Fredsmegleren Skrevet 31. desember 2015 #1 Skrevet 31. desember 2015 Kjolen jeg skal ha på meg i kveld har for lange stropper slik at kjolestoffet så vidt dekker over brystvortene. Er ingenting galt med kjolen, er bare meg som aldri får plagg med stropper til å passe, så jeg pleier å sy dem litt kortere. Denne kjolen har stroppene i kryss bak på ryggen og jeg er usikker på om dersom jeg syr stroppene kortere om jeg vil få kjolen over hodet.. Burde jeg ta sjansen, eller hva burde jeg gjøre? Burde gjort dette mye tidligere, men jul er jul.
Beccy87 Skrevet 31. desember 2015 #2 Skrevet 31. desember 2015 Har du sikkerhetsnåler? Kan testfeste stroppene strammere med nåler for å se om du får den over hodet..? 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #3 Skrevet 31. desember 2015 Bruk sikkerhetsnåler og fest stroppene i kjolestoffet litt lenger ned bak på ryggen? Dårlig forklaring, men jeg skjønte hva jeg mente! Anonymkode: 9c3d9...544 1
Gjest supernova_87 Skrevet 31. desember 2015 #4 Skrevet 31. desember 2015 Bruk sikkerhetsnåler og fest stroppene i kjolestoffet litt lenger ned bak på ryggen? Dårlig forklaring, men jeg skjønte hva jeg mente! Hilsen Rainstorm.
Fredsmegleren Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 31. desember 2015 Å det var lurt å teste med sikkerhetsnåler om kjolen passer meg, men jeg kan da ikke ha på nålene mens jeg er ute i kveld? Burde jeg prøve å sy litt, isåfall fra hånd eller med maskin?
peppermyntete Skrevet 31. desember 2015 #6 Skrevet 31. desember 2015 2 minutter siden, Fredsmegleren skrev: Å det var lurt å teste med sikkerhetsnåler om kjolen passer meg, men jeg kan da ikke ha på nålene mens jeg er ute i kveld? Burde jeg prøve å sy litt, isåfall fra hånd eller med maskin? Hvis du har testet og det passer så er det jo bare å sy noen sting
Fredsmegleren Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 31. desember 2015 1 minutt siden, peppermyntete skrev: Hvis du har testet og det passer så er det jo bare å sy noen sting Tusen takk
Lulilelu Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Når du har funnet riktig lengde på stroppene så kan du sy på 2 små knapper på stoppene, pekende innover mot brystet. Og så sy 2 små hemper på innsiden av kjolen på riktig plass og da feste stroppene der etter du har tatt på deg kjolen.
sofie777 Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 10 minutter siden, Lulilelu skrev: Når du har funnet riktig lengde på stroppene så kan du sy på 2 små knapper på stoppene, pekende innover mot brystet. Og så sy 2 små hemper på innsiden av kjolen på riktig plass og da feste stroppene der etter du har tatt på deg kjolen. Man justerer selvfølgelig stroppene på ryggen der det er minst synlig!
Lulilelu Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 16 minutter siden, sofie777 skrev: Man justerer selvfølgelig stroppene på ryggen der det er minst synlig! Det vil ikke bli synlig slik jeg foreslår. Mulig forklaringen ikke var bra, hehe. Ved å gjøre det bak så vil man alltid være avhengig av at noen kan feste stroppene.
Fredsmegleren Skrevet 31. desember 2015 Forfatter #11 Skrevet 31. desember 2015 Nå er stroppene ferdigsydd! Prøvde med sikkerhetsnåler, men de skled konstant ut av stoffet (brukerfeil hehe), dermed måtte jeg "prøvesy" hemper for å se hvor lange stropper jeg ville ha. Brukte rosa tråd (blå kjole). Deretter lage jeg nye hemper som pekte "innover" mot stoffet og sydde dem på plass. Sydde også enden på hempene inn i kjolestoffet slik at de ikke ville sprette opp under festen. Brukte svart tråd. Er sjeleglad over at kjolen har to lag med stoff slik at amatørstingene mine ikke viste gjennom Understoffet ble litt kort over rumpa, men får heller bare trekke ned kjolen så ofte som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå