AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Hvorfor i alle dager gjør dere det? Jeg sitter her i kjelleren, foran vinduet har jeg teipet opp papp og hengt tykke ullpledd foran. Døra opp er lukket og også tildekt med pledd. Hunden min ligger i buret sitt, som er dekt over med tre lag pledd og en dyne, bortsett fra foran døra, som står inn mot veggen lengst unna vinduene, for å få inn luft. Her har vi sittet i to timer nå, og kommer til å bli her til nærmere 1-2 tiden i natt. Hvorfor? Fordi hunden min er livredd raketter. Her har folk begynt enda tidligere enn før i år; siden to-tiden har det smelt jevnlig. Og jeg sitter her og lurer på... Hvorfor? En i familien min var på Utøya. Hun leier seg de mest avsidesliggende hyttene hun får til i romjula. Lyden av rakettsmell bringer tilbake alle traumene. Selv en bil som smeller i eksospotta kan være nok til at hun får angstanfall. Se for deg flere timer med smell er da. En annen i familien jobber frivillig ved et asylmottak. Der har barna i flere dager nå gått rundt redde og anspente. Lydene fra rakettene høres ut som skudd for dem også. Barn som har opplevd å se hjemmene sine bombet, som har mistet familiemedlemmer, som har ligget våkne om natten til lyden av skudd og bombing. Nå som de har kommet seg i trygghet, burde de ikke ligge våkne i skrekk lenger. Så jeg spør deg, som har fyrt opp raketter siden mandag, og som begynte tidlig idag: Hvorfor? Hvorfor driter du langt i mennesker og dyr som er redde for raketter? Hvorfor har du behov for å være den personen? Anonymkode: 26cd8...e0b 46
Pinkee Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Enkelt og greit fordi de er egoister, som ikke gidder å ta hensyn til hverken andre mennesker eller dyr. Det er kun egen nytelse som teller. 36
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Her er det lov å skyte raketter fra kl. 18.00 til 02.00. Dersom du har dyr eller andre rundt deg som du vet er redd for smell, så burde du reist bort til et sted hvor de ikke opplever raketter. Det fjorde jeg da jeg hadde hunder og katter som var livredde. Ta litt ansvar selv, ikke bare legg skylda over på andre. Anonymkode: b5d11...ef2 25
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Jeg synes også at det er ufattelig irriterende med folk som skyter opp raketter både i flere dager før nyttårsaften, tidligere på nyttårsaften enn hva som er lov, samt i dagene etter nyttårsaften! Ulovlig og dårlig folkeskikk!! Synes raketter i seg selv er en uting, jf. alle øyeskader som kan forekomme, og burde faktisk ikke vært lov lengre. Det går fint an å feire et nytt år uten bruk av raketter, tro det eller ei! Anonymkode: e9a8e...d59 24
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Skrevet 31. desember 2015 Lurer også på om raketter kan gi hørselsskade? Anonymkode: e9a8e...d59
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 (endret) Skal vi virkelig bringe Utøya inn i det her også? Begynner å bli drittlei folk som har vært på Utøya, for å være ærlig. Og det er ikke først og fremst deres feil, men godfjottene som skal bringe dem opp i alle mulige sammenhenger. Endret 31. desember 2015 av Franke Ann
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Noen anbefaler medisinering av kjæledyr på nyttårsaften. Her er også andre råd http://www.dyreklinikk-vest.no/2013/12/redde-kj%C3%A6ledyr-pa-nyttarsaften/ http://www.anicura.no/aktuelt/nyheter/2015/nyttarsaften-med-kjaledyr/ http://www.nrk.no/nordland/slik-tar-du-vare-pa-kjaeledyret-ditt-pa-nyttarsaften-1.12123016 http://www.osloby.no/nyheter/Slik-kan-dyrene-slippe-skrekken-pa-nyttarsaften-8280133.html Anonymkode: 22cf5...95a 3
Ruccula Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det lov å skyte raketter fra kl. 18.00 til 02.00. Dersom du har dyr eller andre rundt deg som du vet er redd for smell, så burde du reist bort til et sted hvor de ikke opplever raketter. Det fjorde jeg da jeg hadde hunder og katter som var livredde. Ta litt ansvar selv, ikke bare legg skylda over på andre. Anonymkode: b5d11...ef2 Hahaha den var god! "ta litt ansvar" hva synes du ts gjør da? Sitter alene i en kjeller med igjen teipede vinduer, og du mener hun ikke tar ansvar. Jeg sitter også hjemme alene for 6 året på rad med tven på full guffe og alle gardinene igjen Også lurer jeg bare på....hvor skal alle de ville dyrene gjøre av seg?? Du vet hvor msnge småfugler som dør av skrekk hvert år??? Hvem skal ta ansvar for dem?? EGOIST!! 33
Gjest Hummels Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 De må ha god råd de som gjør det. Tenk alle de pengene som går i luften. Mange timer før.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 V_eterinær anbefaler medisinering her http://www.vgtv.no/#!/video/122882/derfor-boer-du-medisinere-hunden-din-paa-nyttaarsaften Anonymkode: 22cf5...95a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 1 time siden, Pinkee skrev: Enkelt og greit fordi de er egoister, som ikke gidder å ta hensyn til hverken andre mennesker eller dyr. Det er kun egen nytelse som teller. Hva i svarte som feiler deg? Det er for faen nyttårsaften skjønner du eller?31.12 Fra 18:00 -> 02:00 er det tillatt å bruke fyrverkeri. Hvis du har dyr hund,katt,gris whatever så børrrrr du forsøke at det ikke kommer så mye lyd osv osv osv.. Vi som liker fyrverkeri for lov å avfyre i dette landet i denne tiden. Det har alltid vært de idioter pappskallerrrr som drikker seg full og avfyrer på seg selv fyrverkeri, og de som er uskyldige har det helvete etterpå. Godt nyttår Anonymkode: ec279...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 Hjelper det ikke å ha på litt høy musikk? Ikke bråkemusikk men avslappende sanger. Anonymkode: 42e62...050
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #13 Skrevet 31. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer også på om raketter kan gi hørselsskade? Anonymkode: e9a8e...d59 De som synes at de KAN få hørselsskade for bruke hørselvern ikke sant???.. Etter loven har kommet at pinnerakketter er ulovlig, har det skjedd mye mer skader enn det har vært før med pinnerakketter. Anonymkode: ec279...5a6
Ruccula Skrevet 31. desember 2015 #14 Skrevet 31. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva i svarte som feiler deg? Det er for faen nyttårsaften skjønner du eller?31.12 Fra 18:00 -> 02:00 er det tillatt å bruke fyrverkeri. Hvis du har dyr hund,katt,gris whatever så børrrrr du forsøke at det ikke kommer så mye lyd osv osv osv.. Vi som liker fyrverkeri for lov å avfyre i dette landet i denne tiden. Det har alltid vært de idioter pappskallerrrr som drikker seg full og avfyrer på seg selv fyrverkeri, og de som er uskyldige har det helvete etterpå. Godt nyttår Anonymkode: ec279...5a6 Hva med alle de ville dyrene da? Du vet hvor mange snå fugler som dør av skrekk hvert år. Hva med alle hestene, kuene og grisene som er livredde i fjøset kun fordi du er en EGO FJOTT SOM IKKE EIER OMTANKE FOR ANDRE ENN DEG SELV 27
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #15 Skrevet 31. desember 2015 12 minutter siden, Snublefella skrev: Hva med alle de ville dyrene da? Du vet hvor mange snå fugler som dør av skrekk hvert år. Hva med alle hestene, kuene og grisene som er livredde i fjøset kun fordi du er en EGO FJOTT SOM IKKE EIER OMTANKE FOR ANDRE ENN DEG SELV Du tror at noen tvinger deg å ha dyr? Det er fritt valg til hver enkelt her i Norge å ha dyr.. Hvert eneste år 31.12 kl 18:00-> 02:00 skal jeg sprenge mest så mulig fyrverkeri. Dere som har dyr det er deres problem. hellllll yeahhhhhhh Anonymkode: ec279...5a6 3
Mis(s)Understood Skrevet 31. desember 2015 #16 Skrevet 31. desember 2015 Kan de av dere som har kommet nær bunnen av champagneflasken allerede nå vennligst sette teip over fingrene og munnen. 32
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #17 Skrevet 31. desember 2015 1 time siden, Snublefella skrev: Hahaha den var god! "ta litt ansvar" hva synes du ts gjør da? Sitter alene i en kjeller med igjen teipede vinduer, og du mener hun ikke tar ansvar. Jeg sitter også hjemme alene for 6 året på rad med tven på full guffe og alle gardinene igjen Også lurer jeg bare på....hvor skal alle de ville dyrene gjøre av seg?? Du vet hvor msnge småfugler som dør av skrekk hvert år??? Hvem skal ta ansvar for dem?? EGOIST!! Ja, ta ansvar. Dersom det å sitte hjemme ikke er nok, så må jo TS ta grep. Vi er alle klar over at i kveld og i natt blir det bråk. Forøvrig skyter ikke jeg opp raketter, har aldri gjort og kommer aldri til å gjøre det. Egoistisk som jeg er, reiste jeg på hytta med hunden da det var mulig, slik at den ikke skulle bli redd. Da det var umulig grunnet f.eks. værforhold, reiste vi andre steder på nyttårsaften hvor det ikke hva fare for at noen i nærheten vill fyre opp raketter. Anonymkode: b5d11...ef2
Silfen Skrevet 31. desember 2015 #18 Skrevet 31. desember 2015 OG der ser man hvorfor folk ikke burde ha kjæledyr.
Ruccula Skrevet 31. desember 2015 #19 Skrevet 31. desember 2015 49 minutter siden, Silfen skrev: OG der ser man hvorfor folk ikke burde ha kjæledyr. Jeg ser ikke sammenhengen... Du mener folk ikke skal ha kjæledyr fordi egoister må fyre opp dårlige raketter 1 gang i året? Du mener alle bør ta hensyn til disse rakett elskerne og tilpasse livet sitt deretter? Dessuten finnes det mange flere grunnen til at raketter bør forbys enn bare redde hunder. Hvert år blir mange mennesker alvorlig skadet pga raketter, hus brenner ned, det er skikkelig forurensende og ikke minst de ville dyrene rundt oss blir livredde 12
Silfen Skrevet 31. desember 2015 #20 Skrevet 31. desember 2015 Fordi de kan tydeligvis ikke sikre de. Bombehunder og hester og alt mulig kan oppdras til å ikke være redde. Men neida, folk skal trekke hundene inn i hjemmet sitt og menneskeliggjøre og sykeliggjøre de. Ergo; bedre for alle å ikke ha dyr. Og skal man ha dyr så bør man også oppdra de skikkelig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå