AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Hva er det "beste" sengetøyet i butikkene? Er det sateng, damask eller hva? Anonymkode: 03397...354 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Bomull flanell synes jeg at er det mest behagelige Men selvfølgelig er det jo smak og behag Vet ikke hva du mener med "beste"? Tenker du på det behageligste, det mest slitesterke eller hva? Anonymkode: e1891...be5 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Jeg foretrekker damask (bomulls-damask). Mykt og godt Sateng synes jeg kan bli for glatt og det lugger om du har litt tørre legger Men, smaken er som baken. Anonymkode: 1861e...966 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det "beste" sengetøyet i butikkene? Er det sateng, damask eller hva? Anonymkode: 03397...354 Tenker du på eksklusivt som "det beste", må det være sengetøy i ren silke, som også virker forebyggende mot rynker Anonymkode: e1891...be5 2
Mis(s)Understood Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Foretrekker sateng og damask (begge skal lages av bomull for å være ekte. Sånn syntet-sateng er ikke sateng). Sateng er mykere enn damask. 3
Kontormus Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 Egyptisk bomull! Putevar i silke er godt, men ikke laken og dynetrekk. Det klistrer seg fast hvis det blir litt varmt. 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva du mener med "beste"? Tenker du på det behageligste, det mest slitesterke eller hva? Anonymkode: e1891...be5 Takk for svar. Tenkte kvalitet nå. Skal kjøpe og gi som presang, men jeg aner ikke hva som blir sett på som eksklusiv kvalitet. Det må ikke henge seg opp i tørr hud og andre irriterende ting. Anonymkode: 03397...354 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Jeg liker bomull men om du går på en Princess butikk så kan de hjelpe deg med å finne det som er mest "eklusivt" som du ønsker Anonymkode: 8ffb7...d17 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 Foretrekker bambus eller sateng av egyptisk bomull. Anonymkode: 69172...046 1
Kontormus Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Princess fører kun de vanligste typene, og har neppe det beste. Skal en orientere seg om kvaliteter kan en lese her: http://www.dinside.no/931117/slik-velger-du-sengetoy 2
stan Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Hvor får man kjøpt sengetøy i silke? Prøvde på en del butikker, men ingen hadde, men hadde hatt før.
Scapa Skrevet 1. januar 2016 #12 Skrevet 1. januar 2016 6 minutter siden, stan skrev: Hvor får man kjøpt sengetøy i silke? Prøvde på en del butikker, men ingen hadde, men hadde hatt før. mellymoon.no har sengetøy i silke 1
Kontormus Skrevet 1. januar 2016 #13 Skrevet 1. januar 2016 8 minutter siden, stan skrev: Hvor får man kjøpt sengetøy i silke? Prøvde på en del butikker, men ingen hadde, men hadde hatt før. Kanskje to ROM har? Jeg har sovet i det, men det var i utlandet og det var sikkert 30 grader. Når huden ble fuktig, klistret laken seg fast slik at en endte med alt sammen tvinnet rundt kroppen. Det var ikke så behagelig, men kanskje det funker i litt kjøligere klima 3
Leo Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Sateng, damask osv. beskriver bare hvilken teknikk som er brukt for å veve stoffet og stoffet kan bare være laget av to materialer hvis det skal være behagelig og fungere som sengetøy med tanke på vask og slitestyrke; bomull og lin. Lin har heldigvis kommet tilbake som materiale og skulle jeg ha kjøpt sengetøy som en litt eksklusiv gave, ville jeg ha valgt det. Høie har bl.a. dette i sin kolleksjon. Dyrt, men fantastisk deilig! Mykt og lunt som flanell og luftig og lett som silke. Tåler også vask på 60 grader som må til når man skal vaske sengetøy og er veldig slitesterkt. 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 2 minutter siden, Leo skrev: Sateng, damask osv. beskriver bare hvilken teknikk som er brukt for å veve stoffet og stoffet kan bare være laget av to materialer hvis det skal være behagelig og fungere som sengetøy med tanke på vask og slitestyrke; bomull og lin. Lin har heldigvis kommet tilbake som materiale og skulle jeg ha kjøpt sengetøy som en litt eksklusiv gave, ville jeg ha valgt det. Høie har bl.a. dette i sin kolleksjon. Dyrt, men fantastisk deilig! Mykt og lunt som flanell og luftig og lett som silke. Tåler også vask på 60 grader som må til når man skal vaske sengetøy og er veldig slitesterkt. Takk for svært nyttige råd! Kan sengetøy av lin tørketromles? Anonymkode: e1891...be5
Leo Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Ja, det kan absolutt tørketromles. Henges det opp ute en sommerdag lukter det jo ekstra godt, men det blir mykere hvis det tørkes i trommel. 1
Gjest incognita Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Lin blir også ansett som eksklusivt
Leo Skrevet 2. januar 2016 #18 Skrevet 2. januar 2016 Det er det jo også med tanke på at et komplett sengesett til en dobbeltseng med dynetrekk, putevar og laken gjerne koster rundt 4.000 kroner Prisen er den samme selv om man kjøper det fra Øst-Europa hvor lin dyrkes og arbeidskraften er billig. Lin er rett og slett et kostbart materiale. Men etter min mening er det bedre å ha ett skikkelig sengesett en mange dårlige! Det som imidlertid er viktig hvis man skal kjøpe det som gave er å vite målene på dyner, puter og madrass(er) hos mottakeren. Evt. at det enkelt kan byttes. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 5 minutter siden, Leo skrev: Det er det jo også med tanke på at et komplett sengesett til en dobbeltseng med dynetrekk, putevar og laken gjerne koster rundt 4.000 kroner Prisen er den samme selv om man kjøper det fra Øst-Europa hvor lin dyrkes og arbeidskraften er billig. Lin er rett og slett et kostbart materiale. Men etter min mening er det bedre å ha ett skikkelig sengesett en mange dårlige! Det som imidlertid er viktig hvis man skal kjøpe det som gave er å vite målene på dyner, puter og madrass(er) hos mottakeren. Evt. at det enkelt kan byttes. Kan du anbefale et merke på linsengetøy som er bra, og hvilke butikker man kan få det hos? Dette, i lin, hos Ellos er kanskje ikke i like bra kvalitet som de du tenker på? http://www.ellos.no/ellos-home/sengesett-demetra-i-vasket-lin/483777?selArt=860337&extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=860337;87173;4797&gclid=CI-24ae0isoCFUbecgodLV4EbQ&gclsrc=aw.ds Anonymkode: e1891...be5
Leo Skrevet 2. januar 2016 #20 Skrevet 2. januar 2016 Jeg kan vel bare anbefale å styre unna det Hennes & Mauritz har. Kjøpte et par putevar derfra bare for å prøve og verken mål eller noe annet stemte. De loet dessuten noe helt forferdelig! Billig, men absolutt ikke bra! Ellos har jeg ikke kjøpt fra. Nå har jeg linsengetøy litt herfra og derfra, men det jeg har fra laredoute.no, et par leverandører på etsy.com og Høie er bra! En leverandør som leverer superb kvalitet er linnenme.com, men det koster og det blir jo litt vanskelig å bytte. Ikke fordi de er vanskelige, men fordi det koster tid og penger å sende ting frem og tilbake. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå