffinger.html Sarte rosatoner kombinert med sølv - lekkert! Finnes også i sølv med kremhvitt Anonymkode: 0067a...4f9 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 Tusen takk for konkret tips. Ikke så verst, men er redd det blir i overkant prangende? Må sjekke nøyere ut! ts Anonymkode: 43326...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå