Gå til innhold

Tåler ikke homo-vitser, men fleiper med andre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 31.12.2015 at 17.51, Franke Ann skrev:

grandtanten min fikk slag og døde på fisketur i '89

Kondolerer! :trist:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om man tuller med andres såre punkter gir man et signal om at man tåler den type humor og kan tåle det samme tilbake.. Så det handler om hvilke signaler man sender selv og hvor godt man kjenner de man tuller med. 

Har selv en venninne som har veldig "på kanten humor" og hun fleiper med det meste og de fleste. Selv er hun veldig overvektig og om noen kommer til å dra en tjukkas-vits så blir hun fornærmet og sur, selv om vitsen ikke er om henne men bare sånn generelt! Jeg har snakket med henne om det en gang dagen etter en fest hvor noen hadde fortalt en slik vits og det endte med at hun sto og grein på do. Prøvde å forklare henne at de mener det nok ikke vondt og at de nok regner med hun tåler det siden hun er veldig rett fram med alt mulig annet. Men hun var tydeligvis ikke mottakelig for dette for hun ble bare veldig stille og har fortsatt på samme vis siden.. 

Anonymkode: b0d92...f6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den homovitsen ville ikke jeg fortalt, den er jo bare ekkel, og ja, egentlig støtende mot homofile. Rasismevitser er også smakløse. Mens religion synes jeg noen ganger det er greit å vitse om.

Anonymkode: f9a0a...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den homovitsen ville ikke jeg fortalt, den er jo bare ekkel, og ja, egentlig støtende mot homofile. Rasismevitser er også smakløse. Mens religion synes jeg noen ganger det er greit å vitse om.

Haha, sånne som deg er jo nettopp de mange diskuterer her. Hva med de som ikke synes religion er noe å vitse om, men homofili og rasisme er fy-fy. Hvem er du til å bestemme det? Jeg lo av vitsen til TS, selv om den var teit, men så har jeg sikkert teit humor. 

Folk som ikke tåler en spøk på egen bekostning, men fint spøker med andre, mangler selvinnsikt og selvironi. Det er lite attraktive egenskaper i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Mythic skrev:

Haha, sånne som deg er jo nettopp de mange diskuterer her. Hva med de som ikke synes religion er noe å vitse om, men homofili og rasisme er fy-fy. Hvem er du til å bestemme det? Jeg lo av vitsen til TS, selv om den var teit, men så har jeg sikkert teit humor. 

Folk som ikke tåler en spøk på egen bekostning, men fint spøker med andre, mangler selvinnsikt og selvironi. Det er lite attraktive egenskaper i mine øyne.

Jeg synes religion er litt bedre å spøke om, fordi det dreier seg om folks selvvalgte oppfatninger/forestillinger, mens homofili og rasisme dreier seg jo om noe medfødt, ikke selvvalgt. Aller verst er vel rasismevitser fordi det er gjort så mye urett i verden innen rasisme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes religion er litt bedre å spøke om, fordi det dreier seg om folks selvvalgte oppfatninger/forestillinger, mens homofili og rasisme dreier seg jo om noe medfødt, ikke selvvalgt. Aller verst er vel rasismevitser fordi det er gjort så mye urett i verden innen rasisme.

Og en homofil vil synes det er bedre å spøke om rasisme, for det går ikke inn på han selv. Ser du ikke at du prøver å sensurere andre, akkurat som denne vennen som blir beskrevet i TS?

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, Mythic skrev:

Og en homofil vil synes det er bedre å spøke om rasisme, for det går ikke inn på han selv. Ser du ikke at du prøver å sensurere andre, akkurat som denne vennen som blir beskrevet i TS?

Nei, jeg er nøytral, da jeg verken er homofil eller rasismeutsatt. Jeg skrev jo også grunnen for min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er nøytral, da jeg verken er homofil eller rasismeutsatt. Jeg skrev jo også grunnen for min mening.

Du tar jo fortsatt ikke poenget med det jeg skrev til deg i det første innlegget. Du er ikke nøytral, etter som du mener man kan spøke om en ting, men ikke en annen. Det spiller jo ingen rolle hva du begrunner det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Mythic skrev:

Du tar jo fortsatt ikke poenget med det jeg skrev til deg i det første innlegget. Du er ikke nøytral, etter som du mener man kan spøke om en ting, men ikke en annen. Det spiller jo ingen rolle hva du begrunner det med.

Herregud, ifølge deg er det jo greit å spøke om alt da. Krybbedød, incest og Utøya. Værsågod og forsyn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, ifølge deg er det jo greit å spøke om alt da. Krybbedød, incest og Utøya. Værsågod og forsyn deg.

Vis meg hvor jeg har sagt det. Angrep er tydeligvis det beste forsvar når en ikke klarer å argumentere for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Mythic skrev:

Vis meg hvor jeg har sagt det. Angrep er tydeligvis det beste forsvar når en ikke klarer å argumentere for seg.

Poenget gikk deg hus forbi, tydeligvis. Du er nedlatende i stilen din. Jeg er ferdig med å diskutere med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget gikk deg hus forbi, tydeligvis. Du er nedlatende i stilen din. Jeg er ferdig med å diskutere med deg.

Du snakker om projisering. Helt greit, dette er jo dødfødt, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2. januar 2016 at 18.35, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette var et veldig godt poeng

Endret av Olive_North
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Olive_North skrev:

Jeg syns dette var et veldig godt poeng

For religiøse er det ikke noe selvvalgt, man kan ikke bare slutte å tro på noe. Men uansett så mener jeg at religion kan spøkes med, på lik linje med alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk91 skrev:

For religiøse er det ikke noe selvvalgt, man kan ikke bare slutte å tro på noe. Men uansett så mener jeg at religion kan spøkes med, på lik linje med alt annet. 

Jeg er selv religiøs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Man høster som man sår! Tuller man med andre, burde man tåle litt tilbake. 

Anonymkode: 5c4c7...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...