Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #1 Skrevet 7. oktober 2004 Min bærbare er satt til US som region når det gjelder avspilling av kjøpe dvd'er. Jeg får beskjed om at jeg kan bytte region inntil 5 ganger før den låser seg. Låser den seg i den regionen jeg valgte sist eller i den opprinnelige. Kan jeg gjøre den sonefri?
Nella Skrevet 7. oktober 2004 #2 Skrevet 7. oktober 2004 Mange spillere kan gjøres sonefrie, det gjøres i butikken som regel. Er det en ganske ny spiller så går det ann å ta den med dit du kjøpte den og høre om de har mulighet. evnt ta en telefon først...
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2004 #3 Skrevet 7. oktober 2004 DVD-spillere på PCer gjøres sonefrie ved at man bytter ut programvaren i dem (såkalt firmware) med en versjon som ikke bryr seg om regionskodingen. Slik firmware kalles "RPC1-firmware", i motsetning til RPC2 som håndhever regionskodingen. Her finner man det meste av firmware til alle mulige DVD-spillere på PC'er, bærbare som stasjonære: http://forum.rpc1.org/portal.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå