AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #1 Del Skrevet 31. desember 2015 Var i et romjulslag der det var samlet en del venner, bl.a. en homofil kompis. Der ble det servert en ganske morsom homo-vits. Dette førte til at han ble meget fornærmet og skjelte ut vitsefortelleren og anklaget han for mobbing og trakassering. Det er forsåvidt greit at han ikke liker dette. Men det jeg reagerer på, og det veldig sterkt, er at han selv er en stor skøyer og gjør ofte narr av andre, bl.a. er han veldig flink til å harsellere med både kristne og muslimer, og kan fortelle rimelig drøye vitser som støter disse. Dette ble han konfrontert med, men ble da enda mer rasende og sa det ikke kunne sammenlignes overhodet, fordi det å harsellere med legning kunne sammenlignes med rasisme. Er det virkelig slik at man skal tåle alle former for hets mot religion, men ikke mot legning? Anonymkode: 073d2...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 31. desember 2015 #2 Del Skrevet 31. desember 2015 Nei. Den som er med på leken, den bør tåle steken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Del Skrevet 31. desember 2015 Kan forresten nevne at homo-vitsen heller ikke var spesielt støtende; - Hva er forskjellen på en homo og en fryseboks? - Fryseboksen fiser ikke når man tar ut brødet...... Anonymkode: 073d2...807 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #4 Del Skrevet 31. desember 2015 Så hva gikk denne vitsen egentlig ut på ? Anonymkode: 46be8...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #5 Del Skrevet 31. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hva gikk denne vitsen egentlig ut på ? Anonymkode: 46be8...d08 Se innlegget over. Anonymkode: 073d2...807 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #6 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) Det er mange som har den holdningen til humor at alt er ok så lenge det ikke rammer en selv. Det er en form for mental retardasjon som på fagspråket kalles "mangel på selvironi". Men det må man bare leve med, for sånne mennesker finnes over alt. Forteller du vitsen om de to tomatene som gikk over en vei, kan du banne på at noen kommer og klager fordi de selv har mistet noen i trafikken, og derfor må hele verden (i deres øyne) tilpasse seg akkurat deres personlige oppelvelser i livet. Sånn er det bare. Endret 31. desember 2015 av Franke Ann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Del Skrevet 31. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan forresten nevne at homo-vitsen heller ikke var spesielt støtende; - Hva er forskjellen på en homo og en fryseboks? - Fryseboksen fiser ikke når man tar ut brødet...... Anonymkode: 073d2...807 Heller ikke særlig morsom... Anonymkode: bfd39...a9d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Del Skrevet 31. desember 2015 4 minutter siden, Franke Ann skrev: Det er mange som har den holdningen til humor at alt er ok så lenge det ikke rammer en selv. Det er en form for mental retardasjon som på fagspråket kalles "mangel på selvironi". Men det må man bare leve med, for sånne mennesker finnes over alt. Forteller du vitsen om de to tomatene som gikk over en vei, kan du banne på at noen kommer og klager fordi de selv har mistet noen i trafikken, og derfor må hele verden tilpasse seg akkurat deres personlige oppelvelser i livet. Sånn er det bare. Denne vitsen har jeg faktisk aldri hørt noen klage over i det heile tatt. Folk som klager over denne vitsen, klager bare over at dem har hørt denne vitsen så mange ganger tidligere. I tillegg er den ikke så fryktelig morsom heller... Anonymkode: 46be8...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 31. desember 2015 #9 Del Skrevet 31. desember 2015 Det kommer an på hvem som forteller vitsen... Er ikke kult at en hetero forteller en homsevits direkte rettet mot en homse..Da burde heller homoen fortelle den vitsen selv. Samme er det med negervitser også... En som er neger kan føle at det er direkte ubehagelig når en hvit person starter å fortelle negervitser. Om homsen ikke forteller en homsevits til å starte med, så bør ikke dere andre si en heller, for han kan det være sårt når hans legning blir vitset om. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #10 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne vitsen har jeg faktisk aldri hørt noen klage over i det heile tatt. Folk som klager over denne vitsen, klager bare over at dem har hørt denne vitsen så mange ganger tidligere. I tillegg er den ikke så fryktelig morsom heller... Anonymkode: 46be8...d08 Det var en overdrivelse for å få fram et poeng Selv klikker jeg i vinkel hver gang noen spøker om fisk, siden grandtanten min fikk slag og døde på fisketur i '89. "Du kødder faen ikke med brosme og sei, hører du!!" Endret 31. desember 2015 av Franke Ann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Del Skrevet 31. desember 2015 3 minutter siden, Franke Ann skrev: Det var en overdrivelse for å få fram et poeng Selv klikker jeg i vinkel hver gang noen spøker om fisk, siden grandtanten min fikk slag og døde på fisketur i '89. "Du kødder faen ikke med brosme og sei, hører du!!" Du er nå flink til å komme med støtende "morsomheter" om homofile du også Anonymkode: 5832c...c3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #12 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nå flink til å komme med støtende "morsomheter" om homofile du også Anonymkode: 5832c...c3f ...men så tåler jeg at folk tuller på min bekostning også, og går ikke rundt med en forestilling om at hele verden skal tilpasse seg mine traumer og opplevelser. Og det er vel poenget i denne tråden. Dessuten har jeg en venn som er homofil, jøde og neger på en og samme gang, så jeg har frikort til å tulle med alt sånn. Hvis noen reagerer så fisker jeg bare fram min venn, og peker på ham. Endret 31. desember 2015 av Franke Ann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenta Skrevet 31. desember 2015 #13 Del Skrevet 31. desember 2015 Ikke spesielt morsom vits. Fortell heller denne klassikeren: Asbjørnsen og Moe var ute på tur, men kom bort fra hverandre. Plutselig fikk Moe øye på Asbjørnsen, langt borte. "Hoho, Asbjørnsen!", ropte han. "Hoho, Moe!", ropte Asbjørnsen tilbake 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 31. desember 2015 #14 Del Skrevet 31. desember 2015 11 minutter siden, Chibi skrev: Det kommer an på hvem som forteller vitsen... Er ikke kult at en hetero forteller en homsevits direkte rettet mot en homse..Da burde heller homoen fortelle den vitsen selv. Samme er det med negervitser også... En som er neger kan føle at det er direkte ubehagelig når en hvit person starter å fortelle negervitser. Om homsen ikke forteller en homsevits til å starte med, så bør ikke dere andre si en heller, for han kan det være sårt når hans legning blir vitset om. Wear it like armor, and it can never be used to hurt you. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #15 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) 8 minutter siden, Kenta skrev: Ikke spesielt morsom vits. Fortell heller denne klassikeren: Asbjørnsen og Moe var ute på tur, men kom bort fra hverandre. Plutselig fikk Moe øye på Asbjørnsen, langt borte. "Hoho, Asbjørnsen!", ropte han. "Hoho, Moe!", ropte Asbjørnsen tilbake Denne vitsen er ikke bare støtende for homofile, men også for folk som er stumme. Skjerpings! Og hvorfor er det ingen kvinner med i denne vitsen? Syns du det er bra likestillingspolitikk? Endret 31. desember 2015 av Franke Ann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 31. desember 2015 #16 Del Skrevet 31. desember 2015 Vel... Siden så mange synes det er greit med å tulle med homofile, negre, jøder osv osv... Så kommer jeg med denne...For det må jo være greit å tulle med det også; Hva er rødt, slimete og kravler opp beinet til en kvinne? En abort med hjemlengsel. Hva er 40-50cm langt og får kvinner til å hyle natten lang? Krybbedød. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #17 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) 22 timer siden, Franke Ann skrev: ...men så tåler jeg at folk tuller på min bekostning også, og går ikke rundt med en forestilling om at hele verden skal tilpasse seg mine traumer og opplevelser. Og det er vel poenget i denne tråden. Dessuten har jeg en venn som er homofil, jøde og neger på en og samme gang, så jeg har frikort til å tulle med alt sånn. Hvis noen reagerer så fisker jeg bare fram min venn, og peker på ham. Nå har jeg hørt det og... Man har ikke "frikort" for å tulle med noe bare fordi man kjenner noen som har forbindelse til det man tuller med. De fleste kjenner en kvinne, det vil ikke si at kvinneundertrykkende vitser er greit og morsomt. Er det virkelig så vanskelig å ikke tulle med noe man vet andre ikke liker? Og ordet "neger" er et ord som rasister bruker. Oppegående folk sier "mørkhudet". Anonymkode: 5832c...c3f Endret 1. januar 2016 av Bond 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #18 Del Skrevet 31. desember 2015 Gjør han narr av religion når f.eks muslimer er til sted? Grunnen til at han reagerte på homsevitsen, er kanskje at han er lei av at det knyttes til den type seksuelle aktiviteter. Hvis man hadde vært litt opplyst, så visste man at det slett ikke er alle homser som puler hverandre i rumpa. Anonymkode: edd75...cd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Franke Ann Skrevet 31. desember 2015 #19 Del Skrevet 31. desember 2015 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg hørt det og... Man har ikke "frikort" for å tulle med noe bare fordi man kjenner noen som har forbindelse til det man tuller med. De fleste kjenner en kvinne, det vil ikke si at kvinneundertrykkende vitser er greit og morsomt. Er det virkelig så vanskelig å ikke tulle med noe man vet andre ikke liker? Og ordet "neger" er et ord som rasister bruker. Oppegående folk sier "mørkhudet". Anonymkode: 5832c...c3f Endret 1. januar 2016 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aucaman Skrevet 31. desember 2015 #20 Del Skrevet 31. desember 2015 Øøøh. Humor er ikke normativt. Å hevde seg selv som den moralske forstander i forhold til hvilken type humor som er morsom og hvilken type humor som er lov eller ikke, vitner om et egosentrisk verdensbilde hvor kun ens egne følelser og tanker burde være veiledende for alle andre. Mindre smart i grunn, og ikke rent lite hyklersk. Hvis man vil ta seg nær av noe, så finner man noe å ta seg nær av. Det gjelder uansett hva det er snakk om. Å ta seg nær av en vits, en sjanger vi har god forståelse for hva er, blir patetisk. Eller. Å ta seg nær av noe er forsåvidt naturlig, men å kreve at andre retter seg etter det blir patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå